Mitsubishi Lancer Evo IV Rajd Katalonii 1997 Tamigawa 1:24

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Mitsubishi Lancer Evo IV Rajd Katalonii 1997 Tamigawa 1:24

Postprzez Seweryn » niedziela, 14 marca 2010, 11:22

Rozpoczynam budowę Mitsubishi Lancera Evo IV którym Tommi Makinen wygrał swój pierwszy rajd asfaltowy - Katalonię 1997, mała przerwa od nascarów. Model będzie budowany z dwóch - Hasegawa Evo IV z którego wykorzystam karoserię i cały zewnętrzny osprzęt tupu lusterka, spojlery itp oraz model Evo V Tamiyi który posłuży za dawcę zawieszenia oraz wnętrza. Model Hasegawy posiada wnętrze jeszcze chyba od Galanta, całkowicie niezgodne z rzeczywistym, natomiast Tamiya posiada wnętrze prawie odpowiednie - przerobić trzeba deskę rozdzielczą.
Obiekt:
Obrazek


Zestawy:
Obrazek
Obrazek


Kalkomanię na Rajd Katalonii udało się kupić na innym forum:
Obrazek


Budowę zacząłem od dopasowania podwozia Tamiyi do nadwozia Hasegawy, należało odciąć po kilka milimetrów z każdej strony. Podwozie na surowo krawędzie bedą jeszcze obrabiane ;o)
Obrazek


Na zdjęciu górne po modyfikacji, dolne orginał Tamiya.
Podwozie ładnie się wpasowało:
Obrazek
Obrazek


Kolejnym problemem będzie zmieszczenie kół, w obecnym stanie koła wystają po 3mm poza obrys.
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2123
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 19:05
Lokalizacja: Ustroń

Reklama

Re: Mitsubishi Lancer Evo IV Rajd Katalonii 1997 Tamigawa

Postprzez krzysiekg » niedziela, 14 marca 2010, 17:25

Super temat się szykuje. Mam taką samą wersję w planach już od prawie 10 lat... Ciekawi mnie jak poradzisz sobie z zawieszeniem. Może przesunięcie punktów mocowań bardziej do wewnątrz?

Pozdrawiam
Krzysiek
Avatar użytkownika
krzysiekg
 
Posty: 208
Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2007, 08:28
Lokalizacja: Enfield

Re: Mitsubishi Lancer Evo IV Rajd Katalonii 1997 Tamigawa

Postprzez Seweryn » niedziela, 14 marca 2010, 17:31

krzysiekg napisał(a):Super temat się szykuje. Mam taką samą wersję w planach już od prawie 10 lat... Ciekawi mnie jak poradzisz sobie z zawieszeniem. Może przesunięcie punktów mocowań bardziej do wewnątrz?

Pozdrawiam
Krzysiek

Nie za bardzo można przesuwać bardziej do wewnątrz bo nie ma miejsca. Prawdopodobnie stoczę tarcze hamulcowe o 1mm podobnie felgi od wewnątrz i zobaczę. Krawędzie błotników też trzeba pocienić.
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2123
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 19:05
Lokalizacja: Ustroń

Re: Mitsubishi Lancer Evo IV Rajd Katalonii 1997 Tamigawa

Postprzez WestBikers » poniedziałek, 15 marca 2010, 17:16

No widzę, że zupełnie coś innego na warsztacie :) Jak zwykle bardzo dokładne zdjęcia - ciekawa relacja się zapowiada
Avatar użytkownika
WestBikers
 
Posty: 528
Dołączył(a): niedziela, 9 marca 2008, 21:35
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Mitsubishi Lancer Evo IV Rajd Katalonii 1997 Tamigawa

Postprzez portalus » poniedziałek, 15 marca 2010, 23:06

Teraz podobno mówi się "pysznie" jak coś jest świetne - no i rozumiem, że będzie utytłany?
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:52
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Mitsubishi Lancer Evo IV Rajd Katalonii 1997 Tamigawa

Postprzez Seweryn » wtorek, 16 marca 2010, 00:28

portalus napisał(a):Teraz podobno mówi się "pysznie" jak coś jest świetne - no i rozumiem, że będzie utytłany?

Nie będzie utytłany bo będzie z rajdu asfaltowego ;) ewentulanie lekko przykurzony.
Obrazek
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2123
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 19:05
Lokalizacja: Ustroń

Re: Mitsubishi Lancer Evo IV Rajd Katalonii 1997 Tamigawa 1:24

Postprzez Macio4ever » piątek, 19 marca 2010, 16:40

Mam pytanie z czystej ciekawości - dlaczego użyłeś podwozia od Tamiyi? Czy lepsza jest zawiecha czy są inne powody? Bo ze zdjęcia, jakoś nie wyłapałem kolosalnych różnic między Hase i Tamiyą.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mitsubishi Lancer Evo IV Rajd Katalonii 1997 Tamigawa

Postprzez krzysiekg » piątek, 19 marca 2010, 17:13

Macio4ever napisał(a):Mam pytanie z czystej ciekawości - dlaczego użyłeś podwozia od Tamiyi? Czy lepsza jest zawiecha czy są inne powody? Bo ze zdjęcia, jakoś nie wyłapałem kolosalnych różnic między Hase i Tamiyą.



To może ja odpowiem. Obydwa podwozia na fotce to Tamiya, jedno już zwężone na potrzeby kasty EVO4. Hasegawa w swoich rajdowych lancerach od Evo 1 do Evo 6 użyła tego samego podwozia i wnętrza (łącznie z deską rozdzielczą!) - zmieniała się tylko karoseria i jej "osprzęt". Zawieszenie składało się z dosłownie kilku elementów, z wnętrzem też nie było lepiej.

Pozdrawiam
Krzysiek
Avatar użytkownika
krzysiekg
 
Posty: 208
Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2007, 08:28
Lokalizacja: Enfield

Re: Mitsubishi Lancer Evo IV Rajd Katalonii 1997 Tamigawa

Postprzez Seweryn » piątek, 19 marca 2010, 17:29

krzysiekg napisał(a):
Macio4ever napisał(a):Mam pytanie z czystej ciekawości - dlaczego użyłeś podwozia od Tamiyi? Czy lepsza jest zawiecha czy są inne powody? Bo ze zdjęcia, jakoś nie wyłapałem kolosalnych różnic między Hase i Tamiyą.



To może ja odpowiem. Obydwa podwozia na fotce to Tamiya, jedno już zwężone na potrzeby kasty EVO4. Hasegawa w swoich rajdowych lancerach od Evo 1 do Evo 6 użyła tego samego podwozia i wnętrza (łącznie z deską rozdzielczą!) - zmieniała się tylko karoseria i jej "osprzęt". Zawieszenie składało się z dosłownie kilku elementów, z wnętrzem też nie było lepiej.

Pozdrawiam
Krzysiek

Dokładnie :) Wnętrze z piatki jest niemal identyczne z tym z czwórki, Hase daje wnętrza z innej bajki.
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2123
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 19:05
Lokalizacja: Ustroń

Re: Mitsubishi Lancer Evo IV Rajd Katalonii 1997 Tamigawa

Postprzez Macio4ever » piątek, 19 marca 2010, 23:01

No teraz wszystko jest jasne. :)
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mitsubishi Lancer Evo IV Rajd Katalonii 1997 Tamigawa

Postprzez Seweryn » poniedziałek, 22 marca 2010, 17:31

Walka z dopasowaniem podwozia i zawieszenia trwa. Po zmontowaniu na chwile obecną wygląda to jak na zdjęciach.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Koła wystaja około 1,5-2mm poza obrys. Pomysła miałem na to taki, że zmniejszyłem dystatns od felgi do tarczy o 2mm, ale to z kolei spowodowało to, że felga oparła sie na amortyzatorach. Myslę, że trzeba będzie w 3 miejscach skrócić o 0,5mm i będzie OK.
Walczę dalej.
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2123
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 19:05
Lokalizacja: Ustroń

Re: Mitsubishi Lancer Evo IV Rajd Katalonii 1997 Tamigawa

Postprzez Fred-k2 » poniedziałek, 22 marca 2010, 18:38

Szeroko :mrgreen:
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 21:17
Lokalizacja: Poznań

Re: Mitsubishi Lancer Evo IV Rajd Katalonii 1997 Tamigawa

Postprzez Kazik » poniedziałek, 22 marca 2010, 22:09

No a patrząc na fotkę trochę wyżej jak to wygląda w realu to dość sporo się chowają koła w nadkola. Zawieszenie ustawione pod równy asfalt. Może akurat jest w dohamowaniu więc ciutek wyżej ale i tak nisko. Uda Ci się zejść tak nisko?
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mitsubishi Lancer Evo IV Rajd Katalonii 1997 Tamigawa

Postprzez Seweryn » poniedziałek, 22 marca 2010, 22:40

Kazik napisał(a):No a patrząc na fotkę trochę wyżej jak to wygląda w realu to dość sporo się chowają koła w nadkola. Zawieszenie ustawione pod równy asfalt. Może akurat jest w dohamowaniu więc ciutek wyżej ale i tak nisko. Uda Ci się zejść tak nisko?

Na tym zdjęciu samochód jest przechylony na lewą strone przez siłe odśrodkową. Koła nie były aż tak schowane:
Obrazek
Obrazek
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2123
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 19:05
Lokalizacja: Ustroń

Re: Mitsubishi Lancer Evo IV Rajd Katalonii 1997 Tamigawa 1:24

Postprzez Seweryn » niedziela, 4 kwietnia 2010, 11:14

Prace nad zawieszeniem zakończone:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Uważam, że jest wystarczająco nisko i koła są wystarczająco schowane w nadkola. Zostawiłem sobie jeszcze mały margines do ewentualnej korekty dystansami, ale to juz podczas ostatecznego montażu.

Teraz zabieram się za dopasowanie klatki bezpieczeństwa do kasty evo IV.
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2123
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 19:05
Lokalizacja: Ustroń

Następna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości