P-51D Mustang - Academy 1/72

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Jaho63 » wtorek, 24 maja 2011, 21:53

K.Y.Czart napisał(a):Ale jak zeszło ciśnienie

Czyli sytuacja niecodzienna? Czy się mylę?
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Reklama

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez spiton » wtorek, 24 maja 2011, 22:02

To zółte tło to tak na złość kolegom ??
Filmik śliczny !
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez K.Y.Czart » wtorek, 24 maja 2011, 22:10

Jaho63 napisał(a):
K.Y.Czart napisał(a):Ale jak zeszło ciśnienie

Czyli sytuacja niecodzienna? Czy się mylę?


Janusz, a czy ja wiem? Jakby policzyć na ilu drugowojennych zdjęciach Mustangi mają zamknięte pokrywki, a na ilu otwarte, to można by z tego wyciągnąć wniosek, że otwarte rzeczywiście są czymś niecodziennym. Ale jakby taką statystykę przeprowadzić dla zdjęć robionych w Korei, to wnioski byłby zgoła odmienne. A są i takie zdjęcia, gdzie Musio ma opuszczone klapki do połowy. ;o)
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Jaho63 » wtorek, 24 maja 2011, 22:16

A, tam, Przemek zrobił otwarte i już. Ja z ciężkim sercem zakrywałem dość fajne komory w modelu Hasegawy, bo uznałem, że tak jest normalnie. A czy częściej wszystko funkcjonowało czy częściej puszczało to już taka trochę dyskusja wiesz... Ja i tak będę zamykał swoje Mustangi (chyba, że kiedyś zrobię jakiegoś "bysia" klęczącego przy podwoziu). ;o)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez spiton » wtorek, 24 maja 2011, 23:13

Mam teraz ten sam dylemat z P-61 ,-)). Akurat dragon zrobił bardzo efektowne pokrywy podwozia, i szkoda żeby się ten efekt zmarnował ,-)).
Ostatnio edytowano środa, 25 maja 2011, 21:59 przez spiton, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Aleksander » środa, 25 maja 2011, 21:50

O ile dobrze pamiętam, zarówno klapy jak i osłony kół podwozia (te bliżej centralnej linii kadłuba, w kształcie zbliżone do kwadratu) otwierały się po pewnym czasie stania na ziemi, przy wyłaczonym silniku - rzeczywiście wtedy, kiedy spadało ciśnienie w hydraulice. Na ogół więc klapy i osłony podwozia były albo (razem) zamknięte, ale (razem) otwarte.
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek

Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 8804
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Jaho63 » środa, 25 maja 2011, 22:11

Rozumiem, że teraz już sobie tylko bajdurzymy? Oczywiście Krzyś ma rację, co do wątpliwej rzetelności "pomiaru" częstotliwości występowania zjawiska opuszczonych klap, częstotliwością uchwycenia tegoż na zdjęciach. Dlatego nie ferowałbym ostatecznych werdyktów, jednak skłonny jestem wierzyć, jednak, że częściej instalacja była sprawna. Bo chociaż zamek ciśnieniowy niezależnie od jego konstrukcji, nie jest długotrwale sprawny (po czasie przepuszcza ciśnienie) to jednak chyba rzadko, który Mustang był w służbie rok? A nie wierzę, że taki zamek zaczynał przepuszczać już po kilku tygodniach eksploatacji. Oczywiście to są wyłącznie wolne przemyślenia, żadnych dowodów.
Przem, jeżeli ten OT (?) przeszkadza, poproś zielonych o przeniesienie.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Aleksander » środa, 25 maja 2011, 22:18

Nie pamiętam źródła, więc na 100% nie jestem pewien, ale zdaje się, że ciśnienie w hydraulice zależało od pracującego silnika, potem, po wyłączeniu, spadało w sposób "naturalny", żeby wzrosnąć w momencie ponownego uruchomienia.
Tak to zapamiętałem - stąd modele z otwartymi pokrywami podwozia przy zamkniętych klapach są nieprawidłowo zbudowane.
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek

Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 8804
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Jaho63 » środa, 25 maja 2011, 22:22

Aleksander napisał(a):ale zdaje się, że ciśnienie w hydraulice zależało od pracującego silnika

Silnik jest potrzebny do wytworzenia ciśnienia. Do tego, aby to ciśnienie nie spadało już nie jest potrzebny. Choć jak teraz przeglądam schemat hydrauliki do Mustanga, to zamki widzę tylko do podwozia. Jednak dziwne byłoby, gdyby ich nie budowano (czyli zaraz po wyłączeniu silnika pokrywy schodziłyby w dół).
Obrazek
internet
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez pik » czwartek, 26 maja 2011, 09:44

stąd modele z otwartymi pokrywami podwozia przy zamkniętych klapach są nieprawidłowo zbudowane.


Moim zdaniem zbyt daleko posunięte stwierdzenie. Nie chce mi się wierzyć, aby nie było przewidziane jakieś "serwisowe" opuszczenie pokryw podwozia i mechanicy aby tam się dostać musieli czekać aż ciśnienie zejdzie...
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1377
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 18:32

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Dominik » czwartek, 26 maja 2011, 12:15

Oj, ta instalacja słabo trzyma. Przynajmniej słabo trzymała kilka lat temu gdy w Roudnicach widziałem Mustka na żywo. Po wyladowaniu pokrywy podwozia owszem były zamknięte, ale już godzinkę później były prawie całkowicie otwarte. Kilka minut obserwowałem jak się z wolna opuszczają. Co do klap, to nie pamiętam...chyba nie zwróciłem na to uwagi. IMHO pokrywy moga byc przyklejone w pozycji otwartej.

Pozdrawiam
"Build what you want, the way you want to and, above all, have fun"* (Al Superczynski)
Honour Thy Tamiya for their kits are idiotproof.

IPMS Świdnica
Avatar użytkownika
Dominik
 
Posty: 2620
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 16:16

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Przemek - MaXus » czwartek, 26 maja 2011, 15:00

spiton napisał(a):To zółte tło to tak na złość kolegom ??

Skądże :-> ! A dlaczego na złość :?: (do wyboru mam jeszcze to stare, brązowe i niebieskie - możecie wybrać ;o))

Jaho63 napisał(a):... jeżeli ten OT (?) przeszkadza...

Nie przeszkadza, mam dużą tolerancję na OT, poza tym to przeca jak najbardziej w temacie OT ;o); do tego bardzo ciekawy.

Nie znam budowy ukł.hydraulicznego Mustanga, ale wersja Aleksandra najbardziej wydaje mi się sensowna, brak zaworów zwrotnych na tym schemacie nie znaczy, że ich nie było, bo wygląda on raczej na rysunek poglądowy niż na dokumentację techniczną (no chyba, że tak kiedyś się rysowało). Do czego ja akurat bym się przyczepił w tej teorii to to, że zawory te po pewnym czasie "puszczały". To raczej niedopuszczalne, chyba, że budowa układu specjalnie na to pozwalała w celach (dywaguję) np. niepotrzebnego przeciążania instalacji lub co bardziej prawdopodobne, ułatwienia pracy pompy podczas rozruchu. Niemniej klapy pozostawiam otwarte, mało tego, dojdą kolejne przeróbki zasugerowane na "sąsiednim forum".
Avatar użytkownika
Przemek - MaXus
 
Posty: 964
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:11
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Przemek - MaXus » sobota, 28 maja 2011, 08:35

Wylot chłodzenia (silnika?) przerobiony zgodnie z sugestiami:

Obrazek

Pytanie: to malutkie, zaznaczone "coś", to wylot chłodzenia oleju?

Obrazek

Wolałbym go spiłować do pozycji zamkniętej (zaznaczyłbym tylko kontur linią podziałową), czy będzie to dużym błędem?
Przeglądałem zdjęcia i zazwyczaj nie widać go otwartym, chyba, że jest tak mały, więc niewidoczne jest otwarcie.
Avatar użytkownika
Przemek - MaXus
 
Posty: 964
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:11
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Jaho63 » sobota, 28 maja 2011, 15:32

Przemek nie ruszaj. Zostaw jak jest, z tego modelu i tak bicza nie ukręcisz. ;o)
Obrazek
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez spiton » sobota, 28 maja 2011, 15:50

[quote="Jaho63"]Przemek nie ruszaj. Zostaw jak jest, z tego modelu i tak bicza nie ukręcisz. ;o)

Amen ,-)).
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 18 gości