Hawker Hurricane Mk I - Classic Airframes 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Hawker Hurricane Mk I - Classic Airframes 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » środa, 17 września 2008, 16:48

gzt napisał(a):Jacku, to nie jest wcale smieszne :( Tez mam ten zestaw ale pozostawilem go dla Urbanowicza ;o)

Miałem robić 126 Adolfów Urbanowicza i na pewno zrobię tyle że być może nieco później. Myślałem też o L2048 ale podobnie jak Grzegorz gzt, tego miałem zrobić z zestawu Classic Airframes.
Przy okazji, wiemy co nieco o L2048 i pozostałych 8 szt ale ss Lassel wiózł do Konstancy 14 szt, czyli jest jeszcze 6 tajemniczych sztuk :?: Wszystkim fanom Hurricane z szachownicami chciałbym przypomnieć że kupiliśmy dwie partie Huricane, pierwsza miała być dostarczona we wrześniu a druga w październiku czyli razem mogło to być 28-30szt.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Hawker Hurricane Mk I - Classic Airframes 1/48

Postprzez Jarek Gurgul » środa, 17 września 2008, 19:35

Grzegorz2107 napisał(a):Skąd Jarku te dane?

Z monografii Hurricane'a wydanej przez Scale Aviation Modeller (Datafile nr 2).
Mam skany kilku stron z tej książki, właśnie tyczących 'polskich' Hurricane'ów z 1939 roku, czy raczej pierwszych serii, z których te samoloty miały pochodzić.

Jestem teraz w domu i poszukam skanów na dysku, żeby odświeżyć sobie pamięć, ale myślę, że raczej niczego nie przekręciłem, bo jakiś czas temu, przy okazji rozważań na naszym forum na temat polskiego/tureckiego Spitfire'a czytałem to ponownie.

SAM Datafile mają bardzo dobrą markę - Brytyjczycy dokładnie i dość wyczerpująco opisują w nich swoje samoloty, a kto, jak nie oni, ma się na tych maszynach znać :).

Jeśli się pomyliłem, to odszczekam co napisałem ;o), ale jednak jestem przekonany, że dość dokładnie przytoczyłem informacje z tego wydawnictwa i 'polskie' Hurricane'y z 1939 miały płócienne pokrycie. Jest to zresztą także podane wprost w przytoczonym fragmencie z monografii AJ-Pressu.

Co do silnika, to L2048 = Merlin II z dwułopatowym śmigłem Watts (ewentualnie Merlin III z trójłopatowym Hamilton de Havillanda), 'wrześniowa ósemka' = Merlin III z trójłopatowym śmigłem Hamilton. To 'ewentualnie' w przypadku L2048 wynika z tego, o czym Grzegorz pisałeś - równoległej w pewnych okresach produkcji samolotów tej samej wersji, czy nawet zamówienia, różniących się jednak niektórymi podzespołami, braku ostrej granicy (na przykład Mk.I drugiej partii 'N' - skrzydło płócienne do wczesnej wiosny 1940, a równolegle metalowe na coraz szerszą skalę od jesieni 1939). A że silnik Merlin III i śmigło de Havillanda wprowadzono w pierwszej partii około 'naszego' numeru L2048, nie można całkowicie wykluczyć i takiej możliwości, że zamontowano na tym egzemplarzu te późniejsze podzespoły, choć w to akurat nie 'wierzę'.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6157
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Hawker Hurricane Mk I - Classic Airframes 1/48

Postprzez PiotrZ » niedziela, 26 stycznia 2014, 14:48

Co się stało z tym projektem? Przeczytałem z uwagą całą dyskusję - pouczające. Ale ostatecznej wersji Hurriego nie widać.
PiotrZ
 
Posty: 172
Dołączył(a): wtorek, 26 czerwca 2012, 15:47

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości