Grzegorz Stróżek napisał(a):Kuba Galicki napisał(a):No wiadomo, chodzi o sloty...
Nie, chodzi o klapy przednie. Są takie na MiG-29, F-16, F-18 itd ...
W skrzelach, nosek skrzydła przesuwa się do przodu na prowadnicy,
natomiast klapa ma oś zawiasową na dolnej części skrzydła i wychyla się do dołu.
Czasami można się spotkać z wyróżnikiem klapy przednie.
Mogą być:
- klapy Betza - wysuwane jak sloty,
- klapy Kruegera - odchylana od dolnej powierzchni (Tornado ma takie klapy na nieruchomej nasadzie skrzydeł).
Bądź jak napisał Grzegorz "
klapa ma oś zawiasową na dolnej części skrzydła i wychyla się do dołu".
Podstawowym warunkiem konstrukcyjnym jest ukształtowanie samej klapy i górnej powierzchni skrzydła tak, aby nie było w miejscu łączenia nieciągłości ani szczeliny.
W skrzelach/slotach zawsze występuje szczelina między skrzydłem a wysuniętym slotem.
Umysł ludzki jest jak spadochron.
Działa lepiej kiedy jest otwarty.