Powrót do modelarstwa - proszę o porady

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Powrót do modelarstwa - proszę o porady

Postprzez Rafako » wtorek, 26 lutego 2013, 20:46

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

To mój pierwszy post na tym forum, chociaż od jakiegoś czasu odwiedzam je regularnie. Dzisiaj dojrzałem chyba do założenia własnego konta oraz do zamieszczenia pierwszego wątku (mam nadzieję, że operuję odpowiednimi terminami) w dyskusjach. Na wstępie proszę mi wybaczyć wszelkie błędy jakie ewentualnie popełnię (nie ten dział, tematy które były już omawiane itd.), ponieważ to moje pierwsze kroki i jestem trochę "zielony". Nie ukrywam, że na założenie konta i rozpoczęcie nowej dyskusji zdecydowałem się po przestudiowaniu 17 stron tej dyskusji http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=76&t=26421 oraz 29 tej viewtopic.php?f=12&t=33621 Powiem krótko, podziwiam wszystkich tych którzy mieli chęć i cierpliwość odpowiadać na kolejne pytania kolegi Solo, bo moim zdaniem ta telenowela trwa zdecydowanie zbyt długo. Jeśli koledzy (a może i koleżanki) pozwolą napiszę parę słów o sobie. Mam 41 lat, a swoją przygodę z modelarstwem zacząłem jakieś 25 lat temu. Początki w tych czasach nie były łatwe (jak pewnie wie i pamięta część forumowiczów) ograniczony dostęp do materiałów modelarskich jak farby (w Rzeszowie tylko bazar i oleje Humbrol) a także samych modeli (bazar lub czasem jakiś Matchbox w Składnicy Harcerskiej) więc nie było łatwo. O fakcie, że całą wiedzę o technikach modelarskich pozyskiwało się od "znajomych" (nie to co dzisiaj w dobie potęgi internetu) nawet nie będę wspominał. Cóż było trudno, ale za to mam tą satysfakcję, że do wielu "sztuczek" modelarskich doszedłem sam budując kolejne modele i ucząc się na własnych błędach. Jeśli chodzi o modelarskie zainteresowania to zawsze było mi blisko do niemieckiej Luftwaffe, pewnie z racji atrakcyjnych (wg mnie) sposobów malow