[Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Zestawy, relacje z budowy, galerie ukończonych modeli, porady i problematyka modelarstwa sci-fi., fantasy i kosmicznego.

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Macio4ever » piątek, 5 sierpnia 2011, 18:40

Znam modele w 1/144 ale to inna skala. Są czołgi w 1/100 ale nie znalazłem współczesnych... Może namierzę jakieś latadło...
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3723
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Kazik » wtorek, 23 sierpnia 2011, 11:37

Jak tam robot po urlopie? Wypoczął?! ;o)
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Macio4ever » wtorek, 23 sierpnia 2011, 16:52

Kazik napisał(a):Jak tam robot po urlopie? Wypoczął?! ;o)


Dobrze wysechł :) . Lipa z kalkami bo na hlj nie mają na stanie, a myślałem że właśnie po moim urlopie będą już mi je wysyłać. Może znajdę gdzie indziej.
Lada moment, wypoczęty, przystępuję do dalszych działań więc niedługo będzie aktualizacja.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3723
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Kazik » wtorek, 23 sierpnia 2011, 19:01

Na ebayu się nie da znaleźć?
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Macio4ever » czwartek, 25 sierpnia 2011, 00:08

Kazik napisał(a):Na ebayu się nie da znaleźć?


Da się, tak właśnie zrobiłem. Kalki już do mnie lecą.
Posiedziałem dziś chwilę i poskładałem dalsze kawałki robota. Postanowiłem, że poskładam sobie najpierw główne elementy, potem zrobię fizyczne zniszczenia, a potem cześciowo będę rozbierał do malowania. Chce mieć pogląd na to, jak będzie wyglądał w całości i nie komplikować sobie malowania elementów, które będą całkowicie ukryte pod pancerzem.


Tak ze 2 godziny dłubania.

Talia i stopy.
Obrazek

Talia od środka. Wszystkie elementy pancerza są ruchome. Talia będzie montowana na wcisk (ta szara kulka) do korpusu czyli tego co już widzieliście.

Obrazek

Dla oddania skali. Stopy są również ruchome, mają zawias, ruchoma będzie też kostka.

Obrazek
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3723
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Kazik » czwartek, 25 sierpnia 2011, 10:47

Jaki ma rozmiar buta?

Fajnie to wygląda, szczególnie te ruchome części.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez levee » czwartek, 25 sierpnia 2011, 21:02

Fajny ten robot. Obejrzałem sobie kilka różnych "serii" na HLJ -i Zaku podobają mi się najbardziej. Są takie "stonowane", cała reszta to mniejsza lub większa "pstrokacizna" :D
Ustawienie stóp/butów opartych o słoiczek XF-62 na ostatnim zdjęciu to zapowiedź interesującej postawy całego robota. Już widzę, jak siedzi sobie okrakiem na tym słoiku lekko przygarbiony, wspiera jedną rękę łokciem o kolano, tak by dłonią podtrzymywać głowę, a kamerką spogląda w siną dal. Coś jak poniżej.
Czy jest możliwość ustawienia Zaka w takiej figurze? :mrgreen:
Obrazek
levee
 
Posty: 313
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 12:07

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Macio4ever » piątek, 26 sierpnia 2011, 20:49

Kazik: But ma rozmiar niewielkiego samochodu :)

Levee: Robot może siąść natomiast obawiam się, że ze względu na wielkość to na małym słoiczku Tamiyi będzie wyglądał jak na nocniku :mrgreen: No ale oczywiście jeżeli będzie zaporzebowanie, to będzie też taka fotka.

Wracając do warsztatu - zacząłem robić prawą nogę i moje początkowe plany, co do sposobu montażu i malowania musiałem nieco zrewidować. Tyle elementów na siebie zachodzi i wchodzi, że jednak musze malować partiami i potem wszystko skladać.

Zrobiłem sobie sesję malarską z nowo kupionym, czarnym podkładem Gaia EVO. Panie i Panowie - pierwsze wrażenia są normalnie miodzio. Rozcieńczałem żółtym Gunze, dość mocno. Pieknie kryje, rozlewa się bosko i ku zapewne zdziwieniu Gaiowych stosunkowo wolno schnie. Oczywiście wolno należy rozumieć jako "wolniej niż natychmiast". Zależy to zapewne od rozcieńczenia i grubości ale element aby go wziąć w paluchy musiał poleżeć ze 2-3 minuty.

Malowałem na goły, nie umyty plastik i paznokciem z rozsądną siłę nie zdrapuje się. Rozcieńczenie na oko farba:rozp 1:1,5/2, malowane dyszą 0,5mm, przy ciśnieniu ok 1,5atm. Schnie na głębszy półmat.

Tu widać, że się nie obijam.

Obrazek

Efekty malowania wspomnianym podkładem.

Obrazek

Obrazek
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3723
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Kazik » sobota, 27 sierpnia 2011, 00:07

Ciekawa sprawa ten podkład.
Mam wrażenie że z powodzeniem można go stosować jako czarny semi gloss.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Fred-k2 » sobota, 27 sierpnia 2011, 00:52

Kazik napisał(a):Mam wrażenie że z powodzeniem można go stosować jako czarny semi gloss.

Ledwo zobaczyłem powyższe fotki to od razu pomyślałem o moim Caymanie w takim lakierunku :mrgreen:
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 22:17
Lokalizacja: Poznań

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Kazik » sobota, 27 sierpnia 2011, 10:52

Fred-k2 napisał(a):Ledwo zobaczyłem powyższe fotki to od razu pomyślałem o moim Caymanie w takim lakierunku

Czarnym semi glosie?????

Też mam Caymana w planach, nawet już lekko rozgrzebanego :lol:
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Fred-k2 » sobota, 27 sierpnia 2011, 12:12

Na to Porsche mam kilka pomysłów, jeden to czarny semi gloss z jakimiś paskami w czarnym macie lub glossie, inne to coś na kształt 911 Sport Classic. Porsche wjedzie zaraz po Brzydalu ;o)
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 22:17
Lokalizacja: Poznań

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Macio4ever » sobota, 27 sierpnia 2011, 13:18

Wy tu gadu, gadu - a ja w tym czasie skończyłem szkielet nogi. Delikatne brudzenie i wykańczanie od strony malarskiej bedę robił wtedy, gdy ostatecznie zdecyduję i zobaczę ile będzie widać po założeniu pancerza.

Obrazek

A tutaj zdjęcie dla oddania skali.

Obrazek
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3723
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Fred-k2 » sobota, 27 sierpnia 2011, 13:23

Na stopie widać trochę szwów po formie (tak, czepiam się :mrgreen: ) Pokaźna ta noga, cały robot to będzie dopiero drągal.
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 22:17
Lokalizacja: Poznań

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez levee » sobota, 27 sierpnia 2011, 13:32

Fred-k2 napisał(a):cały robot to będzie dopiero drągal

Dwóch takich drągali mogłoby z powodzeniem prezentować do zdjęć kolejne -tym razem samochodowe- wypusty kolegi macio4ever (np. podtrzymując we dwójkę każą ręką jedno koło samochodu, albo w pojedynkę trzymając samochód nad głową niczym mityczny Atlas) :P

macio4ever, czy możesz zrobić zdjęcia ukazujące skrajne położenia "stawów" tej nogi? Zdaje się - są tam trzy: "śródstopowy" łamiący stopę, "skokowy" i kolanowy. Jestem ciekawy jak bardzo można zaszaleć w ustawianiu dynamicznych póz tych Gundamów.
levee
 
Posty: 313
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 12:07

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sci-fi., kosmiczne, fantastyka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości