Messerschmitt Bf 110 E, Eduard, 1/48

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Re: Me Bf-110 E, Eduard, 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » środa, 17 marca 2010, 00:00

Kolejny w dniu dziesiejszym model BSP :!:
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Reklama

Re: Me Bf-110 E, Eduard, 1/48, Standard

Postprzez piotr dmitruk » środa, 17 marca 2010, 02:46

el Rozito napisał(a):Xenomorph mistrzu odgórny, ale o co chodzi? :shock: Jaka edycja??? Może jaśniej, abym wiedział na przyszłośc, bo mam zamiar pokazac jeszcze co nieco... Pzdr


Witaj na walecznym forum ;o)
W każdym poście po prawej stronie jest okienko "edytuj", które pozwala na poprawienie lub dopisanie tekstu już po wysłaniu wiadomości. Nie ma konieczności mnożenia postów przez pisanie jednego pod drugim. Oczywiście nie dotyczy to wątków warsztatowych, ponieważ aktualizacja wątku nie byłaby widoczna w funkcji "pokaż nowe posty" i autor nie doczekałby się zasłużonego aplauzu.

A wracając do modelu, to mi się podoba, a zawsze podobała mi się ta osa, ale mam jedną wątpliwość:
kierunek ścierania się kamuflażu zimowego na skrzydłach jest jasny, ale na kadłubie? Czy nie powinien być choć trochę skierowany wzdłuż opływu powietrza? Sam nie wiem jak bym to zrobił...
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10424
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Me Bf-110 E, Eduard, 1/48, Standard

Postprzez _iceboy » środa, 17 marca 2010, 03:14

piotr dmitruk napisał(a):... ale na kadłubie? Czy nie powinien być choć trochę skierowany wzdłuż opływu powietrza? Sam nie wiem jak bym to zrobił...


Przepraszam, i nie chcę wsadzać żadnego kija w mrowisko ani nic, ale myślę że można w dużym stopniu wzorować się na tym co nas otacza.

Będąc kiedyś na EPWA (Warszawa - Okęcie) sfotografowałem sobie B767 SP-LPA. Lata DUŻO szybciej niż wspomniany Messerschmitt, a smugi ( co prawda od brudu) na kadłubie układają się można powiedzieć idealnie pionowo (mimo iż opływ ściśliwy warstwy przyściennej powinien tworzyć smugi tak jak na skrzydłach - wzdłuż przepływu -równolegle do kierunku lotu :? ). Nie wiem czy efekt ten ginie gdy samolot zacznie się poruszać z jakąś prędkością. Sam jako pilot (co prawda nie B767), tego nie wiem bo z kokpitu tego nie widać. Na ziemi jednak widać smugi pionowe. Na skrzydłach zaś w kierunku lotu. Mam nadzieje że w jakikolwiek sposób uda lub udało mi się pomóc :) i rozwiać wątpliwości.
Obrazek

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
_iceboy
 
Posty: 987
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 21:22
Lokalizacja: Konin/Warszawa

Re: Me Bf-110 E, Eduard, 1/48

Postprzez piotr dmitruk » środa, 17 marca 2010, 03:34

Nie jest to do końca takie jasne
Obrazek
Spojrzyj też na smugi oleju na brzuchu Twojego Messera.
Dlatego napisałem, że nie wiem jakbym to zrobił
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10424
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Me Bf-110 E, Eduard, 1/48

Postprzez _iceboy » środa, 17 marca 2010, 03:48

piotr dmitruk napisał(a):Spojrzyj też na smugi oleju na brzuchu Twojego Messera.


Ja widzę tutaj jednak delikatną różnicę. Na 110 jest to farba która w jakimś stopniu TRZYMA się konstrukcji, nie ulega rozmazywaniu przez opływ aż w takim stopniu - mowa o kadłubie gdzie występują bardzo małe lub pomijalne różnice ciśnień i nie występują ogromne różnice prędkości jak na profilu aerodynamicznym - czyli na płacie i usterzeniu. W tych miejscach jest oczywiste że wytrze się na krawędzi natarcia - w punkcie spiętrzenia oraz w miejscach gdzie opływ nabiera prędkości - dlatego tworzą się smugi, ale nie o zagłębianie w aerodynamikę tu chodzi. Po prostu na kadłub powietrze działa zupełnie inaczej (chyba że jest to konstrukcja o kadłubie nośnym) i wcale nie musi zdzierać farby w takim stopniu albo i w ogóle (no oprócz miejsc na dziobie, bądź elementach wystających) Czyli tam gdzie powietrze nabiera prędkości. Olej i wszelkie "wypływy" na powierzchni są płynem pchanym przez to powietrze, są cieczami, które pod wpływem działania opływu będą się przemieszczać. Więc w moim zamyśle pionowe smugi na kadłubie jeśli powstają powstają z przyczyn innych, takich jak deszcz i grawitacja. Ewentualnie mogą się zakrzywiać w jakimś stopniu zmierzając ku końcowi przekroju kadłuba. Podsumowując farba a "płyny" na powierzchni zachowują się na pewno inaczej. Jak zinterpretujemy tworzenie się smug na kadłubie, to nasza indywidualna sprawa. Ja po prostu próbuję wpleść w to troszkę fizyki a konkretnie aerodynamiki.

Jak to powiedział kiedyś mój Tata "pilot zrobi model samolotu taki jakim jest, a modelarz zrobi model samolotu, taki jaki chciałby aby był".

Obrazek


Serdecznie pozdrawiam

EDIT: jeśli można, to może by przenieść część odnośnie smug na kadłubie, do działu lotnictwo rzeczywiste, coby galerii nie zaśmiecać?
Avatar użytkownika
_iceboy
 
Posty: 987
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 21:22
Lokalizacja: Konin/Warszawa

Re: Me Bf-110 E, Eduard, 1/48, Standard

Postprzez el Rozito » środa, 17 marca 2010, 08:24

Relacja warsztatowa się przyda, ale model w konkursie nie może wziąć udziału - budowę i relację z niej zaczynamy w terminie konkursu. Wystartuj w następnym.
Jarek Gurgul
[/quote]

Wczoraj skończyłem model ju 88 1/32, o konkursie nic nie wiedziałem, ale prace trwały w jego czasie. Czy mogę wystawic go w konkursie, czy do zwykłej galerii ?

A wracając do modelu, to mi się podoba, a zawsze podobała mi się ta osa, ale mam jedną wątpliwość:
kierunek ścierania się kamuflażu zimowego na skrzydłach jest jasny, ale na kadłubie? Czy nie powinien być choć trochę skierowany wzdłuż opływu powietrza? Sam nie wiem jak bym to zrobił...


Na Twoje pytanie odpowiadają zamieszczone zdjęcia rzeczywistych maszyn, jakkolwiek też się nad tym zastanawiałem.
Oglądając swoje auto po dłuuugim nie myciu zauważyłem, że na masce smugi są wzdłuż, a na bokach zlewają się na dół (po za zapryskaniami od opon za nadkolami)
Pozdrawiam, Michał.
Avatar użytkownika
el Rozito
 
Posty: 464
Dołączył(a): poniedziałek, 15 marca 2010, 17:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Messerschmitt Bf 110 E, Eduard, 1/48

Postprzez Mecenas...Kolekcjoner... » piątek, 26 marca 2010, 21:36

Samolot doleciał ponownie na lotnisko Da-Ta.
Avatar użytkownika
Mecenas...Kolekcjoner...
 
Posty: 784
Dołączył(a): poniedziałek, 19 października 2009, 23:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Messerschmitt Bf 110 E, Eduard, 1/48

Postprzez spiton » piątek, 26 marca 2010, 22:30

Jeśli chodzi o smugi.
Wydaje mi się, że te pionowe powstają podczas postoju samolotu na ziemi, a te równoległe, podczas lotu. W związku z tym samolot pomalowany łatwo zmywalną farbą powinien mieć jedne i drugie. Chyba, że była to ostra zima, żadnych opadów, wtedy pionowe zacieki mogłyby się pojawić na tych elementach, które sobie same "wytopią" wodę. Czyli na osłonach silników, czy w okolicach chłodnic.
Tak czy inaczej, model bardzo mi się podoba.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Messerschmitt Bf 110 E, Eduard, 1/48

Postprzez Slash » piątek, 26 marca 2010, 22:50

Z góry przepraszam za nic nie wnoszący post. Ale nie mogę się powstrzymać, mianowicie:


Co powiecie na takie zacieki?
Obrazek
Ostatnio kiedy paliłem w domu plastik, to całość względnie kontrolowanego ogniska przykrywałem od góry pudełkiem po jakimś modelu, tak by buchające płomienie nie rzucały się mamie w oczy zbyt bardzo.W każdym bądź razie... powstałe na pudełku okopcenia wyglądały zupełnie jak zacieki na tył Iljuszynie :shock: niesamowite.
Avatar użytkownika
Slash
 
Posty: 3046
Dołączył(a): środa, 28 maja 2008, 16:50

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości