1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

Tutaj wszyscy mogą dyskutować na temat konkursowych modeli, jak również o prawdziwym pojeździe.

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

Postprzez draz » sobota, 13 marca 2010, 09:31

Ja mam shelbiego 350h - mogę porobić foty silnika i powiesz, czy Ci to odpowiada, a w razie czego silnik prześlę.
Bartosz Obara
Obrazek
Avatar użytkownika
draz

Ojciec chrzestny
 
Posty: 2254
Dołączył(a): sobota, 15 września 2007, 09:44
Lokalizacja: Katowice

Reklama

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

Postprzez portalus » sobota, 13 marca 2010, 19:49

Też chyba mam 350H.
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:52
Lokalizacja: Swarzędz

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

Postprzez spiinacz » niedziela, 14 marca 2010, 21:11

Dzięki za propozycję Portalus.
Zdążyłem już się z Drazem dogadać w sprawie silnika.

Wszystkie elementy do budowy modelu mam już kupione, pozostają tylko koła. W ciągu dwóch tygodni wszystkie paczki powinny do mnie przylecieć i będzie można powoli ruszać z budową. Na szczęście czasu jest dużo.
Avatar użytkownika
spiinacz
 
Posty: 431
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:00
Lokalizacja: Poznań `84

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

Postprzez draz » niedziela, 14 marca 2010, 22:53

spiinacz napisał(a):Na szczęście czasu jest dużo.


Kolego, ten konkurs to poważne przedsięwzięcie, więc bez żartów :)
Bartosz Obara
Obrazek
Avatar użytkownika
draz

Ojciec chrzestny
 
Posty: 2254
Dołączył(a): sobota, 15 września 2007, 09:44
Lokalizacja: Katowice

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

Postprzez spiinacz » wtorek, 16 marca 2010, 19:56

Strasznie ciężko znaleźć zdjęcia ramy sprzed `65.
Udało mi się natrafić na takie zdjęcia oryginalnej ramy 289.
Może spróbuje rozbudować to co zaproponowało AMT.

Obrazek
http://www.acheritage.co.uk/tdfactory3~29.html

Obrazek
http://www.kitcarmag.com/eventcoverage/ ... to_30.html

Obrazek

oraz
http://rides.webshots.com/album/59427327XtAlwo


Znalazłem tez plany z AC Cobra. Niestety są w takim małym rozmiarze.
Obrazek



Może komuś się przyda:
http://picasaweb.google.com/kincaidk/Csx4025#
http://picasaweb.google.com/kirkhammotorsports
http://www.65roadster.com/
http://www.ffcobra.com/links.html
Avatar użytkownika
spiinacz
 
Posty: 431
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:00
Lokalizacja: Poznań `84

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

Postprzez spiinacz » środa, 17 marca 2010, 16:26

Szukałem, szukałem i znalazłem.

Najpierw natrafiłem na Jaguara E-Type z Profil24.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
http://www.profil24-models.com/english/ ... ue_uk.html
Od razu napisałem do nich w sprawie felg i opon po czym dzisiaj dostałem odpowiedź, że mogą mi je sprzedać za 21.5€ (w tym wysyłka 2.5€).

Dzisiaj trafiłem także na sklep Strada Sports gdzie znalazłem takie same felgi z oponami firmy Historic Racing Miniatures. Cena 23$ (w tym 10$ wysyłka).
http://www.stradasportsstore.com/page8.html
Obrazek

Szkoda, że pokazane są od wewnętrznej strony lecz z opisu jasno wynika że to dokładnie te felgi, których szukam!
"1/24 scale wheels & tires for use on Ferrari road cars (NART Spyder, 275 GTB etc.) Also used on Cobra Lemans cars. 4 10 hole disc wheels, 4 knock offs, 4 Pirelli road tires."


Muszę się zastanowić, które wybrać.
Te z Profil24 wyglądają trochę topornie ale widać, że tylna opona jest większa, a felga ma szerszy rant.
Pytanie jak to wygląda w HRM.
Avatar użytkownika
spiinacz
 
Posty: 431
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:00
Lokalizacja: Poznań `84

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

Postprzez spiinacz » sobota, 20 marca 2010, 00:45

Trochę dodatków w tygodniu przyleciało.
Linki stalowe, pasy oraz naklejki, profile, snapy wraz z nakrętkami, oraz dedykowane do Ferrari 250GTO "leje powietrzne" (nie wiem ja to się fachowo nazywa, wiec przepraszam za tłumaczenie). Obawiam się, że mogę być minimalnie za małe. Od Draza dostanę te elementy (z zestawu Fujimi) i wtedy sobie porównam.
Obrazek
Avatar użytkownika
spiinacz
 
Posty: 431
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:00
Lokalizacja: Poznań `84

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

Postprzez tankmania » sobota, 20 marca 2010, 01:09

spiinacz napisał(a):Znalazłem tez plany z AC Cobra. Niestety są w takim małym rozmiarze.


http://www.the-blueprints.com/blueprints/cars/ac/
tankmania
 
Posty: 1074
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 03:53

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

Postprzez Macio4ever » sobota, 20 marca 2010, 12:23

Te lejki zwykle nazywa się "trąbkami", przynajmniej ja się spotkałem najczęściej z takim określeniem. Jest to część doprowadzająca powietrze do przepustnic, bo właśnie wtedy gdy jest wiele przepustnic stosuje się taki typ dolotu. Wiele przepustnic = ITB (Individual Throttle Body), czyli każdy cylinder ma swoją przepustnicę (de fakto indywidualny gaźnik albo wtrysk mieszanki). Nie mylić z bepośrednim wtryskiem.

Czołgoobsesja :) - świetny link, dzięki!
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

Postprzez spiinacz » poniedziałek, 22 marca 2010, 01:18

tankmania napisał(a):http://www.the-blueprints.com/blueprints/cars/ac/

Myślę, że ta strona jest znana wielu osobom. Z resztą jest to chyba jedna z pierwszych jaka wyskakuje gdy szukamy blueprintów.
Zdjęcie o którym pisałem wygląda jak skan z jakieś książki i było dla mnie bardziej wiarygodne niż niektóre plany zamieszczone w necie.


Macio4ever,
dzięki za sprostowanie. Zasady działania domyślałem się ale problem był z użyciem prawidłowej czy też potocznie używanej nazwy!
Avatar użytkownika
spiinacz
 
Posty: 431
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:00
Lokalizacja: Poznań `84

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

Postprzez spiinacz » środa, 24 marca 2010, 16:39

Dzisiaj dostałem Cobre z AMT, wreszcie !! Po przejrzeniu zawartości zestawu model Revella do niczego mi się nie przyda.
Tak wygląda porównanie Revella (1/24) i AMT (1/25). Oczywiście są to dwa różnie modele, dlatego zdjęcie jest poglądowe:

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano środa, 24 marca 2010, 17:38 przez spiinacz, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
spiinacz
 
Posty: 431
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:00
Lokalizacja: Poznań `84

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

Postprzez Fred-k2 » środa, 24 marca 2010, 16:42

Spora różnica w rozmiarze.
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 21:17
Lokalizacja: Poznań

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

Postprzez spiinacz » środa, 24 marca 2010, 19:07

Porównałem sobie model AMT z planami jakie można znaleźć w internecie.
Jak widać różnie to wychodzi:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I na koniec porównanie planami, które wydawały mi się najbardziej poprawne. Niestety skan, który jest dostępny w internecie jest w dosyć małym rozmiarze:

Obrazek

Obrazek

Myślałem, że będzie trzeba mocno poprawiać karoserię ale wychodzi na to, że będę musiał poprawić minimalnie nadkola (wzorując się na zdjęciach).
Avatar użytkownika
spiinacz
 
Posty: 431
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:00
Lokalizacja: Poznań `84

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

Postprzez portalus » niedziela, 28 marca 2010, 18:23

Dlaczego uzupełnienia robisz tworzywem w innym kolorze?
Nadkola poszerzasz czy zmniejszasz?
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:52
Lokalizacja: Swarzędz

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

Postprzez spiinacz » niedziela, 28 marca 2010, 18:56

Ze względu na dobre światło do fotografowania, wszystkie prace nad modelem staram się wykonywać za dnia. Model jest biały więc dla kontrastu skorzystałem z wyprasek w innym kolorze. Trochę to pod relacje zrobione aby wszystko było czytelniejsze.

Co do nadkoli, muszę je trochę poszerzyć. Standardowa wersja AC Cobry nie miała tak szerokich nadkoli. Na dwóch ostatnich zdjęciach w relacji widać już poszerzone prawe przednie i tylne nadkole. Robiłem test, dlatego nie umieściłem jeszcze zdjęć w relacji.

Obrazek
Avatar użytkownika
spiinacz
 
Posty: 431
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:00
Lokalizacja: Poznań `84

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości