Volvo FH16 Globetrotter + Naczepa chłodnia 1:24

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Volvo FH16 Globetrotter + Naczepa chłodnia

Postprzez draz » niedziela, 22 listopada 2009, 13:03

TS to lakier nitorcelulozowy. Nałożony cienką warstwą na humbrola nic nie zrobi, ale wystarczy jakieś mniejsze załamanie gdzie zbierze sie trochę farby i zrobi się kaszana.
Bartosz Obara
Obrazek
Avatar użytkownika
draz

Ojciec chrzestny
 
Posty: 2254
Dołączył(a): sobota, 15 września 2007, 09:44
Lokalizacja: Katowice

Reklama

Re: Volvo FH16 Globetrotter + Naczepa chłodnia

Postprzez JAcDK » wtorek, 24 listopada 2009, 18:04

i zrobi się kaszana.
Draz, nie lubisz krupnioka?
JAcDK
 

Re: Volvo FH16 Globetrotter + Naczepa chłodnia

Postprzez Meksyk89 » piątek, 27 listopada 2009, 11:07

Witam!

Kabina dostała podkład i można się brać za malowanie. Tym razem zamaskowałem uszczelki, żeby nie wystąpił ten sam problem co poprzednio.

Obrazek

Mam jeszcze małe pytanko. Czym rozcieńczać lakier tamci X-22?
Ostatnio edytowano piątek, 27 listopada 2009, 12:09 przez Meksyk89, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Meksyk89
 
Posty: 75
Dołączył(a): wtorek, 23 czerwca 2009, 10:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Volvo FH16 Globetrotter + Naczepa chłodnia

Postprzez Mr. Headshok » piątek, 27 listopada 2009, 12:08

A nie lepiej byłoby odwrotnie?
Tzn. najpierw podkład + kolor + lakier, a dopiero później brać się za malowanie uszczelek. Z dwóch, trzech prostych powodów:
- taśma lepiej przylega do gładkiej, błyszczącej powierzchni
- nie uszkodzisz uszczelek przy polerce/wykańczaniu lakieru
- ewentualne nierówności lub "poszarpane" krawędzie uszczelki bardzo łatwo usuwa się wykałaczką lub patyczkiem higienicznym
Pozdrawiam,
Tomasz Koebsch
Avatar użytkownika
Mr. Headshok
 
Posty: 1335
Dołączył(a): wtorek, 30 października 2007, 19:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Volvo FH16 Globetrotter + Naczepa chłodnia

Postprzez Macio4ever » piątek, 27 listopada 2009, 15:29

Oj prawda, prawda. Będziesz przy każdej operacji musiał maskować uszczelki. Ból.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Volvo FH16 Globetrotter + Naczepa chłodnia

Postprzez Meksyk89 » piątek, 27 listopada 2009, 15:57

Wolałem zrobić tak, żeby nie wyszło jak ostatnio. Edytowałem post więc pewnie nie zauwżyliście pytania. Czym rozcieńczyć lakier tamci X-22?
Avatar użytkownika
Meksyk89
 
Posty: 75
Dołączył(a): wtorek, 23 czerwca 2009, 10:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Volvo FH16 Globetrotter + Naczepa chłodnia

Postprzez Mr. Headshok » piątek, 27 listopada 2009, 16:22

Najlepiej dedykowanym rozcieńczalnikiem:
Obrazek

Chociaż ja tamiyowskie akryle rozcieńczam takim:
Obrazek

Ten drugi daje, moim zdaniem, lepsze efekty (półmat jest bardziej półmatowy, a połysk bardziej błyszczący :P ).
Gdzieś na forum już była dyskusja na ten temat.
Pozdrawiam,
Tomasz Koebsch
Avatar użytkownika
Mr. Headshok
 
Posty: 1335
Dołączył(a): wtorek, 30 października 2007, 19:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Volvo FH16 Globetrotter + Naczepa chłodnia

Postprzez Meksyk89 » piątek, 27 listopada 2009, 16:41

Tak myślałem. Lacquer thinnera to u nas raczej nie uświadczysz, ale widziałem w hiro. Apropos czy ktoś mogłby mi zrealizować zamówienie z hiroboy-a? Najlepiej ktoś z warszawy. Nie mam tam konta, karty kredytowej też nie. Nie chce specjalnie zakładać sobie karty tylko po to aby kupować za granicą.
Avatar użytkownika
Meksyk89
 
Posty: 75
Dołączył(a): wtorek, 23 czerwca 2009, 10:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Volvo FH16 Globetrotter + Naczepa chłodnia

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » piątek, 27 listopada 2009, 17:43

Mr. Headshok napisał(a):Gdzieś na forum już była dyskusja na ten temat.


http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=76&t=1592&p=14518
Kamil Feliks Sztarbała
 

Re: Volvo FH16 Globetrotter + Naczepa chłodnia

Postprzez Mr. Headshok » piątek, 27 listopada 2009, 17:55

Meksyk89 napisał(a):Tak myślałem. Lacquer thinnera to u nas raczej nie uświadczysz...


Jesteś pewien?
Proszę :arrow: http://www.mojehobby.pl/szczegoly.php?g ... teg=115244
Pozdrawiam,
Tomasz Koebsch
Avatar użytkownika
Mr. Headshok
 
Posty: 1335
Dołączył(a): wtorek, 30 października 2007, 19:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Volvo FH16 Globetrotter + Naczepa chłodnia

Postprzez Macio4ever » piątek, 27 listopada 2009, 20:20

Farby akrylowe Tamiya można też rozcieńczyć Gunze Leveling Thinnerem, działa bez problemu.

Należy pamiętać, że używanie żótego Gunze lub żółtej Tamiyi podnosi agresywność takiej farby (jak również daje lepsze trzymanie podłoża). Piszę w kontekście kalek lub np kładzenia na emalię
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Volvo FH16 Globetrotter + Naczepa chłodnia

Postprzez Meksyk89 » piątek, 4 grudnia 2009, 17:21

Lakierek.

Obrazek
Avatar użytkownika
Meksyk89
 
Posty: 75
Dołączył(a): wtorek, 23 czerwca 2009, 10:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Volvo FH16 Globetrotter + Naczepa chłodnia

Postprzez Mr. Headshok » piątek, 4 grudnia 2009, 18:10

Ja tu niewiele widzę :(
Specem od fotografii nie jestem, ale myślę, że zdecydowanie lepiej wyszłaby fotka bez błysku. Tym bardziej, że lakier jest metaliczny.
Pozdrawiam,
Tomasz Koebsch
Avatar użytkownika
Mr. Headshok
 
Posty: 1335
Dołączył(a): wtorek, 30 października 2007, 19:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Volvo FH16 Globetrotter + Naczepa chłodnia

Postprzez Meksyk89 » środa, 23 grudnia 2009, 16:50

Witam. Co zrobić jeżeli farba w słoiczku jest zbyt rzadka? Próbowałem już coś robić ze sposobem malowania ale nic nie wychodzi. Macie jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Meksyk89
 
Posty: 75
Dołączył(a): wtorek, 23 czerwca 2009, 10:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Volvo FH16 Globetrotter + Naczepa chłodnia

Postprzez Macio4ever » środa, 23 grudnia 2009, 17:52

Zostawić otwartą/lekko tylko przykrytą na 2-3 godziny i będzie gęściejsza.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości