Toyota Celica Turbo 4WD Hołowczyc, Gryczyński TAMIYA 1:24

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Toyota Celica Turbo 4WD Hołowczyc, Gryczyński TAMIYA 1:24

Postprzez krzysiekg » niedziela, 17 lutego 2013, 18:20

Cześć i czołem!
Całkiem niedawno rozpocząłem prace nad dwoma modelami. Toyota Celica St185 Hołowczyca z Rajdu Krakowskiego 1995 oraz bliźniaczy model Gryczyńskiego z Rajdu Wisły 1995. No może nie do końca były to takie same auta, bo jak wszyscy wiemy Hołek dysponował starszym modelem z 1992 roku - charakteryzował się on m.in. brakiem dużego wlotu na dachu. Zamiast niego były 2 klapki. Po za tym było inne zawieszenie. Hołek w 1995 roku opowiadał, że ma stalowe, a Bertone jeździ na aluminiowym. U mnie obydwie wersje będą miały plastikowy zawias :)
Model bazowy to świetnie wszystkim znana Celica Castrol od Tamiyi. Szybki in-box:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tu mała niespodzianka od Tamki. W najnowszej reedycji tego modelu producent w końcu zastosował biały kolor na kalkach:

Obrazek

Małe porównanie ze starszymi kalkami. Pierwsza z lewej ma jakieś 5-7 lat, w środku ok. 2 lat i z prawej najnowsze. Śmiem twierdzić, że kalki nie poźółkły z czasem tylko Tamiya nigdy ich nie robiła jak należy. Na szczęście to się zmnieniło.

Obrazek

Obrazek

Kalki MF-Zone będę kładł pierwszy raz w życiu:

Obrazek

Model sam w sobie nie jest zbyt skomplikowany. Będzie kilka zmian. Jak wiemy Tamiya najpierw zrobiła Celicę Safari, a potem dorzucając jedną wypraskę powstała asfaltowa wersja z Monte. Dzięki temu w asfaltowej wersji mamy np. małe szutrowe tarcze hamulcowe czy ogromny bak paliwa. Te elementy postaram się zmienić. W wersji asfaltowej Tamka obniżyła zawieszenie poprzez zmianę miejsca mocowania tarczy a nie poprzez wymianę samej kolumny Mcphersona na krótszą. Tego jednak ruszać nie będę. Pasy, trochę karbonu, może jakieś kable i tyle.

Bak paliwa wyglądał mniej więcej tak:

Obrazek

Obrazek

Mam żywiczny odlew zestawu S27 do Celicy St165 - on jest całkiem podobny. Ewentualnie może coś sam wystrugam. A tarcze chcę użyć z Corolli WRC, może nie są idealne, ale na pewno lepsze niż te z pudła. No i mam do nich idealne blaszki. Tak wyglądały w tarcze w 1:1 (2 fotka mojego autorstwa):

Obrazek

Obrazek

i same tarcze - ta u góry to oryginał z zestawu, na dole tarcze z corolli wrc:

Obrazek


Na początek ruszyłem z kastą. Kilka śladów łączenia form i w zasadzie żadnych niespodzianek, w końcu to Tamiya:

do usunięcia:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

W ruch idzie tradycyjnie papier 800 potem 1200, 1500 i 2000. Szlifuję całą powierzchnię kasty.

Wlot powietrza w aucie Gryczyńskiego, po prawej oryginał - po lewej trochę zmodyfikowany. Zeszlifowane nity i nawiercone otworki 0,3 mm:

Obrazek

Nity, których użyję:

Obrazek

Obrazek

Przymiarka tylko do zdjęcia, muszę je skrócić. Mocowanie anteny to również Hobby Design - zestaw "C"

Obrazek


Popracowałem również nad felgami. Przyjrzyjmy się jeszcze raz oryginalnej feldze:

na każdym ramieniu są małe otworki:
Obrazek

w modelu te miejsca są wypukłe:
Obrazek

delikatnie je zeszlifowałem:
Obrazek

następnie scriber'em do linii podziału zaznaczyłem otworki
Obrazek

i tak wygląda pierwsza felga wraz z pseudo wentylem:
Obrazek


Wszelkie porady, podpowiedzi i krytyka mile widziane, najlepiej w trakcie prac. Tak aby dało się jeszcze coś poprawić/zmienić.
Jeżeli ktoś posiada fotki tych aut to bardzo o nie proszę. W necie kiepsko z tymi latami, a na dysku same avi z tych lat plus zakurzone VHS-y w szafce.

Krzysiek
Avatar użytkownika
krzysiekg
 
Posty: 208
Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2007, 08:28
Lokalizacja: Enfield

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Toyota Celica Turbo 4WD Hołowczyc, Gryczyński TAMIYA 1:24

Postprzez kashato » poniedziałek, 18 lutego 2013, 09:17

To co rzuciło mi się w oczy to reflektory, mają małe nadlewki, nie wiem czy zauważyłeś, ale warto byłoby to zeszlifować.

Poza tym chyba szykuje się porządny warsztat, będę śledził :)
Avatar użytkownika
kashato
 
Posty: 631
Dołączył(a): wtorek, 5 czerwca 2012, 10:41
Lokalizacja: Błonie, Warszawa

Re: Toyota Celica Turbo 4WD Hołowczyc, Gryczyński TAMIYA 1:24

Postprzez GTiStyle » poniedziałek, 18 lutego 2013, 12:59

A mnie podoba się, że autor opisuje co jakim narzędziem jest robione. Obserwuje!
Przykazanie 6. Nie jeździj szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi.
Avatar użytkownika
GTiStyle
 
Posty: 140
Dołączył(a): czwartek, 6 stycznia 2011, 13:24
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Toyota Celica Turbo 4WD Hołowczyc, Gryczyński TAMIYA 1:24

Postprzez powerpablo » wtorek, 19 lutego 2013, 12:38

Krzychu z jednej strony to się cieszę, ze jest kolejny warsztacik z Twojej stajni aut rajdowych i zapewne będzie co podglądać, aczkolwiek z drugiej strony wyglądam postępów prac nad konkursowym Fordem Fiestą i nic nie widzę, a liczę, że uda Ci się ją skończyć w terminie :D

tak czy siak czekam na kolejne aktualizacje.

pozdrawiam
Paweł
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
powerpablo
 
Posty: 809
Dołączył(a): środa, 2 września 2009, 20:41
Lokalizacja: Łomża

Re: Toyota Celica Turbo 4WD Hołowczyc, Gryczyński TAMIYA 1:24

Postprzez krzysiekg » środa, 20 lutego 2013, 19:00

Paweł o Fieście nie zapomniałem, powiem więcej - mam ostatnio jakieś natchnienie :D Zacząłem ją już szlifować, wrzucę jakieś foty niebawem.

kashato napisał(a):To co rzuciło mi się w oczy to reflektory, mają małe nadlewki, nie wiem czy zauważyłeś, ale warto byłoby to zeszlifować.


Tak, są nadlewki i to nie tylko na reflektorach. To są zdjęcia kast prosto z pudła. Jestem w trakcie przygotowania ich pod podkład.

Krzysiek
Avatar użytkownika
krzysiekg
 
Posty: 208
Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2007, 08:28
Lokalizacja: Enfield

Re: Toyota Celica Turbo 4WD Hołowczyc, Gryczyński TAMIYA 1:24

Postprzez krzysiekg » wtorek, 12 marca 2013, 19:47

Witam po krótkiej przerwie.
Skończyłem prace nad kastami. Po ostatnim szlifowaniu, a przed podkładem wyglądały tak:

nowy nożyk pozwolił mi zrobić bardzo głębokie linie - a jednocześnie wąskie
Obrazek

Obrazek

Obrazek

po dwóch warstwach białego podkładu gunze:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

i po 2 mokrych, ale niezalewających warstwach TS-26:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz odstawiam je na jakieś 2 tygodnie, a potem kaleczki :lol:

Krzysiek
Avatar użytkownika
krzysiekg
 
Posty: 208
Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2007, 08:28
Lokalizacja: Enfield

Re: Toyota Celica Turbo 4WD Hołowczyc, Gryczyński TAMIYA 1:24

Postprzez Mr. Headshok » wtorek, 12 marca 2013, 20:00

Ładnie wylany lakier. Z puszki czy z aero?
Pozdrawiam,
Tomasz Koebsch
Avatar użytkownika
Mr. Headshok
 
Posty: 1335
Dołączył(a): wtorek, 30 października 2007, 19:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Toyota Celica Turbo 4WD Hołowczyc, Gryczyński TAMIYA 1:24

Postprzez krzysiekg » wtorek, 12 marca 2013, 20:06

Lakier z puszki. Jest delikatna skórka, ale nie chciałem przesadzać z ilością bo jeszcze jakieś 3-4 warstwy bezbarwnego dojdą. Taki kompromis pomiędzy totalną skórką a totalnym zalaniem :)
Avatar użytkownika
krzysiekg
 
Posty: 208
Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2007, 08:28
Lokalizacja: Enfield

Re: Toyota Celica Turbo 4WD Hołowczyc, Gryczyński TAMIYA 1:24

Postprzez Franciszek 'Frank' Duk » poniedziałek, 3 marca 2014, 21:56

Milo obserwowac jak ktos robi taie cudenka.
Franciszek 'Frank' Duk
 
Posty: 155
Dołączył(a): piątek, 14 lutego 2014, 00:38


Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości