
Rozpisywać się nt zawartości nie ma sensu, jest dobrze przedstawiona na stronie Army, tym bardziej, że znajduje się wśród wyprzedanych
https://www.armahobby.pl/70028-yakovlev ... l-kit.html
Chcę zrobić "późny" Jak-1b w malowaniu powojennym LWP, tym bardziej że dokumentacja techniczna wersji 1942 r. rozchodzi się z modelem. Przypuszczam, że to, co jest w pudełku było wzorowane właśnie na późnej wersji produkcyjnej z Muzeum Lotnictwa WP.

Tradycyjnie zacznę od kabiny. Ponieważ nigdy w wersji PL nie widziałem opisu kolorystyki tego samolotu, spróbuje to opisać

Wiadomo, że wnętrze kabiny, wnęki podwozia itp. były malowane szarym lakierem A14. Jego kolor jest bardzo zbliżony do koloru plastiku producenta, więc nie wymądrzając się po prostu pokryje go wash'em. Natomiast ciekawostki zaczynają się od drobiazgów.
Lewa burta kabiny (od lewej do prawej):
- zawór sprężonego powietrza (czarny)
- pokrętło butli sprężonego powietrza (brąz)
- zawór butli awaryjnej (czerwony)
- dźwignia wypuszczania klap (błękitny)
- manetka gazu(żółta)
- manetka forsażu silnika (czarna)
Pod czarnym kołkiem sterowania wysokością znajdują się czarne dźwignia zrzutu bomb i dźwignia sprężarki.
U góry zielony bandolier do rac sygnałowych (wg dokumentacji powinien być na prawej burcie) i czarny panel elektryki.
Tablica przyrządów od Yahu komentarzy nie wymaga, ale mogę też opisać zegary (dla chętnych).
Prawa burta kabiny (od prawej do lewej):
- zawór uruchomienia silnika (czarny)
- pompka wtryskiwacza benzyny do gaźnika (czarna)
- dźwignia wtryskiwacza oleju (czarna)
Tu powinien się też znajdować przyrząd tlenowy KPA-3-bis
Dalej czarne kółko sterowania żaluzji chłodnicy silnika płynem (czarne)
- dźwignia awaryjnego wypuszczania podwozia (czerwona)
Nad nią czarne kółko sterowania zasłonką chłodnicy oleju
Czarne panele elektryki, apteczka i zielone plakietki instrukcji startowych i wyprowadzania z korkociągu oraz poprawek dewiacji prędkościomierza i wysokościomierza.

























[/url







