BTR 60P rosyjski kołowy transporter opancerzony, powstał w drugiej połowie lat pięćdziesiątych jako następca BTR 152. Prototyp o nazwie GAZ 49 powstał w Biurze Konstrukcyjnym Diedkowa w latach 1957-1958. W 1959 roku oficjalnie został przyjęty na uzbrojenie armii ZSRR jako BTR 60P.
Konstrukcja BTR 60P była przełomowa, zrywała całkowicie ze swoim poprzednikiem BTR 152. Transporter został zbudowany w układzie napędowym 8x8. Z przodu samonośnego, otwartego nadwozia (pozbawionego stropu) znajduje się przedział kierowania, za nim desantowy i ostatni napędowy. Kadłub wykonano ze spawanych blach stalowych, w części czołowej o grubości 7 mm nachylonych pod kątem 86o i 9 mm nachylonych pod kątem 47o. Pozostałe blachy maja grubość 5-7 mm. Opancerzenie transportera chroni jedynie przed pociskami z broni małokalibrowej i odłamkami granatów.
ŹRÓDŁO: http://czerwona_armia.republika.pl/btr60p.htm
Jeszcze plany obu burt.
A tak wyglądał warsztat jak przyszedłem,
a tak jak go uprzątnąłem.
Pora zacząć BTRa. Na pierwszy ogień poszedło wnętrzę, które i tak zbaboliłem łoszem
Więc dorobiłem plandekę, jaką zakłada się podczas złych warunków atmosferycznych.
Model w trakcie przyklejania drobnicy i dorabiania różnych uchwytów, czy jakiś tam maleństw z drutu miedzianego wyciągniętego z kabla. Nie będę przedłużał i daję fotki.
Jeszcze wymienię te tworzywowe uchwyty na drucik.