Widoczna na zdjęciu rurka to wlot bakburtowej dyszy pomiarowej logu ciśnieniowego.
Po drugiej stronie, - symetrycznie - znajduje się wlot dyszy sterbutowej. Dysze
te służą do pomiaru ciśnienia dynamicznego - wytwarzanego przez ruch okrętu.
Dwie dysze pomiarowe ciśniania statycznego umieszczone są po obu stronach
śródokęcia - na wysokości zbiornika balastowego nr 3, poniżej linii wodnej.
Poniższy opis budowy i działania logu ciśnionwego (Fahrtmeßanlage) oparty jest
na U-boot IXC Design Study, rozdział IV. Underwater Log System
(jednak z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że identyczne było na typie VII)
oraz na materiałach własnych.
Dysze pomiarowe połączone są rurociągami poprzez 4-zaworowy kolektor z głównym
elementem całej instalacji, zamontowanym w centrali, przy stanowisku sternika

Co do samych otworów przelewowych to jestem lekko zbity z tropu. Z tekstu z hiszpańskiej strony wynika ze jest to VIIC, ale budowany jeszcze po części w wersji B ( opisane wcześniej) jednak dziś na AMP dowiedziałem się ze to nie jest zdjęcie VIIc mało tego nie jest to nawet, U-69 ale jeśli dobrze zrozumiałem u-54. Masakra












