P47N RED-E-RUTH

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

P47N RED-E-RUTH

Postprzez iras67 » środa, 20 stycznia 2010, 14:11

Mam parę pytań...
1.Jakie śmigło -na pewno C642S-B40 -rysunki śmigieł do N w polskich źródłach są chyba błędne...śmigło z zestawu Academy w 1/48 chcę zamienić na któreś od Tamiyi ...które ?
2.Jaki kolor kołpaka (czarny)?
3.Jakie rozsądne podwieszenia dać żeby nie było fantastyki ;o)
4.Jaka to dokładnie wersja, na pewno: P-47N-1-RE ?
chodzi mi o ten stan z tej sesji zdjęciowej:
Obrazek
Źródło:Warbird Tech 23 - Republic P-47 Thunderbolt
5.Jest gdzieś zdjęcie z tyłem kadłuba....?
6.Kalkomanie Superscale z tym malowaniem-warto :) ?
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Reklama

modele polskich samolotów

Re: P47N RED-E-RUTH

Postprzez greatgonzo » środa, 20 stycznia 2010, 17:55

1. Śmigło Curtiss Electric 'Paddle Blade', w wersji symetrycznej. Takie śmigło występuje w zestawie Tamiya (przynajmniej w moim Razorbacku ;o) ). Jedyne dzbankowe śmigło, jakie pominął producent to niesymetryczny 'paddle' - kłopot dla kogoś, komu zamarzy się 'D' z taką śmigą :lol: .
2. Nawet na tym zdjęciu widać, że niebieski. Jest sporo kolorowych fotek potwierdzających , że kolor kołpaka to niebieski dzięwiętnastego dywizjonu.
3. Pod skrzydłami metalowe zbiorniki 165 gal., pod kadłubem metalowy 110 gal. Są zdjęcia z podwieszeniami: tylko pod kadłubem, tylko pod skrzydłami i wszędzie. Innych podwieszeń w przypadku operacyjnych N-ek nie spotkałem.
4.Czuję w moczu, że 318th miała tylko N-1. Trzeba by popatrzeć na seriale innych samolotów. Ten jest niemal na pewno N-1. Jego sąsiad ze zdjęcia ma numer z serii produkcyjnej N-1-RE.
5. Nie u mnie ;o) . Mam tylko bardzo podobne ujęcie. Ale inny egzemplarz to czemu nie?
6.Zabij, nie mam pojęcia!

Edycja:
Ah, byłbym zapomniał:
Obrazek
Alberto Vargas, niemal jak zwykle.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P47N RED-E-RUTH

Postprzez iras67 » środa, 20 stycznia 2010, 20:55

1.To?
Obrazek
2.Tak, większość maszyn z tej jednostki ma kołpaki w kolorze zastosowanym na osłonie silnika i statecznikach ale:
Obrazek
Na tej stronie jest jeszcze kilka ujęć tego malowania i kilku innych:
http://www.ww2color.com/search/webapps/slides/slides.php?action=view
I bardziej jestem przekonany do czarnego matowego...
4.Sympatyczny Breet Green :) w "Modelling P-47..." pisze o podwersji N-2 :( w opisie fabrycznym umieszczanym pod kabiną na kalkach Superscale widnieje N-2RE .Nie wiem prawie nic o tej wersji ,jedynie wspomniany Breet pisze o jakiś zmianach w podwieszeniach...
greatgonzo napisał(a):Ah, byłbym zapomniał:
Obrazek
Alberto Vargas, niemal jak zwykle.

Miodzio.
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: P47N RED-E-RUTH

Postprzez greatgonzo » środa, 20 stycznia 2010, 22:22

1. To!
2. Ponad wszelką wątpliwość widzę niebieski. Spróbuj spojrzeć na tę fotkę ustawiając ostrość w oczach przed lub za zdjęciem. Jak to nie pomoże to jeszcze pozostaje zmienić ustawienia monitora, he, he.
4. N-2 to polowa modyfikacja polegająca na dodaniu zaczepów niekierowanych pocisków rakietowych. Taka wsteczna modyfikacja jedynki na wzór N-5. Dlatego nie występuje w zestawieniach fabrycznych. Jakoś nie pasuje mi pomysł, że zmieniano numer modelu na winietkach na samolotach. Ale nie upieram się przecież.
Zdjęć rozstrzygających kwestię rakiet nie znam. Może wg innych samolotów jednostki? Mnie, przyznaję, nie chciało się tego szpiegować.






P.S.
NIEBIESKI! ;o)
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P47N RED-E-RUTH

Postprzez iras67 » środa, 20 stycznia 2010, 22:39

Wygląda na to że P-47N-2-RE (jeśli taka w ogóle była ;o) ) miała cztery zaczepy na rakiety po dwa pomiędzy komorą podwozia a pylonem ...
Obrazek
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: P47N RED-E-RUTH

Postprzez greatgonzo » czwartek, 21 stycznia 2010, 01:09

Green twierdzi, że była, Kinzey ('In Detail & Scale') też - niech mają! ;o)

Ano faktycznie wygląda, że N-2 to 40% późniejszego standardu, bo chyba darujemy sobie założenie, że zdjęcie przedstawia nieukończoną konwersję.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P47N RED-E-RUTH

Postprzez Timi » piątek, 22 stycznia 2010, 16:29

Ja użyłem kalkomanii Azteca, bardzo pozytywnie się je układało.
Jak już tyle chcesz zmienić to dorzuciłbym jeszcze silnik z QB to ten Academy przy obecnych standardach mocno lichy jest :P
pozdrawiam
Tomasz Modłasiak
(a) Bułki (i tak) nie pikają!!

http://timimodelfactory.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Timi
 
Posty: 1614
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:49
Lokalizacja: Częstochowa[K.M. Rozbitek:]

Re: P47N RED-E-RUTH

Postprzez iras67 » piątek, 22 stycznia 2010, 23:46

Timi trochę podpatrzyłem u Ciebie co i jak , model mam zrobiony w 60% niestety leży tak parę lat ... trochę rzeczy wyszło między czasie ,kupiłem silnik Quickboosta ,co się da pozmieniam. Aztec zrobił piękny Nose art ale jest trochę za duży.Zamówiłem w grudniu kalki Superscale i właśnie otrzymałem dzisiaj :
Obrazek :( Obrazek :-/
Chyba wydrukuje samodzielnie a wykorzystam tylko napisy eksploatacyjne.
Drugie malowanie "Shell Pusher" nazwa z podcieniem czerwonym? Nie ma być czasem z żółtym?
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: P47N RED-E-RUTH

Postprzez iras67 » wtorek, 26 stycznia 2010, 15:14

Mam jeszcze jedno pytanie
Superscale ma taką interpretację malowania boku :Obrazek
Three Guys Replicas 48015 P-47N taką :
Obrazek
Te drugie kalki polecane i jakościowo znacznie lepsze ,niestety są trudno dostępne.
Egzemplarz ten sam(numer seryjny), inne numery jednostki na stateczniku .Która jest poprawna ?
Zgodne ze zdjęciem w kalkach Superscale jest umiejscowienie godła czarno-żółtego z kogutem pod kabiną...
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: P47N RED-E-RUTH

Postprzez RAV » wtorek, 26 stycznia 2010, 17:44

iras67 napisał(a):Superscale ma taką interpretację malowania boku...
Three Guys Replicas 48015 P-47N taką...
Te drugie kalki polecane i jakościowo znacznie lepsze ,niestety są trudno dostępne.
Egzemplarz ten sam(numer seryjny), inne numery jednostki na stateczniku .Która jest poprawna ?

Te numery (32 vel 33) to numery indywidualne, a nie "jednostki". Na zamieszczonym wyżej zdjęciu widać, że z tych dwóch jedynym słusznym jest 33. Numeru na osłonie podwozia to zdjęcie również nie potwierdza (a na mój gust nawet w tak pechowym skadrowaniu, powinno). Czyli merytorycznie 3:0 dla Superscale.
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3313
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: P47N RED-E-RUTH

Postprzez donalyah00 » wtorek, 26 stycznia 2010, 18:03

Być może jest tak, że kalkomanie obu producentów przedstawiają tą samą maszynę, ale z dwóch, różnych okresów. 33 – jeszcze wojenne malowanie, zaś 32 przedstawia samolot już po zakończeniu działań wojennych. Na kadłubach zaczynały wtedy powoli pojawiać się duże Buzz Numbers (dokładnie w tym miejscu co na schemacie zaproponowanym przez producenta 32-ki). Niestety to tylko moje przemyślenia, nie posiadam innych fotek tej maszyny.
Pozdrawiam, Marek
--
La tête américaine.
Avatar użytkownika
donalyah00
 
Posty: 907
Dołączył(a): środa, 11 lutego 2009, 13:54
Lokalizacja: WRO

Re: P47N RED-E-RUTH

Postprzez trex73 » wtorek, 26 stycznia 2010, 18:10

Całkiem możliwe
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
trex73
 
Posty: 196
Dołączył(a): czwartek, 15 stycznia 2009, 12:51
Lokalizacja: Kraków


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości