Mig-29 UB "Kościuszkowski" 1:48 Academy

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Mig-29 UB "Kościuszkowski" 1:48 Academy

Postprzez Kuba Galicki » poniedziałek, 19 kwietnia 2010, 13:53

Dzięki :)

Ostatnie fotki i model ląduje w pudle.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

K.
Obrazek
Kuba Galicki
 
Posty: 193
Dołączył(a): środa, 15 kwietnia 2009, 14:52
Lokalizacja: Wrocław

Reklama

Re: Mig-29 UB "Kościuszkowski" 1:48 Academy

Postprzez Adam » poniedziałek, 19 kwietnia 2010, 14:45

Piękny model. Godny podziwu wkład w waloryzację. Gratuluje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 2929
Dołączył(a): piątek, 8 maja 2009, 10:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mig-29 UB "Kościuszkowski" 1:48 Academy

Postprzez Czarny » poniedziałek, 19 kwietnia 2010, 15:31

Kubo o co chodzi z tym pudłem bo zabrzmiało groźnie. Fajny efekt, chciałbym mieć taki model na swojej półce.

Bardzo fajnie wyglądaja teraz linie miedzy panelami.
Avatar użytkownika
Czarny
 
Posty: 1000
Dołączył(a): poniedziałek, 15 grudnia 2008, 13:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Mig-29 UB "Kościuszkowski" 1:48 Academy

Postprzez Kuba Galicki » poniedziałek, 19 kwietnia 2010, 18:08

Dzięki za komentarze. :)

Kubo o co chodzi z tym pudłem bo zabrzmiało groźnie.


Tylko zabrzmiało groźnie. Model idzie do pudła bo muszę podgonić trochę z drugim migiem ;o)

K.
Obrazek
Kuba Galicki
 
Posty: 193
Dołączył(a): środa, 15 kwietnia 2009, 14:52
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mig-29 UB "Kościuszkowski" 1:48 Academy

Postprzez _iceboy » poniedziałek, 19 kwietnia 2010, 23:14

Śledzę Miga od samego początku. Robota bardzo ciekawa i konkretna. Mam jednak dwa znaki zapytania:

-czy lotki nie są za mocno wychylone w górę? powinny mieć 5 stopni wychylenia.
-czy przypadkiem jeden panel nie jest POD zasłoną wlotów powietrza?
Obrazek

A i jakieś małe uzasadnienie na otwarty hamulec aero. klapy oraz wychylone stery kierunku? ;o)
Dziwna sprawa gdyż , bez załączonej hydrauliki nie wychylają się powierzchnie sterowe, oraz klapy - musi być uruchomiana instalacja.
Hamulec aerodynamiczny - jeśli jest jakieś rozszczelnienie, to rozumiem że opada jego dolna część ( i takie przypadki można na fotografiach polskich MiGów zaobserwować) ale góra? Btw. hamulec ma blokadę - gdy jest wysunięte i zablokowane podwozie, nie można go otworzyć - koła dają wystarczający opór :)


Pozdrawiam
Avatar użytkownika
_iceboy
 
Posty: 987
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 21:22
Lokalizacja: Konin/Warszawa

Re: Mig-29 UB "Kościuszkowski" 1:48 Academy

Postprzez dzejo » wtorek, 20 kwietnia 2010, 07:07

Podoba mi się ... i to bardzo. Jestem pod wrażeniem pracy i otrzymanego efektu.
Z niecierpliwością czekam na finał :mrgreen:
pozdrawiam
Andrzej
dzejo
 
Posty: 400
Dołączył(a): poniedziałek, 17 grudnia 2007, 19:21
Lokalizacja: Koło

Re: Mig-29 UB "Kościuszkowski" 1:48 Academy

Postprzez chincz » wtorek, 20 kwietnia 2010, 07:08

A ja bym tylko chciał nadmienić, że cabrio ma przewspaniałą linię. Może tak zostać? ;o)
chincz
 
Posty: 190
Dołączył(a): środa, 21 stycznia 2009, 12:41

Re: Mig-29 UB "Kościuszkowski" 1:48 Academy

Postprzez Javorek » wtorek, 20 kwietnia 2010, 13:51

Może to tylko kwestai fotki, ale czy syrenka po obu stronach kladłuba nie ma zbyt bladego koloru?
Praca nieziemska!!
Avatar użytkownika
Javorek
 
Posty: 10
Dołączył(a): niedziela, 10 sierpnia 2008, 17:28

Re: Mig-29 UB "Kościuszkowski" 1:48 Academy

Postprzez Lucas HS » wtorek, 20 kwietnia 2010, 13:56

Kalkomania zbyt przejrzysta chyba była, co mistrzu? :mrgreen:
Obrazek
Avatar użytkownika
Lucas HS
 
Posty: 465
Dołączył(a): wtorek, 13 maja 2008, 21:34
Lokalizacja: Katowice

Re: Mig-29 UB "Kościuszkowski" 1:48 Academy

Postprzez Czarny » wtorek, 20 kwietnia 2010, 15:07

Lucas HS napisał(a):Kalkomania zbyt przejrzysta chyba była, co mistrzu? :mrgreen:



Bo to stara syrenka była i zzieleniała z nieświeżości ;o) ;o) ;o) ;o)
Avatar użytkownika
Czarny
 
Posty: 1000
Dołączył(a): poniedziałek, 15 grudnia 2008, 13:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Mig-29 UB "Kościuszkowski" 1:48 Academy

Postprzez nobie1973 » wtorek, 20 kwietnia 2010, 16:40

_iceboy napisał(a):A i jakieś małe uzasadnienie na otwarty hamulec aero. klapy oraz wychylone stery kierunku? ;o)
Dziwna sprawa gdyż , bez załączonej hydrauliki nie wychylają się powierzchnie sterowe, oraz klapy - musi być uruchomiana instalacja.
Hamulec aerodynamiczny - jeśli jest jakieś rozszczelnienie, to rozumiem że opada jego dolna część ( i takie przypadki można na fotografiach polskich MiGów zaobserwować) ale góra? Btw. hamulec ma blokadę - gdy jest wysunięte i zablokowane podwozie, nie można go otworzyć - koła dają wystarczający opór :)


Konfiguracja położenia powierzchni sterowych jak najbardziej prawidłowa. W przypadku braku ciśnienia w instalacji hydraulicznej możliwe jest pozostawienie lotek, klap itp. w pozycji wychylonej, otwartej itp. jest to jak najbardziej normalne np. podczas wykonywania prac obsługowych na samolocie.
Jedno zdjątko jako ciekawostka:

Obrazek

Kuba, model paluszki lizać... :shock: !
Moje gratulacje !
Avatar użytkownika
nobie1973
 
Posty: 563
Dołączył(a): czwartek, 25 września 2008, 18:46
Lokalizacja: Londyn

Re: Mig-29 UB "Kościuszkowski" 1:48 Academy

Postprzez Ipkinss » wtorek, 20 kwietnia 2010, 16:59

Hej!

Rewelka! Jak tylko zobaczyłem MiGa w tym malowaniu to wiedziałem, że jakiś modelarz prędzej czy później się za niego weźmie :) Pięknie to wszystko wychodzi. Z niecierpliwością czekam na galerię :)

Pozdrawiam Ipkinss
Avatar użytkownika
Ipkinss
 
Posty: 126
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 08:36
Lokalizacja: z Krużewnik...

Re: Mig-29 UB "Kościuszkowski" 1:48 Academy

Postprzez _iceboy » wtorek, 20 kwietnia 2010, 17:37

nobie1973 napisał(a):W przypadku braku ciśnienia w instalacji hydraulicznej możliwe jest pozostawienie lotek, klap itp. w pozycji wychylonej, otwartej itp. jest to jak najbardziej normalne np. podczas wykonywania prac obsługowych na samolocie.


A to ci checa. A mi główny technik z Mińska Mazowieckiego wmawiał że nie ma opcji... :? Ale jest w tym wszystkim haczyk - podczas prac obsługowych tak? A jak jest gdy samolot jest tylko na postoju - bez bebeszenia w środku?
Avatar użytkownika
_iceboy
 
Posty: 987
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 21:22
Lokalizacja: Konin/Warszawa

Re: Mig-29 UB "Kościuszkowski" 1:48 Academy

Postprzez nobie1973 » wtorek, 20 kwietnia 2010, 19:36

Tutaj jest hamulec aerodynamiczny bez „bebeszenia” podczas postoju na kołach:

Obrazek

Praktycznie każde urządzenie w konstrukcji samolotu, które jest napędzane olejem hydraulicznym można przesterować ręcznie (zmienić położenie), jeśli tylko nie ma ciśnienia w instalacji oraz nie jest zablokowany np. zawór zwrotny, sterujący itp. stąd np. nie jest błędem wychylenie tylko jednego hamulca aerodynamicznego, klapy itp. Czasami również układ sterowania może być rozłączony np. do celów serwisowych…wtedy to już „hulaj dusza” :mrgreen: .
Poniżej inne ujęcie tego samego samolotu, warto zwrócić uwagę na kąt położenia stateczników poziomych, dla każdego jest inny oraz na położenie lotek tutaj akurat jest to położenie nietypowe, lotki nie znajdują się w położeniu neutralnym:

Obrazek

Na techników to bym uważał… ;o) .
Avatar użytkownika
nobie1973
 
Posty: 563
Dołączył(a): czwartek, 25 września 2008, 18:46
Lokalizacja: Londyn

Re: Mig-29 UB "Kościuszkowski" 1:48 Academy

Postprzez _iceboy » wtorek, 20 kwietnia 2010, 20:29

Ale gdy samolot stoi na stojance, ma być lotny, nie serwisowany, to jak jest?
Avatar użytkownika
_iceboy
 
Posty: 987
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 21:22
Lokalizacja: Konin/Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości