Jedrek napisał(a):niezłe tempo!
spiton napisał(a):Idziesz jak burza !!
W tej stoczni nie ma miękkiej gry, kto się opi @#$% ląduje za bramą
spiton napisał(a): A nikt chyba nie ma kawałka starego pokładu na testy
Sam pokład jest odrysowany na bazie prostokąta (zdjęcie na 1 stronie), więc po jego wycięciu zostały całkiem spore skrawki.
Można by się pobawić, ale sądzę, że dobrze, iż nie jest gładki. Przez to wash będzie miał się gdzie podziać i powpływa pomiędzy deski. Chyba.
donalyah00 napisał(a):ew. zastosowania owych nitów.
Jestem zadowolony z efektu. Jeszcze trochę nałożę ich na działa.
Napotkałem kilka problemów i mam prośbę do Kolegów o poradę, sugestie.
1. wzdłuż pokładu śródokręcia pontos każe nakleić paski blaszki nazwane przez niego - spurnwater. Samo naklejenie już zmusiło do szpachlowania, bo blaszka była zbyt szeroka i wystawała poza obrys pokładu.

Ale nie w tym rzecz. W tym miejscu należy zamocować fototrawione bariery przeciwodłamkowe, których plastikowe odpowiedniki pontos kazał usunąć. No to usunąłem. Od bariery wzdłuż pokładu odchodzą wewnętrzne wzmocnienia, które kończą się na wspomnianym wcześniej 'spurnwater' (czerwone strzałki).
Jak zwykle ze zdjęć nic jednoznacznie nie wynika, ale zaryzykuję stwierdzenie, że bariera powinna być mocowana na końcu pokładu (zielone strzałki), a jeśli tak, to wewnętrzne wzmocnienia nie będą się z nią stykały (żółte strzałki).

Można zamocować barierę od wewnętrznej strony spurnwater, wtedy wewnętrzne kawałki ładnie się z nią złączą, ale...
- na zewnątrz zostanie taki okap ze spurnwatera

- działa nie będą miały szansy na jakikolwiek obrót

Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem jak poradził sobie z tym producent blaszek. Zacząłem oglądać zdjęcia testowe blaszek na modelu, zdjęcia wykonanych przez nich modeli reklamujących te blaszki; a jakże, poradzili sobie....w ogóle tego nie montowali, zostawili plastikowe
2. Na nadbudówce rufowej należy przykleić trzy elementy. Na środkowym będą namierniki do p-lotek i to tak zostanie, choć na chłopski rozum, to podłoga powinna być dużo niżej. W środku pozostałych dwóch też coś powinno być, ale co? Dalmierze? Zapewne podobne konstrukcje były na innych angielskich okrętach, macie jakieś pomocne zdjęcia?

3. Kabina musi być przezroczysta i nie z plastiku. Jedyne co przychodzi mi do głowy, to próbować kombinować coś z fototrawionych siatek, ale może są inne patenty.

Pomożecie?
