Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez spiton » niedziela, 18 lipca 2010, 16:42

Nie upieram się, bo wiem, że o 20% moje są za wysokie ( ciężarki), ale wystarczyłoby, ze na Twoim zdjęciu lotka byłaby minimalnie odchylona w górę(co byłoby nie do zauważenia ze względu na fakt, iż kryje się w cieniu skrzydła)
Tu fota z podobnej perspektywy
Obrazek
Dorobiłem panele na dolnej powierzchni skrzydła, i "dingsy" do montażu klap, tak by powstały szczeliny ,-)).
Obrazek
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Reklama

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez dewertus » niedziela, 18 lipca 2010, 17:49

qalimar napisał(a):
spiton napisał(a):Mam plan (Jak mawiał Egon Olsen)


Mój kolega mawiał inaczej:

"Mam chytry plan. Będziemy pić do rana." :D


Moim ulubionym "planowym" sloganem jest maksyma Boldwick'a z "Czarnej Żmiji": mam szczwany plan :lol:

To Twoje Fiacisko wygląda coraz bardziej hardcorowo ;o)
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 01:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez Jaho63 » niedziela, 18 lipca 2010, 20:32

Sebu, jak zrobisz tak będzie. Z resztą nie upieram się, że masz to źle. Tyle tylko, że na zdjęciach ciężarki mniej odstają niż u Ciebie, oczywiście z życzliwości zwróciłem na to uwagę. ;o)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez spiton » niedziela, 18 lipca 2010, 20:58

Janusz, za uwagę dziękuję, ale trzecie poprawianie tych ciężarków mijałoby się chyba z pewną ekonomią postępowania. Ostatnie poprawienie miało ten sens, że znacząco polepszało sprawę podobieństwa do oryginału, a poza tym miałem "plan". Wiedziałem co mógłbym zrobić lepiej w sensie technologicznym. I ciekawiło mnie jak to w praktyce wyjdzie. Jak wymyślę jak znowu znacząco poprawić ciężarki, to może to zrobię, a jak nie, to nie będę miał problemów z zaakceptowaniem status quo ,-)).
A sam przebieg wątku jest fajny bo wiele detali i innych spraw związanych z fiacikiem zostało wygrzebanych. I to się liczy ,-))
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez K.Y.Czart » niedziela, 18 lipca 2010, 21:22

spiton napisał(a): ...trzecie poprawianie tych ciężarków mijałoby się chyba z pewną ekonomią postępowania.


Ja się tam nie znam, ale z twojego schematu porównawczego wynika, że trzeba nieco skrócić i "spłaszczyć" łuk "trzonka" tego ciężarka. Ewentualnie jak nie chcesz urywać i skracać, to sprawę załatwiłoby dogięcie. ;o)
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 23:04

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez siara1939 » niedziela, 18 lipca 2010, 23:38

Szkoda bylo pracy, bo czesci te nie maja sie nijak do zdjec.
Pisanie o detalach na dwie strony mija sie z celem wtedy.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 12:19

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez spiton » poniedziałek, 19 lipca 2010, 00:44

siara1939 napisał(a):Szkoda było pracy, bo części te nie maja się nijak do zdjęć.
Pisanie o detalach na dwie strony mija się z celem wtedy.

Jeśli nie mają się nijak do zdjęć, oznacza to, że przypominają sytuacje ze zdjęć <-)).
A na poważnie, to przyjąłem pewien margines błędu dostosowany do ogólnie niskiej jakości zestawu i błędami poniżej 1mm się nie przejmuję. Wolałem zrobić te ciężarki z błędem, niż ich nie robić. W ten sposób zaznaczam istnienie dosyć potężnego wyważenia lotki charakterystycznego dla tego samolotu. I taka jest idea tego działania ,-)).
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez siara1939 » poniedziałek, 19 lipca 2010, 00:47

No chyba, ze tak, ale wtedy nie jest to model postrzegany jako redukcyjny.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 12:19

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez Lucas HS » poniedziałek, 19 lipca 2010, 01:52

Model w 100% redukcyjny nie istnieje. I nie może istnieć. Trzeba by umieć zmniejszać atomy np razy 48. Pytanie na ile redukcyjny jest model spitona. Nawet jeśli to, ze nie będzie poprawiał tego wyważenia miałoby zmniejszać ten współczynnik, nadrabia czym innym. Przestań siara, że nigdy w modelu niczego nie olałeś na zasadzie: "narobiłem się, było nic, a jest coś, jest git, idę dalej"?
Obrazek
Avatar użytkownika
Lucas HS
 
Posty: 465
Dołączył(a): wtorek, 13 maja 2008, 22:34
Lokalizacja: Katowice

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez siara1939 » poniedziałek, 19 lipca 2010, 08:37

Lucas HS napisał(a): Przestań siara, że nigdy w modelu niczego nie olałeś na zasadzie: "narobiłem się, było nic, a jest coś, jest git, idę dalej"?

Nie przypominam sobie.
Jezeli mozna bylo zrobic lepiej, to robilem- czasami po pare razy, az bylem zadowolony z efektu.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 12:19

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez Sherman » poniedziałek, 19 lipca 2010, 09:49

siara1939 napisał(a):Jezeli mozna bylo zrobic lepiej, to robilem- czasami po pare razy, az bylem zadowolony z efektu.

Spition widać już jest ;o) a modele przecież robimy dla frajdy ich budowania i najważniejsze by autor był zadowolony.

Z włoskich maszyn wole co prawda te z niemieckim sercem ( Folgore i Centauro najbardziej ) nie mniej z zainteresowaniem przyglądam się temu wątku :) Głównie dlatego że powstaje coś z niczego, a to lubię najbardziej, jak to każdy tygrys ( za wyjątkiem tych pancernych ).

Pozdrawiam
W malinowym chruśniaku.
Avatar użytkownika
Sherman
 
Posty: 3021
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 22:05

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez siara1939 » poniedziałek, 19 lipca 2010, 10:00

Przypomniala mi sie dyskusja, ktora mielismy ze Spitonem podczas budowy mojego modelu U-552, kiedy to Spiton napisal, ze figurka E.Topp`a wyglada jak 60 letni facet. I to w skali 1/72, wiec zastanawiam sie gdzie sa nasze standardy.
Jezeli traktujemy po macoszemu detale ponizej 1mm, to rysy twarzy w figurce 1/72 nie powinny miec znaczenia- a jednak. :D
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 12:19

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 19 lipca 2010, 10:14

Ja tam nie wiem, ale źle by mi się spało jakbym się narobił przy modelu, miał z tego satysfakcję i na jakimś etapie bym sobie odpuścił i przepuścił coś, co samo by mi się nie podobało. Kto co lubi i co kogo cieszy, ale nie rozumiem podejścia jakoby dorabianie detali i dokładność była źródłem katorgi i gehenną.

Kiedyś robiłem Hetzera i na etapie malowania przerabiałem maskę działa, bo była zła. Przerabiałem kilka razy, bo nie do końca wiedziałem jak to ma wyglądać. Robiłem, fotografowałem, czytałem komentarze i poprawiałem dalej.
W końcu wyszło jak trzeba i tak zostało. Jakoś nie umarłem od tej roboty a sama robota przy starym modelu dała mi więcej frajdy jak sklejenie 3 nowoczesnych zestawów DML.

Na koniec mała uwaga, jak ktoś chce mi napisać, że jestem głupi, brzydki, nadęty, wstrętny i zły to ja to już wiem :mrgreen:
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez chincz » poniedziałek, 19 lipca 2010, 11:16

Zaprawdę... Długo możecie.
Pozdrawiam
chincz
 
Posty: 190
Dołączył(a): środa, 21 stycznia 2009, 13:41

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 19 lipca 2010, 11:18

A co możemy? Bo to co mi się przyszło pierwsze na myśl raczej nie dotyczy modelarstwa.
Może Kolega napisze coś konkretnie, jakiś konkretny przykład, może się naszych modeli odniesie?
Bo tak to widać, ze o coś chodzi tylko nie wiadomo o co.

Nie krępuj się, nie wstydź.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do [GT] Aeronautica Italiana - Lotnictwo włoskie 1939-1945

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości