Buick Riviera ' 66

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Buick Riviera ' 66

Postprzez morus700 » sobota, 24 stycznia 2009, 16:21

Witam wszystkich serdecznie.
Z pewną nieśmiałością zakładam nowy temat. Jestem bardzo ale to bardzo początkującym modelarzem. Riviera jest moim drugim podejściem do modelarstwa a pierwszym, które mam zamiar ukończyć. Do tej pory skleiłem jeszcze model Pontiaca GTO ' 65 ale porażka z lakierem bezbarwnym Motipa spowodowała, że go nie ukończyłem (może ktoś wie czym to zmyć,Cleanlux i kret nie dają rady, dot3?).
Tym razem mam nadzieję doprowadzić sprawę do końca. Temat zakładam, licząc na waszą pomoc i cenne wskazówki :).
Na razie niewiele mam do pokazania ale coś tam ruszyłem.
Mój model to ten egzemplarz.
Obrazek
Obrazek
Nie mam doświadczenia ale w porównaniu do poprzedniego egzemplarza jest dużo lepiej wykonany z większą ilością szczegółów. Podoba mi się zawieszenie, które wykonane jest z całkiem sporej ilości elementów (oczywiście jak dla mnie).
Zabawę zacząłem od nadwozia. Po wyrównaniu i umyciu kasty położyłem dwie warstwy surfacera 1200 a potem psiknąłem białym podkładem Citadela. Nie było to chyba potrzebne bo wydaje mi się, że podkład ten ma większe ziarno niż surfacer (jest bardziej chropowaty). Potem było szlifowanie papierem 2000 i na to poszedł TS-33 Tamiyi (dull red) w 3, 4 warstwach. Tsa spuszczałem z puszki i kładłem aerografem.
Po 4 dniach wygląda to tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Niewiele widać ale mój aparat nadaje się chyba tylko do robienia zdjęć w samo południe na powietrzu :evil: . Troche gorsze warunki oświetleniowe i głupieje. W rzeczywistości lakier jest o wiele ciemniejszy wpadający w śliwkowy odcień.