Taki jedyny,Fokker D.XXI, SH 1:72.

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Taki jedyny,Fokker D.XXI, SH 1:72.

Postprzez Flyzloty » sobota, 15 kwietnia 2017, 12:52

Fokker D.XXI ze składanym podwoziem i żywicznym płatem.
Jak ktoś chciałby sobie go popełnić,to niech uważa na cięcie kadłuba pod żywiczny płat.Postępując według instrukcji nie da się tego dobrze zrobić.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Image
Obrazek
Avatar użytkownika
Flyzloty

Zimna Wojna 2
 
Posty: 1386
Dołączył(a): sobota, 25 lutego 2012, 00:13
Lokalizacja: Kraków

Reklama

Re: Taki jedyny,Fokker D.XXI, SH 1:72.

Postprzez Jostein » sobota, 15 kwietnia 2017, 14:09

Flyzloty napisał(a):Fokker D.XXI ze składanym podwoziem i żywicznym płatem.
Jak ktoś chciałby sobie go popełnić,to niech uważa na cięcie kadłuba pod żywiczny płat.Postępując według instrukcji nie da się tego dobrze zrobić.


A na co należy uważać konkretnie? Jeśli można zapytać.
Avatar użytkownika
Jostein
 
Posty: 1312
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 19:47
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Taki jedyny,Fokker D.XXI, SH 1:72.

Postprzez Flyzloty » sobota, 15 kwietnia 2017, 14:37

Napisali że trzeba pozostawić w przedniej części kadłuba 12mm plastiku tak aby wpasował się płat.W rzeczywistości trzeba zostawic więcej bo powstaje dziura jak cholera.
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Image
Obrazek
Avatar użytkownika
Flyzloty

Zimna Wojna 2
 
Posty: 1386
Dołączył(a): sobota, 25 lutego 2012, 00:13
Lokalizacja: Kraków

Re: Taki jedyny,Fokker D.XXI, SH 1:72.

Postprzez skusz » sobota, 15 kwietnia 2017, 15:42

Fajny, podoba się. Lecisz z tymi czort-runami jak szalony :mrgreen: A on ci miał taki prawie ujemny wznios?
Pozdrawiam Sławek Kusz
Portfolio : http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=20734
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
skusz

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3517
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 16:27
Lokalizacja: Roztocze

Re: Taki jedyny,Fokker D.XXI, SH 1:72.

Postprzez Flyzloty » sobota, 15 kwietnia 2017, 16:07

Fala na krawędzi natarcia może powodować takie wrażenie. Jest na zero, poza tym płat to żywiczny odlew.
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Image
Obrazek
Avatar użytkownika
Flyzloty

Zimna Wojna 2
 
Posty: 1386
Dołączył(a): sobota, 25 lutego 2012, 00:13
Lokalizacja: Kraków

Re: Taki jedyny,Fokker D.XXI, SH 1:72.

Postprzez skusz » sobota, 15 kwietnia 2017, 16:15

Aha, rrrozumiem ;o)
Pozdrawiam Sławek Kusz
Portfolio : http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=20734
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
skusz

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3517
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 16:27
Lokalizacja: Roztocze

Re: Taki jedyny,Fokker D.XXI, SH 1:72.

Postprzez obłok » sobota, 15 kwietnia 2017, 17:26

Fokker D-XXI-4 (FR-167) - ostatni 50 egzemplarz 4 serii (4.sarja) wyposażony eksperymentalnie w składane podwozie - model przedstawia maszynę w trakcie testów operacyjnych w LeLv 30 (Lentolaivue 30) w bazie Immola na początku maja 1942 r.
4 seria Fokkerów została zbudowana w zakładach Valtion lentokonetehdas (VL) na licencji w latach 1940-41. Samoloty tej serii otrzymały amerykańskie silniki Pratt & Whitney R-1535 Twin Wasp Junior SB4-C (SB4-G). Pierwsza próba zamontowania składanego podwozia na D-XXI miała miejsce na egzemplarzu FR-117 w połowie 1941 r. jednak wypadek z 20 lipca tego roku spowodował powtórne zamontowanie standardowego podwozia i przekazanie samolotu do jednostki LeLv 12. Natomiast FR-167 wyprodukowany został przy końcu 1941 roku ze stałym podwoziem. Na początku 1942 r. zamontowano na nim składane podwozie firmy Messier, 2 marca 1942 r. pierwszy lot ze składanym podwoziem, 23 kwietnia 1942 r. przekazanie do 2/LeLv 30, 11 czerwca 1942 r. przekazanie do 3/T-LeLv 35 w Onttola, 29 lipca 1942 r. uszkodzony podczas lądowania w Noljakassa – pilot E. Estama nie odniósł obrażeń, 19 października 1942 przekazany do remontu w Karhumaki Oy, 3 maja 1942 powrócił do 3/T-LeLv 35, 22 maja 1944 r. powtórnie uszkodzony w czasie lądowania w Vesivehmaalla przez H. Niemisena, 17 lipca przekazany do Karhumaki Oy, gdzie w czasie naprawy zamontowano standardowe stałe podwozie, 28 listopada 1944 r. przekazany do LeSK, 6 grudnia 1946 r. znowu uszkodzony w czasie lądowania w Kauhavalla przez E. Pullisena, naprawiony w Karhumaki Oy, 13 września 1948 r. zmagazynowany, 11 czerwca 1951 r. skreślony ze stanu i 1 października 1952 r. złomowany.
Tak na marginesie - biorąc pod uwagę testy FR-117, to nie taki jedyny :D
Avatar użytkownika
obłok
 
Posty: 213
Dołączył(a): piątek, 27 sierpnia 2010, 18:29


Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 19 gości