Bf 109 F/G przewód hamulcowy

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Bf 109 F/G przewód hamulcowy

Postprzez Murek » środa, 27 kwietnia 2011, 22:06

Poniżej zamieszczam mniej popularną stronę bardzo znanego koła ze "szprychową" felgą stosowaną od najwcześniejszych Bf 109 do wersji G2 (jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi). Zdjęcie przedstawia koło z modelu Zvezdy (Bf 109 F 2) które wykorzystuję w konwersji na G2. Pytanie brzmi - gdzie był podłączany przewód hydrauliczny do felgi, czy w tym okrągłym wybrzuszeniu? Zakładam, że koła w wersji F i G 2 nie różniły się.
Obrazek
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3116
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 22:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Reklama

Re: Bf 109 F/G przewód hamulcowy

Postprzez Jaho63 » środa, 27 kwietnia 2011, 22:22

A jesteś pewien, że w ogóle wchodzi?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nie widać dokładnie, ale blisko samej goleni musiało wchodzić.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Bf 109 F/G przewód hamulcowy

Postprzez Murek » środa, 27 kwietnia 2011, 23:24

Dzięki - foty super! :D
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3116
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 22:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Bf 109 F/G przewód hamulcowy

Postprzez Kuba P. » środa, 27 kwietnia 2011, 23:43

Mam nadzieję, że powyższe bzdury Ci nie zaszkodziły :-/ :roll: . Przewód wchodzi w zewnętrzną osłonę piasty tam, gdzie pokazałeś (tj w to wybrzuszenie przy osi, nie kółeczko wyżej), po drodze jest trójnik, u dołu podejrzewam że jest zwykła śruba do odpowietrzania. Koło hamowane było klasycznym hamulcem bębnowym.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 F/G przewód hamulcowy

Postprzez Jaho63 » czwartek, 28 kwietnia 2011, 00:27

Hej! Zorro mściciel wrócił! :lol:
O co Ci chodzi? Napisałem wszak:
Jaho63. napisał(a):Nie widać dokładnie, ale blisko samej goleni musiało wchodzić

Czyli tryb przypuszczalny, na dodatek potwierdzony przez CIEBIE!
Ty jednak piszesz:
Kuba P. napisał(a):Mam nadzieję, że powyższe bzdury Ci nie zaszkodziły

Nie uważasz, że to dziecinne? Poza tym mam dość tego pseudo eksperckiego pitolenia. Na dodatek kolejny raz postępujesz wbrew regulaminowi forum, ubliżasz mi i to bez podstawy. Nie robiłem zamachu na Twoją pozycję Kanclerza, mam to w d... Po prostu facet pytał, ja odpowiedziałem, na tyle na ile umiałem. Gdybyś nie strzelał focha to bym wcale nie zabierał głosu, bo rola eksperta od Deutsche techniki absolutnie mnie nie interesuje. Weź się zastanów nad tym. Możesz czuć do mnie uraz, ale nie rób z siebie... Ale zachowaj to do siebie, ja i ja robię!
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Bf 109 F/G przewód hamulcowy

Postprzez Kuba P. » czwartek, 28 kwietnia 2011, 00:31

Jaho63 napisał(a):Hej! Zorro mściciel wrócił! :lol:
O co Ci chodzi? Napisałem wszak:
Jaho63. napisał(a):Nie widać dokładnie, ale blisko samej goleni musiało wchodzić

Czyli tryb przypuszczalny, na dodatek potwierdzony przez CIEBIE!
Ty jednak piszesz:
Kuba P. napisał(a):Mam nadzieję, że powyższe bzdury Ci nie zaszkodziły

Nie uważasz, że to dziecinne? Poza tym mam dość tego pseudo eksperckiego pitolenia. Na dodatek kolejny raz postępujesz wbrew regulaminowi forum, ubliżasz mi i to bez podstawy. Nie robiłem zamachu na Twoją pozycję Kanclerza, mam to w d... Po prostu facet pytał, ja odpowiedziałem, na tyle na ile umiałem. Gdybyś nie strzelał focha to bym wcale nie zabierał głosu, bo rola eksperta od Deutsche techniki absolutnie mnie nie interesuje. Weź się zastanów nad tym. Możesz czuć do mnie uraz, ale nie rób z siebie... Ale zachowaj to do siebie, ja i ja robię!


Myślę, że się nadmiernie egzaltujesz. Tyle słów a tak mało sensu. Zastanów się, czy warto się tak prezentować?
Mam nadzieję, że moderator odpowiednio oceni czyj głos w tym temacie jest wart zajmowania miejsca na serwerze.
Niestety zaśmieciłeś to forum na szerszą skalę i co, teraz trzeba prostować te rzeczy... :roll:
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 F/G przewód hamulcowy

Postprzez shivadog » czwartek, 28 kwietnia 2011, 07:19

Panowie, proszę nie robić tu burzy w szklance wody.
Janusz pokazał dobrze miejsce łączenia na zdjęciach, a Kuba ładnie to opisał.
Temat wydaje się być wyjaśniony.
Proponuję byście się jakoś dogadali i dla zasady przestali się atakować nawzajem,
a wszyscy na tym skorzystamy.

Pozdrawiam,

Jerzy
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: Bf 109 F/G przewód hamulcowy

Postprzez _iceboy » czwartek, 28 kwietnia 2011, 08:06

w HT Model Special znalazłem coś takiego. Może się przyda?

Obrazek

Niestety, ani zdjęcia ani rysunku od drugiej strony na razie nie znalazłem. Jeśli nadal potrzebujesz, postaram się coś poszukać jeszcze.
Avatar użytkownika
_iceboy
 
Posty: 987
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 21:22
Lokalizacja: Konin/Warszawa

Re: Bf 109 F/G przewód hamulcowy

Postprzez Kuba P. » czwartek, 28 kwietnia 2011, 08:27

A teraz to i ja zaczynam się zastanawiać, czy w uniesieniu sam bzdury nie walnąłem i ten przewód faktycznie nie powinien wchodzić wyżej, w to małe kółeczko. Przecież byłoby logiczne, że przewód podłączony jest w okolice cylinderka hamulcowego. Przerzucam sobie zdjęcia tych elementów i zaczynam mieć wątpliwości.
Niestety instrukcje i katalog części, które mam zaciemniają obraz a nie chcę wprowadzić Kolegi w błąd. Jak coś lepszego znajdę to wrzucę.
:?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 F/G przewód hamulcowy

Postprzez jwk » czwartek, 28 kwietnia 2011, 12:25

Moja opinia czysto logiczno-konstruktorska. Bez bladego pojęcia o konstrukcji 109. :mrgreen:

Przewód wchodzi poprzez kolanko do "kółeczka" poza osią koła. Piszę kolano, gdyż nie sądzę aby był to trójnik z odpowietrzeniem, gdyż odpowietrzenie nie powinno być poniżej cylinderka hamulcowego. Sądzę, że drugi koniec kolanka służył do przykręcenia przewodu, bez konieczności kręcenia przewodem, który z drugiego końca wydaje się być zarobiony.
Wydaje mi się, że odpowietrzenia trzeba poszukiwać na drugim zdjęciu pokazanym przez Jaho (tuż obok wejścia kolanka - wygląda jak niewielki dzyndzel, jakby pod klucz 11 :mrgreen: ).

Z nikim nie będę się kłócił, że jest inaczej.
jwk
 
Posty: 178
Dołączył(a): środa, 1 lipca 2009, 10:22

Re: Bf 109 F/G przewód hamulcowy

Postprzez _iceboy » czwartek, 28 kwietnia 2011, 13:32

Generalnie to nigdzie nie widać akurat tego miejsca.

Obrazek

A znalazłem coś takiego, tylko że to późna felga od G-6, ale jakaś analogia może istnieje:

Obrazek
Ostatnio edytowano czwartek, 28 kwietnia 2011, 13:54 przez _iceboy, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
_iceboy
 
Posty: 987
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 21:22
Lokalizacja: Konin/Warszawa

Re: Bf 109 F/G przewód hamulcowy

Postprzez spiton » czwartek, 28 kwietnia 2011, 13:51

Jaho63 napisał(a):Nie widać dokładnie, ale blisko samej goleni musiało wchodzić.


_iceboy napisał(a):Obrazek


W sumie Janusz dobrze kombinował, trzeba mu przyznać ,-)).

Widzisz Kuba, czasami rzetelna wiedza ogólna pozwala domyślić się ze stosunkowo małym marginesem błędu jak dane rozwiązanie wyglądało. Twój pomysł, żeby przewód wchodził w felgę, był o tyle ryzykowny, ze większość kół posiada felgi zespolone z oponą. I taki przewód by się ukręcił. Być może kółko w Bf-109 miało jakąś super konstrukcję i wewnętrzny dekiel koła był nieruchomy. Pytanie tylko jaki miałoby to sens. Jeśli masz odpowiedz na to pytanie, to miałeś też podstawy by wysunąć tak ryzykowną tezę. Ale jeśli nie...
To zachodzi przypuszczenie, że nie wyobraziłeś sobie, jak obracające się koło nawija na swoją os przewód hamulcowy ,-)).
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Bf 109 F/G przewód hamulcowy

Postprzez _iceboy » czwartek, 28 kwietnia 2011, 13:59

spiton napisał(a):[ Pytanie tylko jaki miałoby to sens...


Sens ma to taki, że jeśli przyjrzysz się rysunkowi z HT Model Special, to zobaczysz tam mocowanie trójpunktowe do nieruchomej części felgi, osłony piasty. Analogicznie na zdjęciu koła Zvezdy zobaczysz drugą stronę tego mocowania. Nawet śruby są na rysunku. Zdjęcie innej felgi wkleiłem tu nie z myślą o miejscu ale o sposobie mocowania przewodu.
Ostatnio edytowano czwartek, 28 kwietnia 2011, 14:02 przez _iceboy, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
_iceboy
 
Posty: 987
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 21:22
Lokalizacja: Konin/Warszawa

Re: Bf 109 F/G przewód hamulcowy

Postprzez Kuba P. » czwartek, 28 kwietnia 2011, 13:59

W sumie Janusz dobrze kombinował, trzeba mu przyznać ,-)).

Widzisz Kuba, czasami rzetelna wiedza ogólna pozwala domyślić się ze stosunkowo małym marginesem błędu jak dane rozwiązanie wyglądało. Twój pomysł, żeby przewód wchodził w felgę, był o tyle ryzykowny, ze większość kół posiada felgi zespolone z oponą. I taki przewód by się ukręcił. Być może kółko w Bf-109 miało jakąś super konstrukcję i wewnętrzny dekiel koła był nieruchomy. Pytanie tylko jaki miałoby to sens. Jeśli masz odpowiedz na to pytanie, to miałeś też podstawy by wysunąć tak ryzykowną tezę. Ale jeśli nie...
To zachodzi przypuszczenie, że nie wyobraziłeś sobie, jak obracające się koło nawija na swoją os przewód hamulcowy ,-)).


Cześć Spiton,

Fajnie, że starasz się pisać na temat i weryfikujesz to co piszę (doceniam to) ale widzisz, ja nie napisałem, że przewód wchodzi w felgę tylko w osłonę piasty od zewnątrz (post z godziny 23:43). To zdecydowanie co innego niż felga...ale to pewnie wiesz tylko się z tego wszystkiego zagapiłeś, chciałeś dowalić a się potknąłeś. Bywa, ja też jakbym pisał z 10 postów na raz to bym kompletnie stracił nad tym kontrolę.

Teraz pytanie jest takie, w którym miejscu ów przewód (kolanko, JWK - dzięki za uwagę z tym odpowietrzaniem!) wchodzi w tą osłonę piasty i szukam sam dobrego zdjęcia, które to pokaże.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 F/G przewód hamulcowy

Postprzez spiton » czwartek, 28 kwietnia 2011, 14:04

Chciałem być złośliwy i Pan Bóg mnie ukarał. Zły spiton, zły !!
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości