Lancaster B.I, BH-B, 300 Sqn

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Lancaster B.I, BH-B, 300 Sqn

Postprzez Kuba Galicki » poniedziałek, 27 grudnia 2010, 21:43

Cześć,
Poszukuję zdjęć Lancastera B.I, BH-B, 300 Sqn. oraz wszelkich informacji na jego temat.

Jak na razie znalazłem coś takiego..

http://www.aircrewremembrancesociety.com/raf1944/whyte_files/jb561-bh-b-300-sqdn-25003a26003a8003a1944.jpg

Z góry dzięki!
Obrazek
Kuba Galicki
 
Posty: 193
Dołączył(a): środa, 15 kwietnia 2009, 14:52
Lokalizacja: Wrocław

Reklama

Re: Lancaster B.I, BH-B, 300 Sqn

Postprzez qalimar » czwartek, 30 grudnia 2010, 10:07

Przejrzyj Minirepliki. Swego czasu było w nich bardzo dużo o polskich Lancasterach z rozbiciem na poszczególne egzemplarze.
Pzdr
Mariusz Kalinowski
Obrazek
Avatar użytkownika
qalimar
 
Posty: 208
Dołączył(a): wtorek, 6 kwietnia 2010, 16:50
Lokalizacja: Rügenwalde in Pommern

Re: Lancaster B.I, BH-B, 300 Sqn

Postprzez Kuba Galicki » niedziela, 9 stycznia 2011, 19:35

Niestety nie zbieram mini replik. Gdybyś miał chwilkę czasu to mógłbyś zajrzeć ?
byłbym bardzo wdzięczny!
Obrazek
Kuba Galicki
 
Posty: 193
Dołączył(a): środa, 15 kwietnia 2009, 14:52
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lancaster B.I, BH-B, 300 Sqn

Postprzez qalimar » niedziela, 9 stycznia 2011, 23:01

Znalazłem 4 egzemplarze, które nosiły oznakowanie BH-P:
1. Wersja- B MkI, nr seryjny- DV282 ,oszklenie nosa- lekko wypukłe, okna wzdłuż kadłuba- tak, okno w podłodze bombardiera- prostokątne , szyby boczne w kokpicie- z blisterami ( nie potwierdzone zdjęciami, niemniej wg numeru seryjnego najbardziej prawdopodobne) ,rurka pitota- na wysięgniku ,okno w przedziale nawigatora- tak, radar- nie , łopaty śmigieł- wąskie.
2. Wersja- B MkI, nr seryjny- ME744 ,oszklenie nosa- bardziej wypukłe, okna wzdłuż kadłuba- nie, okno w podłodze bombardiera- owalne , szyby boczne w kokpicie- płaskie,rurka pitota- przy kadłubie ,okno w przedziale nawigatora- nie, radar- tak , łopaty śmigieł- szerokie.
3. Wersja- B MkIII, nr seryjny- ND984 ,oszklenie nosa- bardziej wypukłe, okna wzdłuż kadłuba- nie, okno w podłodze bombardiera- owalne , szyby boczne w kokpicie- płaskie,rurka pitota- przy kadłubie ,okno w przedziale nawigatora- nie, radar- tak , łopaty śmigieł- szerokie.
4. Wersja- B MkI, nr seryjny- PA220 ,oszklenie nosa- bardziej wypukłe, okna wzdłuż kadłuba- nie, okno w podłodze bombardiera- owalne , szyby boczne w kokpicie- płaskie,rurka pitota- przy kadłubie ,okno w przedziale nawigatora- nie, radar- tak , łopaty śmigieł- szerokie.

Mini Replika nr 30 (2/2003)
Pzdr
Mariusz Kalinowski
Obrazek
Avatar użytkownika
qalimar
 
Posty: 208
Dołączył(a): wtorek, 6 kwietnia 2010, 16:50
Lokalizacja: Rügenwalde in Pommern

Re: Lancaster B.I, BH-B, 300 Sqn

Postprzez Kuba Galicki » poniedziałek, 10 stycznia 2011, 18:54

Dzięki za info, ale chyba niestety żaden nie trafiony.
Chodzi o egzemplarz BH-B Mk. I o numerze seryjnym JB561 z 300 squadronu.
Z info to znalazłem tylko że został zestrzelony przez niemiecki myśliwiec podczas powrotu z misji. Cała załoga brytyjska wraz z sgt. Jagiełło zginęła.

Obrazek
Obrazek
Kuba Galicki
 
Posty: 193
Dołączył(a): środa, 15 kwietnia 2009, 14:52
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lancaster B.I, BH-B, 300 Sqn

Postprzez qalimar » poniedziałek, 10 stycznia 2011, 22:53

No tak, wiódł ślepy kulawego. Zamiast dla B zrobiłem dla P.
Teraz będzie ok:
Wersja- B MkI, nr seryjny- JB561 ,oszklenie nosa- bardziej wypukłe, okna wzdłuż kadłuba- tak, okno w podłodze bombardiera- prostokątne , szyby boczne w kokpicie-obie z blisterami ,rurka pitota- na wysięgniku ,okno w przedziale nawigatora- nie, radar- nie , łopaty śmigieł- wąskie.
Pzdr
Mariusz Kalinowski
Obrazek
Avatar użytkownika
qalimar
 
Posty: 208
Dołączył(a): wtorek, 6 kwietnia 2010, 16:50
Lokalizacja: Rügenwalde in Pommern


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości