Spiton, opór sie stawia a nie "ma", to po pierwsze. Po drugie to nie po to Niemcy zdejmowali owiewki z kół Stukasa, żeby gołe podwozie stawiało opór przy nurkowaniu a po to, żeby uniknąć zamarzania ziemi, błota etc pod owiewkami i powstawania ryzyka kapotażu przy przyziemieniu na zablokowanych kołach.
To nie ma nic z hamulcami aerodynamicznymi wspólnego, równie dobrze można powiedzieć że cały Stukas był jednym wielkim hamulcem aerodynamicznym

Hamulce aerodynamiczne się otwiera i zamyka, taki jest sens ich działania.
Stałe podwozie Stukasa po prostu stawiało opór i nie pozwalało mu się za bardzo rozpędzić ale nie dało się przecież podwozia schować i zredukować opór gdy był niepożądany.
Po prostu nurkujący Stuka z natury zbyt szybki nie był a gdy dodatkowo otworzyło się hamulce pod skrzydłami - prędkość nurkowania spadała a lot nurkowy stawał się łatwiejszy do kontrolowania.