LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez potez » poniedziałek, 3 maja 2010, 07:53

KayFranz napisał(a):Można "ukraść technologię"? Drukarka, tusz? toner?,

Założę się , że to plujka na przezroczystym podkładzie z wojtkowego Epsona za 200 PLN :mrgreen:
A sama technika jest dosyć prosta, wydruk z plujki jest zawsze transparentny bez podkładu.
Tu macie inny przykład tej techniki, rezultaty równie wstrząsające:
http://www.theaerodrome.com/forum/models/35055-albatros-w4-1-48-eduard-5.html
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Reklama

modele polskich samolotów

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez KayFranz » poniedziałek, 3 maja 2010, 13:24

Epson, powiadasz, za dwie stówy... Atramentowy?
Swego czasu Wojtek pokazywał kalki drukowane na laserowym Ricohu. Oko zawodowca zobaczyło tam raster, a ponieważ taki był przyczyną rezygnacji z kalek WNW - więc też pomyślałem, że tym razem to nie laserówka.
Próbowałem na podkładzie (przezroczystym) Techmodu na moim Epsonie Photo 2100 (7 tuszy, max. rozdzielczość 1440, a na dedykowanym papierze 2880, czyli nie taki pierwszy lepszy), ale rozmywało mi się przy nawet 720 dpi, a przy jeszcze niższej rozdzielczości - to już ginęły szczegóły. Pod tusze Epsona (oryginalne, żeby nie było niedomówień) ten podkład trzeba czymś impregnować czy co? A może zmniejszyć nasycenie kolorów drukowanej bitmapy, bo i tak pozalewa, ale wtedy wyjdzie właściwie?
Panie Wojtku, pliiiiiz - uchyl Pan tzw. "rąbka"...
Obrazek
Avatar użytkownika
KayFranz
 
Posty: 404
Dołączył(a): czwartek, 5 lutego 2009, 15:53
Lokalizacja: Pyrowe dwa dni do piątku

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez wojtek_fajga » poniedziałek, 3 maja 2010, 19:16

Na temat samodzielnej produkcji kalkomanii była już dyskusja tutaj:
http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=76&t=2561&start=15

Arek: Pudło! :) Kalki ze wzorem Losenge wydrukowałem na drukarce laserowej - na tym Ricoh'u, o którym wspomniał KayFranz. Wydruk laserowy jest również transparentny.
Jeśli chodzi o drukarkę atramentową to drukuję na Canonie za 250 zł :)
Na drukarce atramentowej, nawet taniej, można uzyskać znacznie lepsze efekty niż na drukarce laserowej.

Oto dwa przykłady wydruku na wyżej wspomnianym Canonie.
Obrazek

Obrazek

Głównym problemem jest oczywiście raster, który w drukarkach laserowych jest znacznie bardziej widoczny.
Uprzedzając pytanie: dlaczego zatem zdecydowałem się drukować na drukarce laserowej? Problemem jest grubość papieru (a właściwie grubość filmu nośnego) przeznaczonego do drukarek atramentowych. Papier/film do drukarek atramentowych jest znacznie grubszy i mniej podatny na płyny do kalkomanii. Ogólnie - przysparza znacznie węcej problemów przy nakładaniu kalkomanii, a kalki losenge, wiadomo - zazwyczaj nakłada się na bardzo duże powierzchnie.

Do drukarki Ricoh mam od pewnego czasu nowy RIP Efi Fiery, który dużo lepiej rastruje. Oto porównanie przy dużym powiększeniu rastra poligraficznego (kalka WNW) i rastra z drukarki Ricoh RIP'em Efi Fiery.
Obrazek

Raster drukarkowy w tym przypadku dodatkowo przypomina strukturę płótna.

KayFranz: Rozdzielczość pliku do druku to 300dpi, drukarka laserowa, papier do drukarek laserowych, rozdzielczość drukarki to 600dpi.

KayFranz napisał(a):Próbowałem na podkładzie (przezroczystym) Techmodu na moim Epsonie Photo 2100 (7 tuszy, max. rozdzielczość 1440, a na dedykowanym papierze 2880, czyli nie taki pierwszy lepszy), ale rozmywało mi się przy nawet 720 dpi, a przy jeszcze niższej rozdzielczości - to już ginęły szczegóły. Pod tusze Epsona (oryginalne, żeby nie było niedomówień) ten podkład trzeba czymś impregnować czy co? A może zmniejszyć nasycenie kolorów drukowanej bitmapy, bo i tak pozalewa, ale wtedy wyjdzie właściwie?


Sprawdż może, czy na pewno używasz papieru przeznaczonego do drukarki atramentowej. Efekty, które opisałeś mogły powstać przy próbie zadruku drukarką atramentową papieru przeznaczonego do drukarek laserowych/termotransferowych.

spiton napisał(a):... jak dla mnie jest trochę przerysowane. To cieniowanie sprawia wrażenie, że dolinki są bardzo głębokie.

Tak, efekt jest w tej chwili trochę przesadzony. Działanie jest celowe - na skrzydła, w miejscach żeber, będą jeszcze naklejone taśmy wzmacniające w innym kolorze, a na brzegach dojdą znaki przynależności państwowej. Zobaczysz, że wtedy to cieniowanie będzie znacznie mniej widoczne. Podobnie ma się sprawa z odwzorowaniem odkształconej/spracowanej blachy poszycia - taki efekt, jeśli nie będzie przesadzony na początku, to może zniknąć na gotowym modelu.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 3 maja 2010, 19:46 przez wojtek_fajga, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez Artur Domański » poniedziałek, 3 maja 2010, 19:31

wojtek_fajga napisał(a):Obrazek

Wojtku, czyżby kalki dla mnie ???? :) :)
Coś mi się zdaje że lepszy efekt byłbyś gdyby zamiast kalek użył masek Montexu
Pozdrawiam
Artur
Avatar użytkownika
Artur Domański
 
Posty: 1229
Dołączył(a): wtorek, 27 listopada 2007, 19:39
Lokalizacja: Włocławek

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez wojtek_fajga » wtorek, 11 maja 2010, 14:13

Silnik gotowy do malowania...

Obrazek


Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez xenomorph » wtorek, 11 maja 2010, 14:54

A przed malowaniem, był pierwszy rozruch?
Aby sprawdzić, czy wszystko dobrze pracuje? :shock:


Pozdrawiam 8-)
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez CzarekB » wtorek, 11 maja 2010, 14:55

Dokładnie, na hamowni już był testowany ?
Czarek.
Czarek.
Avatar użytkownika
CzarekB
 
Posty: 1205
Dołączył(a): niedziela, 14 października 2007, 22:30
Lokalizacja: Naples, FL.

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez Artur Domański » wtorek, 11 maja 2010, 15:33

Wojtku, a jakim olejem go zalejesz
Pozdrawiam
Artur
Avatar użytkownika
Artur Domański
 
Posty: 1229
Dołączył(a): wtorek, 27 listopada 2007, 19:39
Lokalizacja: Włocławek

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez subgrafik » wtorek, 11 maja 2010, 17:16

Ale jaja
udalo Ci sie ten silnik pomalowac
by wygladal jak plastikowy po czesci . :)
You need nothing to be happy. You need something to be sad.
~ Mooji.
Avatar użytkownika
subgrafik
 
Posty: 1788
Dołączył(a): środa, 12 grudnia 2007, 15:46
Lokalizacja: Wolne Miasto Wroclaw

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez Adam » środa, 12 maja 2010, 13:34

Piękna robota :D. Właściwie to już sam silnik mógłby być oddzielnym modelem. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 2929
Dołączył(a): piątek, 8 maja 2009, 10:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez Grzegorz2107 » środa, 12 maja 2010, 15:04

Tak wszyscy się zachwycają, że nikt uważnie nie patrzy. ;o)
A przecież kolektory dolotowe nie są przykręcone do gaźników i będzie silnik ssał lewe powietrze.
Podobny problem mają rury wydechu z 2 i 5 cylindra.
Ten silnik nie zostałby dopuszczony do montażu na płatowcu Jego Cesarskiej Mości. 8-)
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez wojtek_fajga » poniedziałek, 17 maja 2010, 19:27

Chłodnica...

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez Jacek Bzunek » poniedziałek, 17 maja 2010, 19:34

Myślałem że żaluzje będą ruchome ;o)
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez siara1939 » poniedziałek, 17 maja 2010, 19:51

Jacek Bzunek napisał(a):Myślałem że żaluzje będą ruchome ;o)

A nie sa? :shock:
Kaszane Wojtek robi ostatnio.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: LVG C.VI | Wingnut Wings | 1:32

Postprzez nobie1973 » poniedziałek, 17 maja 2010, 20:06

Wojtek…szkoda mi słów…twoja praca, którą wkładasz w to, co robisz przypomina bardziej konstruowanie, a nie modelarstwo… Jestem pod wrażeniem wkładu pracy jak i technologii, której używasz :shock: i z niecierpliwością oczekuję finału!
Avatar użytkownika
nobie1973
 
Posty: 563
Dołączył(a): czwartek, 25 września 2008, 18:46
Lokalizacja: Londyn

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości