P-40 C Tomahawk, Academy 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

P-40 C Tomahawk, Academy 1:48

Postprzez bartek piękoś » środa, 7 kwietnia 2010, 21:57

Witam!
projekt lajtowy OOB, na prośbę Żonki ("Sklej coś wreszcie!" ;o), zatem szybki, jak na mnie.
Model chyba znany, choć tu na forum nie znalazłem. Spasowanie niezłe, dość ładne wgłębne linie podziału, detal słaby, zgodność z oryginałem miejscami żadna (patrz kokpit). Relację zamieszczam pro publico bono, aby zaprezentować zestaw tym, którzy o walce z nim myślą i ostrzec przed miejscami, które wymagają więcej pracy.
Sam go robię przyjemnościowo-ćwiczebnie, nie płaczę nad babolami. Skupię się na starannym malowaniu, zwłaszcza z zewnątrz. Może zrobię jakieś nity, ale nie mam żadnych planów, więc będzie ot tak, żeby wypróbowac nitowadełko i wzbogacić fakturę. Malowanie: Robert Neale, "Adam & Eves", AVG.
Tyle zrobione na razie:
Obrazek
Preshading zniknął zupełnie pod Pactrą FS34151.
Najpoważniejszym problemem w kokpicie jest absolutna nieprzystawalnośc tego co w instrukcji, do tego co wytłoczyło Academy i do tego co powinno chyba być w rzeczywistości. Płyta za fotelem za wysoka, podłoga za nisko do niej mocowana wyłazi dołem kadłuba uniemożliwiając zamocowanie skrzydeł. Kokpit sprawia wrażenie za krótkiego, lubo też fotel ze stelażem są zbyt duże (toporne) mimo pocieniania.
Obrazek
Problem rozwiązałem na skróty przez zamocowanie podłogi na skos. Tu już po postshadingu, washu i obiciach. Obicia przesadzone, poniosło mnie. Następnym razem parę rzeczy zrobię na pewno inaczej.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Oprócz powyższego trwają prace nad śmigiełkiem, nawierciłem i pocieniłem
Tak się na surowo przedstawia płyta za fotelem. Niewdzięczny do pracy podział technologiczny.
Przy okazji widać jak koszmarnie grube są brzegi burt. Zostały spiłowane do ok. 1/3 grubości (na zdjęciu stan sprzed tej operacji). Muszę dorobić spiłowaną korbkę do zasuwania owiewki na prawej burcie.
Obrazek
również rury wydechowe, zacząłem się również bawić w nitowanie skrzydeł - fotki następnym razem.
Jutro chyba zamykam kadłub.
Podpowiedzi i komentarze mile widziane :)
..."a gdzie będziesz trzymał ten embrion, w pudełku?!"...
Avatar użytkownika
bartek piękoś
 
Posty: 800
Dołączył(a): wtorek, 6 maja 2008, 20:20
Lokalizacja: Radom

Reklama

Re: P-40 C Tomahawk, Academy 1:48

Postprzez Jacek Bzunek » środa, 7 kwietnia 2010, 22:50

Pryśniej obicia cienką warstwą Interior Green, nie będą tak widoczne.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: P-40 C Tomahawk, Academy 1:48

Postprzez bartek piękoś » środa, 26 maja 2010, 07:44

Aktualizacja po przerwie.
Korbkę oryginalną odciąłem i dorobiłem nową.
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek
Poprawione malowanie kokpitu i obicia
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Kadłub już zamknięty, skrzydła sklejone, choc czeka mnie z nimi trochę zabawy. Żeby pasowały do kadłuba musiałem górną i dolną połówkę w każdym skrzydle przesunąc względem siebie i teraz to będę obrabiał. Może wrzucę jakieś foty jak zdążę. Jak skończę szpachlowac łączenie płyty za plecami pilota i pomaluję to wklejam kokpit i doklejam skrzydła.
Aktualizacja na dniach.
..."a gdzie będziesz trzymał ten embrion, w pudełku?!"...
Avatar użytkownika
bartek piękoś
 
Posty: 800
Dołączył(a): wtorek, 6 maja 2008, 20:20
Lokalizacja: Radom

Re: P-40 C Tomahawk, Academy 1:48

Postprzez bartek piękoś » sobota, 28 lipca 2012, 23:07

Przy moim tempie i częstotliwości aktualizacji, nie liczę specjalnie na zainteresowanie wątkiem, lecz jeśli ktoś tu zabłądzi, proszę o wskazówki i podpowiedzi. Generalnie model na luzie, ale zawsze można go troszkę poprawić.
Zamknąłem kadłub
Obrazek
Poprawiłem linie podziału po doklejeniu dolnej osłony silnika
Obrazek
Wkleiłem kawałek ramki dla rozparcia burt i lepszego dopasowania ze skrzydłami
Obrazek
W tym samym celu (idealne spasowanie przejścia kadłub-skrzydła) podparłem w odpowiednich miejscach powierzchnię jednego i drugiego skrzydła
Obrazek
Obrazek
Wyszło tak (na sucho bez szpachli).
Obrazek
Obrazek
Poprawiłem (w moim odczuciu) ukształtowanie powierzchni lotek (na lewym skrzydle fabrycznie było mniej wyraźne, a potem dodatkowo je jeszcze uszkodziłem w ferworze szlifowania). Teraz jest tak
Obrazek
Obrazek
Na razie tyle.
..."a gdzie będziesz trzymał ten embrion, w pudełku?!"...
Avatar użytkownika
bartek piękoś
 
Posty: 800
Dołączył(a): wtorek, 6 maja 2008, 20:20
Lokalizacja: Radom

Re: P-40 C Tomahawk, Academy 1:48

Postprzez Mecenas...Kolekcjoner... » niedziela, 5 sierpnia 2012, 18:46

Dawaj więcej i szybciej ;o)
Avatar użytkownika
Mecenas...Kolekcjoner...
 
Posty: 784
Dołączył(a): poniedziałek, 19 października 2009, 23:12
Lokalizacja: Łódź


Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości