Fokker D-XXI-4 (FR-167) - ostatni 50 egzemplarz 4 serii (4.sarja) wyposażony eksperymentalnie w składane podwozie - model przedstawia maszynę w trakcie testów operacyjnych w LeLv 30 (Lentolaivue 30) w bazie Immola na początku maja 1942 r.4 seria Fokkerów została zbudowana w zakładach Valtion lentokonetehdas (VL) na licencji w latach 1940-41. Samoloty tej serii otrzymały amerykańskie silniki Pratt & Whitney R-1535 Twin Wasp Junior SB4-C (SB4-G). Pierwsza próba zamontowania składanego podwozia na D-XXI miała miejsce na egzemplarzu FR-117 w połowie 1941 r. jednak wypadek z 20 lipca tego roku spowodował powtórne zamontowanie standardowego podwozia i przekazanie samolotu do jednostki LeLv 12. Natomiast FR-167 wyprodukowany został przy końcu 1941 roku ze stałym podwoziem. Na początku 1942 r. zamontowano na nim składane podwozie firmy Messier, 2 marca 1942 r. pierwszy lot ze składanym podwoziem, 23 kwietnia 1942 r. przekazanie do 2/LeLv 30, 11 czerwca 1942 r. przekazanie do 3/T-LeLv 35 w Onttola, 29 lipca 1942 r. uszkodzony podczas lądowania w Noljakassa – pilot E. Estama nie odniósł obrażeń, 19 października 1942 przekazany do remontu w Karhumaki Oy, 3 maja 1942 powrócił do 3/T-LeLv 35, 22 maja 1944 r. powtórnie uszkodzony w czasie lądowania w Vesivehmaalla przez H. Niemisena, 17 lipca przekazany do Karhumaki Oy, gdzie w czasie naprawy zamontowano standardowe stałe podwozie, 28 listopada 1944 r. przekazany do LeSK, 6 grudnia 1946 r. znowu uszkodzony w czasie lądowania w Kauhavalla przez E. Pullisena, naprawiony w Karhumaki Oy, 13 września 1948 r. zmagazynowany, 11 czerwca 1951 r. skreślony ze stanu i 1 października 1952 r. złomowany.
Tak na marginesie - biorąc pod uwagę testy FR-117, to nie taki jedyny
