Witam,
Szczęśliwie udało mi się dobrnąć do końca budowy z w miarę przyzwoitym rezultatem. Tym razem model nie zasila żadnej z moich sekcji tylko wzbogaca kolekcję mojego małego szkraba. Curtiss R3C-2 to następny rajder w kolekcji i kompan Air Travel Mystery Ship wznowionego przez Testorsa w ramach tej samej serii.
Rys historyczny.
Curtiss R3C Racer powstał w dwóch wersjach i samoloty obu typów odniosły spektakularny sukces w 1925 roku zgarniając nagrody w dwóch prestiżowych wyścigach. Pierwszym zwycięzcą był por. Cyrus Bettis, który pilotując R3C-1 (wersję lądową) wygrał zawody Pulitzera ustanawiając rekord prędkości dla samolotów z podwoziem kołowym na poziomie 249,3 mph. Tydzień później, w dniu 26.10.1925 por. H. James "Jimmy" Doolittle pilotując R3C-2 (czyli wersję pływakową Racer'a) zdobywa pierwsze miejsce w zawodach Schneidera także ustanawiając rekord prędkości w klasie wodnosamolotów pływakowych - 246 mph. Rok później w tych samych zawodach por. C. Frank Schilt zajmuje drugie miejsce z wynikiem 236 mph.
Budowa modelu.
Proces budowy przedstawiony jest w wątku warsztatowym: http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=123&t=11279 . Curtiss wymagał niewielkich działań szpachlująco-szlifierskich tak więc model sklejało mi się bardzo przyjemnie. Malowanie wykonałem techniką mieszaną z zastosowaniem różnych narzędzi i farb: aero (akryle Agamy: czerń i żółć), pędzel (emalie Humbrol: srebrny i płócienny oraz akryl Agamy: burn iron). Kalkomanie z zestawu producenta wsparte mr. Mark Softer. Linki to splot jedwabny 0,2mm pomalowany kolorem burn iron.
Model został wnikliwie i surowo oceniony przez sędzię głównego:
Pełen nerwów i niepewności oczekiwałem oceny końcowej, która................................... szczęśliwie okazała się pozytywna Tak więc koledzy nie pozostaje Wam nic jak tylko zgodzić się z wyrokiem sądu
A tak prezentuje się model w galerii końcowej: