Proszę bardzo:bohdan napisał(a):Można juz gdzieś obejrzeć gotowy model z omawianego powyżej zestawu?
http://www.network54.com/Forum/47751/me ... s+added%29
Pozdrawiam
Hubert
Proszę bardzo:bohdan napisał(a):Można juz gdzieś obejrzeć gotowy model z omawianego powyżej zestawu?

FranekS napisał(a):Ciekawe że oba zachowane fińske G-6 ( MT-452 W.Nr.165277 i MT-507 W.Nr.167271) wyprodukowano w Mtt. Reg., ale mają osłony silnika typu Erla ( G-5), z tym że w jakimś momencie skasowano bąbel kompresora pod prawym Beule na MT-507




Kuba P. napisał(a):I teraz co ciekawe, w przypadku G-8 "Amigo" lewa część osłony silnika wygląda raczej bez większych wątpliwości na tą z wąskimi rynienkami. Prawa część osłony natomiast wygląda mi na osłonę...typu Mtt czyli bez wąskich wstawek z rynienkami a dużymi tłoczonymi ze stali fragmentami poszycia. Bąbelka nie ma.


Kuba P. napisał(a):
J.C.Mermet identyfikuje taki typ osłony (wąskie wstawki z rynienkami i brak bąbelka po prawej) jako typ 30 i wspomina o MT-507 jako wyjątku i przerobionej osłonie.
Tyle spostrzeżeń i jestem więcej niż ciekaw Twojego komentarza i obserwacji.
FranekS napisał(a):CO WIĘCEJ: na fotce samolotu w pozycji "na nosie" ( patrzę też na drukowaną wersję ) widać dość wyraźnie poprzeczną linię podziału blach tuż za rynienką, typową dla osłony "Mtt."! Właśnie na prawej osłonie.
FranekS napisał(a): G-14/U4 "11", czyli produkt WNF ( W.Nr. nieznany, historia też ), w standardzie powinien mieć osłony "Mtt."
Georg01 napisał(a):Na przykład G-14/U4 Hartmanna (4./JG 52, biała 1, tulipan) jak mnie mój alzheimer nie myli miał osłony Erla.

Georg01 napisał(a):FranekS napisał(a): G-14/U4 "11", czyli produkt WNF ( W.Nr. nieznany, historia też ), w standardzie powinien mieć osłony "Mtt."
Czemu Franku tak sądzisz ? Na przykład G-14/U4 Hartmanna (4./JG 52, biała 1, tulipan) jak mnie mój alzheimer nie myli miał osłony Erla. Patrząc na zdjęcia G-6/G-14 z WNF to widać, że stosowano tam zamiennie oba typy osłon i nie wiem, czy była tu jakaś reguła.
FranekS napisał(a):Niestety, takie proste, ostre rozstrzygnięcie nie istnieje, szkoda... Powiedział bym tak, że brak tego bąbelka i obecność rynienek wykonanych integralnie z pokryciem raczej wyklucza maszynę z zakładów Erla.
Rozstrzyga Werknummer, nie osłony silnika.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
