Messerschmitt Bf 110 E/E2 Trop 1:72 Airfix

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Messerschmitt Bf 110 E/E2 Trop 1:72 Airfix

Postprzez isz007 » czwartek, 19 grudnia 2013, 20:19

Cześć.

Sprawy się trochę skomplikowały. Chciałem poprawić linię podziału na kadłubie (grzbiet), ale przesadziłem i wyszła za głęboka,
za szeroka i trochę krzywa. Nie bardzo mam pomysł jak to poprawić, nie chcę trzeć kadłuba papierem bo go zniekształcę, myślałem żeby delikatnie zaszpachlować nieszczęsną linię i ponownie poprawić.
Obrazek

Podobną sytuację mam z drugiej strony. Nie udało mi się do końca poprawić, na końcu trochę zjechała z toru. W tym przypadku nie ma mowy o zatarciu i nacięciu na nowo, będę to musiał zaszpachlować i poprawić, tylko tu jest niewiele, gorzej z górą. Tę linie podziału robiłem jako drugą. Wyszła lepiej, jest płytsza, nie tak gruba i równa (pomijając ostanie mm.)

Obrazek
Obrazek

Za rady i pomysły jak z tego wyjść z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
isz007
 
Posty: 164
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2012, 18:04
Lokalizacja: lubin

Reklama

Re: Messerschmitt Bf 110 E/E2 Trop 1:72 Airfix

Postprzez Kuba P. » czwartek, 19 grudnia 2013, 20:22

Szczerze to te linie na żywo są ledwie widoczne. Ja bym to zaszpachlował, podszlifował i się nie martwił.
Tak samo zrobiłem w 109 E-7 Trop jakiego właśnie maluję. Tylko i wyłącznie z powodów luźnego podejścia nei szpachlowałem linii i nitów na kadłubie ale jakby robić tak mega poprawnie Messerschmitta 110 czy 109 to kadłub powinien być praktycznie cały gładziutki.

ps - żeby nie było, że jestem ajabymem:

Obrazek

Jak komuś się wydaje, że tak nie wyglądały Messerschmitty polecam wycieczkę w stronę najbliższego dostępnego eksponatu :) (Londyn, Monachium).
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Messerschmitt Bf 110 E/E2 Trop 1:72 Airfix

Postprzez Voltan » wtorek, 24 grudnia 2013, 12:02

To idziemy prawie równolegle. Też się zabieram za poprawkę linii na kadłubie. A teraz jestem na etapie zastanawiania się, czy wkleić karabin i oszklenie przed szlifowaniem, aby nie zapaskudzić sobie kokpitu :) i czy lufę zmieniać na igłę czy nie. i tak się zastanawiam już dobre dwa tygodnie...
Ty sobie ładnie zamaskowałeś jak widzę.
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: Messerschmitt Bf 110 E/E2 Trop 1:72 Airfix

Postprzez pik » wtorek, 24 grudnia 2013, 13:20

Aby uzyskać takie linie wzdłuż kadłuba to ja po prostu przykładam linijkę i maluję ołówkiem. Ich rycie w dość niewygodnym miejscu, na dodatek na skleinie, jest zawsze problematyczne... W praktyce tak narysowana linia jest nie do odróżnienia od washa, a jej wykonanie jest łatwe. Poza tym jak coś pójdzie nie tak, to... ołówek można wytrzeć! ;o)

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1377
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 18:32

Re: Messerschmitt Bf 110 E/E2 Trop 1:72 Airfix

Postprzez Voltan » wtorek, 24 grudnia 2013, 14:43

Bardzo fajny patent.
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: Messerschmitt Bf 110 E/E2 Trop 1:72 Airfix

Postprzez marco2607 » wtorek, 24 grudnia 2013, 15:53

[quote="isz007"]Szczerze to te linie na żywo są ledwie widoczne. Ja bym to zaszpachlował, podszlifował i się nie martwił.
Tak samo zrobiłem w 109 E-7 Trop jakiego właśnie maluję. Tylko i wyłącznie z powodów luźnego podejścia nei szpachlowałem linii i nitów na kadłubie ale jakby robić tak mega poprawnie Messerschmitta 110 czy 109 to kadłub powinien być praktycznie cały gładziutki.

Z wiekiem robisz się coraz bardziej wyrozumiały. ;o)
Kiedyś byś napisał
Kuba Plewka napisał(a):
Na ile pooglądałem sobie osobiście jednego 109 - mowa o obecnym w Polsce G-6 - oraz patrząc na dobre zdjęcia kilku innych to ta linia jest obecna i tak jak podaje instrukcja, wypada ją dorobić.

Ja ją robię przed sklejeniem , przykładam połówki kadłuba a między nie wkładam kawałek papieru ściernego. Parę ruchów pod kątem z 1 i 2 strony kadłuba wystarczy aby powstała linia . Sklejanie klejem tamki i po sprawie.
Może kiedyś przy warsztacie 109 z fm to pokażę , tylko czy jest sens pokazywać kolejnego meserka w moim wykonaniu. :cry:
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
marco2607

Animal Planet
 
Posty: 3432
Dołączył(a): piątek, 2 stycznia 2009, 17:25
Lokalizacja: Białystok

Re: Messerschmitt Bf 110 E/E2 Trop 1:72 Airfix

Postprzez Kuba P. » wtorek, 24 grudnia 2013, 22:48

marco2607 napisał(a):Z wiekiem robisz się coraz bardziej wyrozumiały.


Z wiekiem robię się bardziej świadomy a i możliwości poznawcze, także wynikające z obcowania z oryginałami mam większe.

marco2607 napisał(a):Ja ją robię przed sklejeniem , przykładam połówki kadłuba a między nie wkładam kawałek papieru ściernego. Parę ruchów pod kątem z 1 i 2 strony kadłuba wystarczy aby powstała linia . Sklejanie klejem tamki i po sprawie.


W moim 109 E Brassinowy kokpit nieco rozepchał kadłub i niewielką szczelinę tuż za kadłubem musiałem uzupełnić i zeszlifować.
Dlatego linię na spoinie wyłącznie naciąłem ostrzem skalpela i z wiekiem uważam, że to niegłupie rozwiązanie. :lol:
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Messerschmitt Bf 110 E/E2 Trop 1:72 Airfix

Postprzez isz007 » środa, 25 grudnia 2013, 01:53

Hey.

Coś podłubałem, w wigilię, no bo jak w wigilię tak i przez cały rok. ;o)

Kuba P. napisał(a):Szczerze to te linie na żywo są ledwie widoczne. Ja bym to zaszpachlował, podszlifował i się nie martwił.
Tak samo zrobiłem w 109 E-7 Trop jakiego właśnie maluję. Tylko i wyłącznie z powodów luźnego podejścia nei szpachlowałem linii i nitów na kadłubie ale jakby robić tak mega poprawnie Messerschmitta 110 czy 109 to kadłub powinien być praktycznie cały gładziutki.


Za radą Kuba P. tak zrobiłem.

Voltan napisał(a):To idziemy prawie równolegle. Też się zabieram za poprawkę linii na kadłubie. A teraz jestem na etapie zastanawiania się, czy wkleić karabin i oszklenie przed szlifowaniem, aby nie zapaskudzić sobie kokpitu :) i czy lufę zmieniać na igłę czy nie. i tak się zastanawiam już dobre dwa tygodnie...
Ty sobie ładnie zamaskowałeś jak widzę.


Ja poprawiłem tylko poprzeczne linie, równoległe zaszpachlowałem na gładko. Oszklenie wkleję najpóźniej jak się da, a już na pewno nie przed szlifowaniem. Z karabinem jeszcze nie wiem co zrobię.

pik napisał(a):Aby uzyskać takie linie wzdłuż kadłuba to ja po prostu przykładam linijkę i maluję ołówkiem. Ich rycie w dość niewygodnym miejscu, na dodatek na skleinie, jest zawsze problematyczne... W praktyce tak narysowana linia jest nie do odróżnienia od washa, a jej wykonanie jest łatwe. Poza tym jak coś pójdzie nie tak, to... ołówek można wytrzeć! ;o)


Bardzo fajny pomysł, na pewno sprawdzę, dziękuję.

Poniżej zd. i jedno pytanie. :)

Porównanie kolektorów.
Obrazek

Są też maski.
Obrazek

Przykleiłem skrzydła, trochę pracy przy nich było, miejsca przy kolektorach muszę zdecydowanie poprawić, osłony i dziób są przyklejone na Liquitape.

Obrazek

I tu również, do poprawki. Będzie też parę miejsc do zaszpachlowania.

Obrazek

Pytanie: Czy w miejscu połączenia osłony silnika z skrzydłem mam być taki duży próg? Powinienem to wyrównać?

Obrazek

zd.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam. Dziękuję za rady i pomoc.
Avatar użytkownika
isz007
 
Posty: 164
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2012, 18:04
Lokalizacja: lubin

Re: Messerschmitt Bf 110 E/E2 Trop 1:72 Airfix

Postprzez MIRO » środa, 25 grudnia 2013, 20:56

isz007 napisał(a):Pytanie: Czy w miejscu połączenia osłony silnika z skrzydłem mam być taki duży próg? Powinienem to wyrównać?


Oj wyrównać, wyrównać

Obrazek

Ale to pikuś. Kiedy popatrzyłem na kształt gondol silnikowych, to byłem przekonany, że przykleiłeś je "do góry nogami". Ich kształt jest wzięty z kosmosu. Po kokpicie kolejny punkt dla Eduarda.
Pozdrawiam
Mirek
Путiн хуйло!
Avatar użytkownika
MIRO
 
Posty: 1743
Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 09:36
Lokalizacja: Opole

Re: Messerschmitt Bf 110 E/E2 Trop 1:72 Airfix

Postprzez isz007 » czwartek, 9 stycznia 2014, 23:20

Witam.
Powinno być tak: Gondola - Kolektor, zd. poniżej.
MIRO napisał(a):Obrazek


Jest tak:

Obrazek

Obrazek

Chciałbym tą dziurę w gondoli trochę zmniejszyć i dopasować kolektory wydechowe tak, aby jak najbardziej zbliżyć się do oryginału, tylko nie mam dobrego pomysłu jak to zrobić, pierwsza myśl to zaszpachlować i wyrównać, tylko czym? Szpachlą nie bardzo bo się kruszy, a ponadto nie utrzyma się. Pomóżcie, jak to zrobić i nie popsuć :?:
Dziękuję.
Avatar użytkownika
isz007
 
Posty: 164
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2012, 18:04
Lokalizacja: lubin

Re: Messerschmitt Bf 110 E/E2 Trop 1:72 Airfix

Postprzez Sherman » piątek, 10 stycznia 2014, 01:41

Wklej fragment polistyrenu HIPS z arkusza, zalej klejem CA łączenie. Po wyszlifowaniu będzie można dłubać.
W malinowym chruśniaku.
Avatar użytkownika
Sherman
 
Posty: 3021
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 21:05

Re: Messerschmitt Bf 110 E/E2 Trop 1:72 Airfix

Postprzez zegeye » piątek, 10 stycznia 2014, 01:58

Wg mnie otwór w modelu masz dobry....tylko wydechy Quick boosta są za małe....ale to normalne. Moje do P40 też były za małe :?
pozdrawiam
Zbych

Obrazek
zegeye

Animal Planet
 
Posty: 1735
Dołączył(a): wtorek, 12 lutego 2008, 15:03
Lokalizacja: warszawa

Re: Messerschmitt Bf 110 E/E2 Trop 1:72 Airfix

Postprzez isz007 » niedziela, 9 lutego 2014, 23:11

Cześć. Po dłuższej przerwie udało się znaleźć trochę czasu na dokończenie wydechów. Muszę je dopracować, ale chciałem pokazać jak to wygląda, trochę za małe są te kolektory.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
isz007
 
Posty: 164
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2012, 18:04
Lokalizacja: lubin

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości