P-40 1/72 Reaktywacja

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

P-40 1/72 Reaktywacja

Postprzez szymony » sobota, 9 kwietnia 2011, 18:12

Cześć!
Po około 10-u latach przerwy postanowiłem wrócić do rzeźbienia modeli. Wytargałem z zakamarków szafy, kiedyś rozpoczęty zestaw Academy P-40, z ambitnym zamiarem, ukończenia go. Aktualnie wygląda tak:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Trochę potrwa, za nim prace ruszą, bo o ile sprzętowo jeszcze jakoś w miarę stoję, to chemia już jest cała do wymiany. Na rynku się nieźle pozmieniało (kolorowy zawrót głowy), więc nawet nie bardzo wiem na co się zdecydować.
Będę wdzięczny za uwagi i wszelką pomoc przy tym warhawk-u.

pzdr
Krzysiek
szymony
 
Posty: 116
Dołączył(a): sobota, 9 kwietnia 2011, 17:51

Reklama

Re: P-40 1/72 Reaktywacja

Postprzez spiton » sobota, 9 kwietnia 2011, 18:34

Widzę, że pięknie wmontowałeś chłodnice. Może jakaś fota z przodu ?
W ogóle świetnie się zapowiada.
Co zamierzasz zrobić z kabinka, która jest jak wiesz trochę nie zgodna z oryginałem ?
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: P-40 1/72 Reaktywacja

Postprzez Jaro1941 » sobota, 9 kwietnia 2011, 21:56

Witam!
Kiedyś też zrobiłem ten model ;o) łatwy i przyjemny (jak większość academy). Mój był bez takich przeróbek, prawie prosto z pudła. Pozostaje tylko życzyć miłego składania :mrgreen:

PS: Wiadomo już coś na temat malowania? :P
Avatar użytkownika
Jaro1941
 
Posty: 533
Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:51
Lokalizacja: Lublin/Lesko

Re: P-40 1/72 Reaktywacja

Postprzez szymony » czwartek, 14 kwietnia 2011, 12:29

spiton napisał(a):Widzę, że pięknie wmontowałeś chłodnice. Może jakaś fota z przodu ?

E zdaje Ci się, wcale nie tak pięknie. Z przodu mało widać, ale proszę:

Obrazek

spiton napisał(a):Co zamierzasz zrobić z kabinka, która jest jak wiesz trochę nie zgodna z oryginałem ?

E eeee, Yyyyyyyy, :? Znaczy się wnętrze, czy oszklenie, bo nie kumam.

Dziś mały wstęp do grzebania i pierwszy zoonk. Już wiem dlaczego odstawiłem ten model lata temu. Przymiarka Alisona i nie mogę go upchnąć. Pokrywa głowicy wychodzi po za okaptowanie i dodatkowo zawadza o ten dodatkowy boczny wlot :-( Gdyby to była wersja "E" to jeszcze coś można poczarować, a tu jak na razie nie mam pomysłu, co z tym fantem zrobić.

Obrazek

Chyba straciłem już zdolność interpretacji zdjęć, bo łoża silnika też jakoś rozpracować nie mogę. Z kwitów jakim dysponuję to tylko "ACE Curtiss P-40" i "Walk Around nr 8"
prawy alt padl :-(
szymony
 
Posty: 116
Dołączył(a): sobota, 9 kwietnia 2011, 17:51

Re: P-40 1/72 Reaktywacja

Postprzez Jaro1941 » piątek, 15 kwietnia 2011, 10:32

Pokaż jakąś fotke od przodu, żeby było widać ile to wystaje ;o)
Popróbuj lekko odchudzić ścianki, może sam silniczek da się jakoś przereformować :P
Avatar użytkownika
Jaro1941
 
Posty: 533
Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:51
Lokalizacja: Lublin/Lesko

Re: P-40 1/72 Reaktywacja

Postprzez spiton » piątek, 15 kwietnia 2011, 11:44

Te otworki zaraz za kołpakiem rozwiercałeś ??
Pytam, bo się sam zastanawiam, czy je rozwiercać, ale widzę, że chyba jednak warto.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: P-40 1/72 Reaktywacja

Postprzez GrzeM » piątek, 15 kwietnia 2011, 12:46

A nie da się tego silnika trochę do tyłu i w dół przemieścić? Rozumiem, że przede wszystkim rury wydechowe muszą pasować, ale może da się coś zrobić? Wygląda mi na to, że masz silnik za bardzo z przodu. Na zdjęciach osłona głowic cylindrów jest prawie równo nad wydechem, a u ciebie sporo do przodu względem otworu na wydech. Oczywiście mogę się mylić, bo twoje zdjęcia są robione pod kątem, ale tak mi się zdaje.

Tu zobacz:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I to:
http://www.youtube.com/watch?v=vajQyOhRl1Q
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 3152
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 22:39

Re: P-40 1/72 Reaktywacja

Postprzez szymony » niedziela, 17 kwietnia 2011, 11:36

Jaro1941 napisał(a):Pokaż jakąś fotke od przodu, żeby było widać ile to wystaje ;o)

Za późnno. Przystąpiłem do destrukcji.
Jaro1941 napisał(a):Popróbuj lekko odchudzić ścianki, może sam silniczek da się jakoś przereformować :P

To już uczynione. I nie da się więcej.

spiton napisał(a): Te otworki zaraz za kołpakiem rozwiercałeś ??
Pytam, bo się sam zastanawiam, czy je rozwiercać, ale widzę, że chyba jednak warto.

Si sinior ;-)

GrzeM napisał(a):A nie da się tego silnika trochę do tyłu i w dół przemieścić?

Zdecydowanie nie, raczej powinnien jeszcze trochę do przodu iść. Dzięki za pikczersy, na pewno się przydadzą, ale na obecnym etapie jeszcze więcej wprowadzają zamieszania :-( Cztery foty i na każdym łoże w innym kolorze. Po za tym porównaj swą pierwszą z tym:
Obrazek
Jak myślisz które wyprowadzenie "szlafów" z chłodnicy jest bardziej prawdopodobne/popularne ?
prawy alt padl :-(
szymony
 
Posty: 116
Dołączył(a): sobota, 9 kwietnia 2011, 17:51

Re: P-40 1/72 Reaktywacja

Postprzez greatgonzo » niedziela, 17 kwietnia 2011, 14:40

Jedyną miarodajną fotką jest ta z epoki, zarówno co do kolorów, jak i przebiegu przewodów systemu chłodzenia. Współczesny warbird może mieć zabudowaną diabli wiedzą jaką wersję V-1710 i wprowadzone nieprzewidywalne modyfikacje. Wygląda, że na zdjęciu powyżej odwrócono kierunek przepływu chłodziwa. Nie wiem jak to wyglądało w Allisonach, ale w Merlinach bywało to założeniem konstrukcyjnym. Warto pogrzebać się w zdjęciach z czasu wojny.
O kolorach dzisiaj latających maszyn to nawet nie ma co gadać.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko


Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości