Gunze H - problem

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Gunze H - problem

Postprzez TomekWnęk » środa, 31 grudnia 2008, 11:16

Timi napisał(a):z powietrza
A czemu się skrapla to już ktoś mądrzejszy ode mnie niech się wypowie

Nie wiem czy mądrzejszy... ;)
Z zimnego powietrza woda nie skropli się po podgrzaniu
wskazówka -> http://www.modelpol.pl/img/gfx/wykres_moliera_full.gif
'Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.'
Avatar użytkownika
TomekWnęk
 
Posty: 1716
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:00
Lokalizacja: Rzeszów

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Gunze H - problem

Postprzez OldMan » środa, 31 grudnia 2008, 11:29

W procesie sprężania wytwarza się znaczna ilość ciepła, tak więc sprężone powietrze po opuszczeniu sprężarki jest na tyle gorące, że w zetknięciu z warunkami zewnętrznymi na zasadzie różnicy temperatur wytrąca się (skrapla) woda.
Pozdrawiam, Krzysztof "OldMan" Motyczyński
Obrazek
Avatar użytkownika
OldMan
 
Posty: 119
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:21
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Gunze H - problem

Postprzez TomekWnęk » środa, 31 grudnia 2008, 11:45

Ale wcześniej to powietrze do sprężenia zasysane jest z otoczenia, gdzie ma określoną zawartość pary wodnej, wilgotność bezwzględną
Przy sprężaniu zgodnie z równaniem Clapeyrona pV=nRT (powietrze to nie gaz doskonały ale w uproszczeniu można się posłużyć tą zależnością) przy zwiększaniu ciśnienia w zbiorniku o stałem objętości zwiększy się temperatura, później przy rozprężaniu powietrza w wężu czy za dyszą aerografu następuje jego ochłodzenie - zmniejsza się ciśnienie (dlatego butle z gazem do aerografów tak się ochładzają przy używaniu)
Jednak pary wodnej jest ciągle tyle samo. Jeśli temperatura powietrza na 'wylocie' z kompresora będzie niższa niż temperatura w pomieszczeniu skroplenie może wystąpić - ale to raczej latem niż zimą. Dodatkowo zimą kiedy ogrzewamy mieszkania wilgotność względna jest dużo niższa niż w lecie.
Mam nadzieję że nie pokręciłem ;)
'Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.'
Avatar użytkownika
TomekWnęk
 
Posty: 1716
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:00
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Gunze H - problem

Postprzez portalus » środa, 31 grudnia 2008, 11:51

Też kilka razy spotkałem się z tym zjawiskiem ale zawsze zwalałem to na zanieczyszczenia z aero, którego z premedytacją nie rozkręcam do czyszczenia. Nie pamiętam teraz jakich to farb dotyczyło ponieważ od dłuższego czasu maluję różnymi różnych producentów.
Też mam założony filtr na wyjściu z kompresora i będę musiał poobserwować przy dłuższych sesjach malarskich czy w wężyku nie skrapla się ciecz (mam przeźroczysty), fizyk jestem więc coś powinienem na ten temat wiedzieć - teoretycznie.

PS1
To kadłub jakiegoś F1? Ćwiczysz przed [F1].
PS2
Gallardo???
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:52
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Gunze H - problem

Postprzez kicus » środa, 31 grudnia 2008, 12:16

Ja, czy zima czy lato, zawsze po długim malowaniu mam wodę w odstojniku przy reduktorze. Jakbym go nie miał to pewnie tę wodę miałbym w farbie natryskiwanej na model. Odstojnik sam się opróżnia z wody gdy wyłączę sprężarkę i ciśnienie spadnie.
Avatar użytkownika
kicus
 
Posty: 494
Dołączył(a): środa, 23 kwietnia 2008, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Gunze H - problem

Postprzez michal.s » środa, 31 grudnia 2008, 12:54

Z naukowego punktu widzenia nie potrafię Wam tego wytłumaczyć, ale z moich obserwacji wynika że zawsze w zimie po dłuższym malowaniu poziom wody w odwadniaczu jest większy niż przy dłuższym malowaniu w lecie ;o)
Pozdrawiam - Michał Słonczyński
Avatar użytkownika
michal.s

Ojciec założyciel
 
Posty: 4509
Dołączył(a): sobota, 15 września 2007, 09:10
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Gunze H - problem

Postprzez TomekWnęk » środa, 31 grudnia 2008, 16:16

portalus napisał(a):fizyk jestem więc coś powinienem na ten temat wiedzieć
Po cichutku liczyłem na poparcie przez Ciebie moich wywodów ;)
'Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.'
Avatar użytkownika
TomekWnęk
 
Posty: 1716
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:00
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Gunze H - problem

Postprzez Mors » piątek, 2 stycznia 2009, 13:08

Wszysktiego dobrego w tym nowym roku!! Dużo zabawy przy kolejnych modelach, braku pomarańczowej skórki i jak najmniejszego zapotrzebowania na Kreta :)

portalus napisał(a):Też kilka razy spotkałem się z tym zjawiskiem ale zawsze zwalałem to na zanieczyszczenia z aero, którego z premedytacją nie rozkręcam do czyszczenia. Nie pamiętam teraz jakich to farb dotyczyło ponieważ od dłuższego czasu maluję różnymi różnych producentów.
Też mam założony filtr na wyjściu z kompresora i będę musiał poobserwować przy dłuższych sesjach malarskich czy w wężyku nie skrapla się ciecz (mam przeźroczysty), fizyk jestem więc coś powinienem na ten temat wiedzieć - teoretycznie.


Pomalowane drugi raz. Wyszło okej :) Winą obarczam zanieczyszczenie "czymś" farby w aero. Mam nadzieję, że takie niespodzianki nie będą się przytrafiać zbyt często. Wody w wężyku nie zaobserwowałem więc kompresor jest niewinny.

portalus napisał(a):PS1
To kadłub jakiegoś F1? Ćwiczysz przed [F1].
PS2
Gallardo???


Tak jest to Revell'owski F1 - Spiker Dremel edition :) Nie będzie warsztatu (chyba, że będziecie nalegać :) ), robię na szybko z pudła i zrobiłem sobie na nim istny poligon odnośnie Surfacer'a i farb Gunze H... Jest to przygotówka pod Gallardo, które wygrałem we Włoskiej Robocie :) Z Gallardo będzie warsztat, ale to w okolicy marca dopiero, bo muszę jeszcze na Bytom Enzo przygotować :)

Pozdrawiam

Mors
Warsztat:
Gundam Unicorn 1:100
Xanavi Nismo Z

"Narzędzia i materiały modelarskie są wszędzie, ale jeszcze nie wiem do czego większość z nich zastosować"
Avatar użytkownika
Mors
 
Posty: 193
Dołączył(a): poniedziałek, 29 października 2007, 19:43
Lokalizacja: Buxted (UK) / Rybnik (PL)

Re: Gunze H - problem

Postprzez portalus » piątek, 2 stycznia 2009, 15:38

To się cieszę, że Gallardo dotarło, czyli będziesz z nim startował w WRII.
Mors napisał(a):Tak jest to Revell'owski F1 - Spiker Dremel edition Nie będzie warsztatu (chyba, że będziecie nalegać ), robię na szybko z pudła i zrobiłem sobie na nim istny poligon odnośnie Surfacer'a i farb Gunze H

Oczywiście, że chcę/chcemy – zabieraj się za niego i startuj w [F1] Gwiazdy F1 - takie science-fiction, chętnie popatrzę.
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:52
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Gunze H - problem

Postprzez wuen » piątek, 2 stycznia 2009, 17:56

W nawiązaniu do "przypadłości" związanej z zachowaniem farbki - pokazałem fotki koledze-ekspertowi z dziedziny i stwierdził, że może to być efektem zanieczyszczenia farby jakimś tłuszczem. Może po czyszczeniu aero użyłeś jakiegoś smaru "czy cuś" ? Efekt podobno zbieżny z zachowanie substancji o różnym napięciu powierzchniowym.
człowiek bez pasji to producent g...
Avatar użytkownika
wuen
 
Posty: 2400
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 07:44
Lokalizacja: okolice Halinowa ok. 25 km od Wawy

Poprzednia strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron