Douglas A-20 Havoc

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Douglas A-20 Havoc

Postprzez Ireneusz » sobota, 30 czerwca 2012, 10:32

Witam,mam pytanie odnośnie uzbrojenia w torpedy tego samolotu .Czy rosyjskie A-20 przenosiły dwie torpedy czy jedną ,gdyż na zdjęciach które znalazłem widać tylko prawą stronę ale na lewej jest taki sam węzeł podwieszenia .Na kolorowych rysunkach torpedy są dwie.Czy ktoś analizował ten problem?
ObrazekObrazekObrazek
Ireneusz
 
Posty: 464
Dołączył(a): środa, 2 marca 2011, 15:16
Lokalizacja: Łask

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Douglas A-20 Havoc

Postprzez Jaro_Su » sobota, 30 czerwca 2012, 10:48

Konstruktor i sztabowcy zaprojektowali zza biurek i stołów kreślarskich, że ekonomiczniej będzie wziąć do jednego samolotu dwie torpedy....

Ale spróbuj po jednym ataku torpedowym, kiedy musisz lecieć po prostej na konkretnej wysokości (wykonując przeliczenia kąta wyprzedzenia) i wszystko do ciebie strzela z czego może (żeby zestrzelić cy przeszkodzić choćby), zaproponować załodze drugi. Czasem się tak zdarzało, jeśli przy pierwszym nalocie z jakiegoś powodu nie zrzucono torpedy (choćby błąd w obliczeniach czy zmiana kursu celu), ale raczej było to uważane za czyn "heroiczny". Bywało, że maszyna była już tak postrzelana, że nie za bardzo nadawała się do drugiego nalotu....

Z kolei z innego punktu widzenia zrzucanie dwu torped w jednym nalocie taż nie było zbyt ekonomiczne....

Ot i cały problem.....
Avatar użytkownika
Jaro_Su
 
Posty: 333
Dołączył(a): czwartek, 5 sierpnia 2010, 07:51

Re: Douglas A-20 Havoc

Postprzez dewertus » sobota, 30 czerwca 2012, 11:59

Mam sporo zdjęć rosyjskich A-20 - torpedy podwieszane były pod prawym węzłem. Gdy uzbrojenie stanowiły bomby, wtedy wykorzystywane były oba węzły. Na zdjęciach wyglądają na FAB-500 i FAB-250. Czasem stosowano także dodatkowe węzły pod zewnętrznymi częściami skrzydła (po dwa na skrzydło), ale tam są zdecydowanie mniejsze wagomiary - może 50 lub 100kg.
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Douglas A-20 Havoc

Postprzez Ireneusz » sobota, 30 czerwca 2012, 12:08

Dzięki Koledzy za odzew
Ireneusz
 
Posty: 464
Dołączył(a): środa, 2 marca 2011, 15:16
Lokalizacja: Łask


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości