Ferrari F355 F1 Berlinetta - Fujimi

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Ferrari F355 F1 Berlinetta - Fujimi

Postprzez Mr. Headshok » sobota, 24 kwietnia 2010, 17:04

Nie wiem, gdzie można u nas takie papiery kupić. Papiery Michromesh można kupić u Hiro.
Pozdrawiam,
Tomasz Koebsch
Avatar użytkownika
Mr. Headshok
 
Posty: 1335
Dołączył(a): wtorek, 30 października 2007, 19:04
Lokalizacja: Poznań

Reklama

Re: Ferrari F355 F1 Berlinetta - Fujimi

Postprzez Macio4ever » sobota, 24 kwietnia 2010, 17:06

Ja unikam jak ognia szlifowania papierem, bo łatwo przejechać do koloru. Nie ma papieru (o ile wiem) w gradacji 6000 tys, oznaczenie Micromesha (3600, 4000 6000 itd) jest po amerykańsku (o ile dobrze kojarzę) - liczba drobin ściernych na cal kwadratowy, a nie jak w Europie na cm kwadratowy, stąd wydaje się że są ultra drobne. 12 000 to w przybliżeniu 2000 tys w naszym.

Natomiast sam Micromesh czy gąbki ścierne dla mnie są zwykle lepsze niż papier, bo są bardziej elestyczne i układają się do krzywizn.

Co do bezbarwnego (jak też podpowiadał Mr HeadShok) - jeżeli robiłeś zwykłym - polej jeszcze jedną, dwie mokre warstwy i wtedy sprawdź jak wygląda powierzchnia. Jak dobrze poszło wystarczy pasta średnia i ultradrobna Tamiya.

Jeżeli poszło słabiej - spróbuj zielonej, trochę zużytej gąbki 3M, na mokro.

Ja maluję linie podziału po bezbarwnym, przed polerką. Stosuję inną farbę do podziału - zwykle emalię (X-19), tak aby móc bez bólu zmyć niedoróbki bez uszkadzania powłoki lakierniczej. Ewentulne drobiazgi usuwają się przy polerce.

Przy 2K - można jechać linie podziału dowolną chemią, bo prawie nic nie rusza tego lakieru.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ferrari F355 F1 Berlinetta - Fujimi

Postprzez Fred-k2 » sobota, 24 kwietnia 2010, 17:30

Dzięki za rady, ze zużytą gąbką 3M może być problem, ale jak uszykuję lusterka do malowania to psiknę jeszcze raz kastę, żeby nie było że mi potem na lusterka farby zabraknie ;o) Przed kładzeniem mokrej warstwy przeszlifować model czy zostawić tak jak jest teraz?
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 21:17
Lokalizacja: Poznań

Re: Ferrari F355 F1 Berlinetta - Fujimi

Postprzez TomekWnęk » sobota, 24 kwietnia 2010, 17:58

Macio4ever napisał(a):oznaczenie Micromesha (3600, 4000 6000 itd) jest po amerykańsku (o ile dobrze kojarzę) - liczba drobin ściernych na cal kwadratowy, a nie jak w Europie na cm kwadratowy, stąd wydaje się że są ultra drobne.
Tu mogę się zgodzić, ale tu
Fred-k2 napisał(a):12 000 to w przybliżeniu 2000 tys w naszym
już nie. "Nasze" 2000 jest zdecydowanie bardziej szorstkie od 12000 micromesh. 2000 to mi bardziej na ich 3600 może 4000 wygląda.
Macio4ever napisał(a):spróbuj zielonej, trochę zużytej gąbki 3M
A co to takiego i jakie ma zalety?
'Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.'
Avatar użytkownika
TomekWnęk
 
Posty: 1716
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:00
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ferrari F355 F1 Berlinetta - Fujimi

Postprzez wuen » sobota, 24 kwietnia 2010, 18:02

Macio4ever napisał(a):oznaczenie Micromesha (3600, 4000 6000 itd) jest po amerykańsku (o ile dobrze kojarzę) - liczba drobin ściernych na cal kwadratowy, a nie jak w Europie na cm kwadratowy, stąd wydaje się że są ultra drobne. 12 000 to w przybliżeniu 2000 tys w naszym.

Jest troszkę inaczej...
Liczba ta nawet nie jest "z grubsza" proporcjonalna do ilości ziaren (jest ich znacznie więcej, proporcjonalnie do kwadratu tej liczby). Unormowane jest sito do przesiewania ziarna. Sito P80 ma 80 drutów na cal, więc na cal kwadratowy jest 80*80 "otworów". Ziarno spełnia normę P80 jeżeli przez takie sito przejdzie i zatrzyma się na następnym gęstszym (w tym przypadku P100). Jeżeli chcemy uproszczenia tej definicji, to lepiej napisać coś w stylu "numer ziarna jest w przybliżeniu odwrotnie proporcjonalny do wielkości ziarna w jego najwęższym miejscu".
(http://wapedia.mobi/pl/Dyskusja:Papier_%C5%9Bcierny)
człowiek bez pasji to producent g...
Avatar użytkownika
wuen
 
Posty: 2400
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 07:44
Lokalizacja: okolice Halinowa ok. 25 km od Wawy

Re: Ferrari F355 F1 Berlinetta - Fujimi

Postprzez Macio4ever » sobota, 24 kwietnia 2010, 19:00

wuen napisał(a):
Macio4ever napisał(a):oznaczenie Micromesha (3600, 4000 6000 itd) jest po amerykańsku (o ile dobrze kojarzę) - liczba drobin ściernych na cal kwadratowy, a nie jak w Europie na cm kwadratowy, stąd wydaje się że są ultra drobne. 12 000 to w przybliżeniu 2000 tys w naszym.

Jest troszkę inaczej...
Liczba ta nawet nie jest "z grubsza" proporcjonalna do ilości ziaren (jest ich znacznie więcej, proporcjonalnie do kwadratu tej liczby). Unormowane jest sito do przesiewania ziarna. Sito P80 ma 80 drutów na cal, więc na cal kwadratowy jest 80*80 "otworów". Ziarno spełnia normę P80 jeżeli przez takie sito przejdzie i zatrzyma się na następnym gęstszym (w tym przypadku P100). Jeżeli chcemy uproszczenia tej definicji, to lepiej napisać coś w stylu "numer ziarna jest w przybliżeniu odwrotnie proporcjonalny do wielkości ziarna w jego najwęższym miejscu".
(http://wapedia.mobi/pl/Dyskusja:Papier_%C5%9Bcierny)


Racja. Jednakże, choć nie mam (już) podbudowy teoretycznej, różnica jest tzn Micromech 3000 tnie mocniej niż P1500. Może znajdę wytłumaczenie.

Ciekawy materiał (po angielsku):
http://www.uama.org/Abrasives101/101Standards.html
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ferrari F355 F1 Berlinetta - Fujimi

Postprzez Mr. Headshok » sobota, 24 kwietnia 2010, 19:28

Micromesh to gradacje 1500 - 12000. Zestaw taki (ja używam głównie 3600 - 12000) pozwala bez problemu wypolerować lakier na wysoki "glanc". Spokojnie można sobie wówczas odpuścić pasty polerskie. Używam tych papierów do polerowania prostych, płaskich, nieskomplikowanych płaszczyzn. Idealnie nadają się również do polerowania/usuwania rys w oszkleniach/szybach w naszych modelach. Gradacja 12000 odpowiada paście "finish" większości firm.
Pozdrawiam,
Tomasz Koebsch
Avatar użytkownika
Mr. Headshok
 
Posty: 1335
Dołączył(a): wtorek, 30 października 2007, 19:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Ferrari F355 F1 Berlinetta - Fujimi

Postprzez wuen » niedziela, 25 kwietnia 2010, 18:39

TomekWnęk napisał(a):
Macio4ever napisał(a):spróbuj zielonej, trochę zużytej gąbki 3M
A co to takiego i jakie ma zalety?

Obrazek
Zalety - ładnie układa się na krzywiznach dzięki czemu można uniknąć punktowego przetarcia się np. do podkładu.
człowiek bez pasji to producent g...
Avatar użytkownika
wuen
 
Posty: 2400
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 07:44
Lokalizacja: okolice Halinowa ok. 25 km od Wawy

Re: Ferrari F355 F1 Berlinetta - Fujimi

Postprzez TomekWnęk » niedziela, 25 kwietnia 2010, 19:44

O widzisz znam tylko czerwony czyli 'fine' tamtych nie spotkałem.
wuen napisał(a):ładnie układa się na krzywiznach dzięki czemu można uniknąć punktowego przetarcia
Takie zalety 'gąbkowych papierów' znam i też sobie chwale.
'Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.'
Avatar użytkownika
TomekWnęk
 
Posty: 1716
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:00
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ferrari F355 F1 Berlinetta - Fujimi

Postprzez portalus » niedziela, 25 kwietnia 2010, 20:45

Gdzie to kupić?
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:52
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Ferrari F355 F1 Berlinetta - Fujimi

Postprzez xenomorph » niedziela, 25 kwietnia 2010, 21:04

No, przydałby się link, bo nie wszyscy mają czas (ostatnio) na poszukiwania. Za co dziękuję z góry.


Pozdrawiam 8-)
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn


Re: Ferrari F355 F1 Berlinetta - Fujimi

Postprzez toled » niedziela, 25 kwietnia 2010, 22:50

Na Alledrogo też są wystarczy wstukać w wyszukiwarkę "gąbka ścierna 3m" kosztują coś koło 7zł za szt.
Pozdrawiam - Wojtek Bryński
toled
 
Posty: 284
Dołączył(a): piątek, 16 maja 2008, 21:29

Re: Ferrari F355 F1 Berlinetta - Fujimi

Postprzez Fred-k2 » niedziela, 25 kwietnia 2010, 22:59

toled napisał(a):Na Alledrogo też są wystarczy wstukać w wyszukiwarkę "gąbka ścierna 3m" kosztują coś koło 7zł za szt.


Dzięki, na allegro nawet bym nie szukał ;o) Trzeba będzie się wyposażyć.

Wracając do tematu. Dzisiaj przygotowałem podwozie do malowania i jutro będę fukał podkładem, kolorkiem docelowo wtorek i środa. Całość składa się jak klocki, wszystko idealnie pasuje. Jedyna waloryzacja to wymiana wydechu na rurki.
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 21:17
Lokalizacja: Poznań

Re: Ferrari F355 F1 Berlinetta - Fujimi

Postprzez Macio4ever » niedziela, 25 kwietnia 2010, 23:46

Gąbki są też w ToraTora (dość drogo) i wsklepach lakierniczych (taniej).
Korzystam ze wszystkich kolorów, naprawdę fajna sprawa.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości