LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez wojtek_fajga » wtorek, 23 marca 2010, 08:32

Zdaję sobie sprawę z tego, że gdybym ten wątek założył w dziale Hyde Park to cieszyłby się on dużo większym zainteresowaniem, a tu może nawet go nikt nie zauważy. Ale cóż...


Ponieważ producent modelu niezbyt zadbał o niektóre elementy wyposażenia kabiny pilotów, postanowiłem ją nieco uzupełnić.
Dorobiłem tablicę przyrządów pokładowych.

Obrazek

Po zmontowaniu niektóre przyrządy pokładowe wydały mi się zbyt płaskie w porównaniu z tym, co można zaobserwować na fotografiach samolotu...

Obrazek

...uzupełniłem zatem elementy fototrawione o detale plastikowe, które mają nadać zegarom grubości.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Reklama

modele polskich samolotów

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez Jarek Gurgul » wtorek, 23 marca 2010, 08:46

O! No to mnie wyprzedziłeś Wojtek o krok, bo akurat męczę się z przyrządami w Hanriocie.

Kilka pytań technicznych:
Jakiej mniej więcej średnicy są poszczególne tarcze zegarów? Masz cztery rozmiary.
Na jakiej drukarce (przede wszystkim chodzi mi o rozdzielczość wydruku) drukujesz?
Na jakim materiale?
Czym wycinasz tarcze? Masz jakiś 'dziurkacz'? Jeśli tak, gdzie go kupiłeś? Mój z Castoramy z obrotową głowicą za bardzo się nie sprawdza, poza tym da się z niego wykorzystać przeważnie tylko ze dwie średnice. A może korzystasz z 'Punch & Die'?

I tak dalej, i tak dalej...

Pięknie to wygląda. Cieszę się, że pokazujesz warsztat.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6157
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez K.Y.Czart » wtorek, 23 marca 2010, 08:50

wojtek_fajga napisał(a):Zdaję sobie sprawę z tego, że gdybym ten wątek założył w dziale Hyde Park to cieszyłby się on dużo większym zainteresowaniem, a tu może nawet go nikt nie zauważy. Ale cóż...


Myślę, że to zbytnia skromność i niepotrzebny sarkazm. Zauważy, zauważy. Zwłaszcza, że to Wingnut Wings i w dodatku w Twoim wykonaniu :D

Pozdrawiam
Krzysiek
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez waran » wtorek, 23 marca 2010, 09:01

:) Mam ten model, a Twój warsztat Wojtku śledziłem na Aerodrome i powiem tak - Wingnut model to jedno, a Twoja waloryzacja blachami to już inna bajka, Twoje karabiny już kupiłem, teraz marzy mi się więcej - szczególnie te żaluzje w płacie :P.
Szmatopłaty ponad wszystko.
waran
 
Posty: 1623
Dołączył(a): piątek, 18 lipca 2008, 07:02
Lokalizacja: Górny Śląsk

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez subgrafik » wtorek, 23 marca 2010, 09:12

Klasyk gatunku. Na czym byly drukowane zegary bo wygladaj bardzo elegancko i dokladnie.

Pozdr
Pawel
You need nothing to be happy. You need something to be sad.
~ Mooji.
Avatar użytkownika
subgrafik
 
Posty: 1788
Dołączył(a): środa, 12 grudnia 2007, 15:46
Lokalizacja: Wolne Miasto Wroclaw

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez Czarny » wtorek, 23 marca 2010, 09:53

Przyłączam się do pytania o zegary. Kiedyś zacząłem Karasia i właśnie na zegarach sprawa się rozbiła a miałem już prawie przygotowane zegary w CDR ale poszło o jakość druku właśnie.

Miło widzieć jest Twój warsztat z powrotem tutaj.
Avatar użytkownika
Czarny
 
Posty: 1000
Dołączył(a): poniedziałek, 15 grudnia 2008, 13:00
Lokalizacja: Kraków

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez Sparrow » wtorek, 23 marca 2010, 10:31

Dlaczego wykonałeś 2 wersje przyrządów: z czarnymi lub białymi tarczami? Czy w oryginale były dwa warianty przyrządów?
Sparrow
Avatar użytkownika
Sparrow
 
Posty: 650
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 13:08
Lokalizacja: Poznań

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez spiton » wtorek, 23 marca 2010, 10:34

Ja również spytam, czemu raz zegary są białe, a raz czarne ?
Ostatnio edytowano wtorek, 23 marca 2010, 20:41 przez spiton, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez iras67 » wtorek, 23 marca 2010, 11:11

Oczko i swastyka :) ?
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez Adam » wtorek, 23 marca 2010, 13:32

Szmatopłaty to chyba niszowy temat, ale cieszy, że jest ciągle coś nowego w tym temacie.
Pytania jak wyżej, oraz gdzie będziesz go trzymał, masz hangar w ogródku? :mrgreen:
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 2929
Dołączył(a): piątek, 8 maja 2009, 10:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez wojtek_fajga » wtorek, 23 marca 2010, 20:15

Bardzo dziękuję Panowie za miłe słowa.

Jarek
Te kółka mają średnicę zewnętrzną od 2,1mm do 4,3 mm, a te najmniejsze mają grubość 0,25mm

Jarek, Paweł, Czarny, Adam
Zegary są naświetlane na naświetlarce laserowej na folii przy rozdzielczości 1270 albo 2540 dpi, nie pamiętam dokładnie, robiłem to już jakiś czas temu. Folia jest pomalowana z jednej strony białą farbą.

Sparrow, Spiton
Zegary zrobiłem w dwóch wersjach ponieważ widziałem zdjęcia z białymi zegarami (zdjecie historyczne) i z czarnymi (zdjęcie współczesne zachowanego egzemplarza). Producent modelu zaproponował zegary białe.

Iras
Będzie raczej z krzyżami i z kadłubem w naturalnym kolorze drewna.

Jeszcze do Jarka w temacie wycinania zegarów.
Tarcze zegarowe wycinam najpierw zgrubnie nożykiem, a potem szlifuję po obwodzie nadając odpowiedni kształt.
Akurat pracuję nad tablicą do modelu w skali 1:24 i mogłem zrobić odpowiednie zdjęcia. Myślę, że na nich widać o co chodzi.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez Jarek Gurgul » wtorek, 23 marca 2010, 21:02

wojtek_fajga napisał(a):Jeszcze do Jarka w temacie wycinania zegarów.
Tarcze zegarowe wycinam najpierw zgrubnie nożykiem, a potem szlifuję po obwodzie nadając odpowiedni kształt.
Akurat pracuję nad tablicą do modelu w skali 1:24 i mogłem zrobić odpowiednie zdjęcia. Myślę, że na nich widać o co chodzi.

Kurcze, Wojtek, przeceniasz moje możliwości - głupi jestem i nie 'łapię', jak Ty to robisz. Ja też wycinam skalpelem na ile się da 'na okrągło', ale potem szlifuję papierem ściernym albo pilnikiem do paznokci (tym elastycznym z różnymi gradacjami papieru) prowadząc to prostopadle do trzymanego w pęsecie poprzez kawałek papieru przyciętego zegara z folii. Straszna robota, a Twój sposób pewnie dużo prostszy. Więc napisz mi proszę wołami dokładniej, jak szlifujesz 'na okrągło', bo ze zdjęcia to ja ni w ząb...

EDIT :arrow:
Jutro idę do okulisty albo na urlop albo kupię większy monitor.
Kiedy patrzyłem na zdjęcie, 'widziałem' że dociskasz zegar na płasko do pilnika i obracasz nim.
Pytania nie było. Tragedia... :)

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6157
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez piotr dmitruk » wtorek, 23 marca 2010, 22:16

Ja też tak widziałem :shock:
A co to za nowa tablica?
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez Timi » wtorek, 23 marca 2010, 22:21

pozdrawiam
Tomasz Modłasiak
(a) Bułki (i tak) nie pikają!!

http://timimodelfactory.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Timi
 
Posty: 1614
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:49
Lokalizacja: Częstochowa[K.M. Rozbitek:]

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez draz » wtorek, 23 marca 2010, 23:34

To ja mam pytanie techniczne - jakiej pęsety używasz, aby tak złapać te małe elmenty, żeby podczas obróbki nie ślizgały się w pęsecie? Ja mam z tym gigantyczne problemy, zwłaszcza przy pozycjonowaniu do lutowania małych, prostokątnych blaszek.
Bartosz Obara
Obrazek
Avatar użytkownika
draz

Ojciec chrzestny
 
Posty: 2254
Dołączył(a): sobota, 15 września 2007, 09:44
Lokalizacja: Katowice

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości