Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez Jaho63 » wtorek, 22 czerwca 2010, 12:36

A tam z Reichu, jakbyś zajrzał do środka zobaczyłbyś części z Tajwanu! A jak już mamy być tak precyzyjni to jest to 2/3 tego radia! :mrgreen:
P.S. Tekst który wkleiłeś razem ze zdjęciem mnie nie tłumaczy? ;o)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez K.Y.Czart » wtorek, 22 czerwca 2010, 12:50

No właśnie, a w moim jest takie ;o) :

Obrazek
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez Jaho63 » wtorek, 22 czerwca 2010, 13:52

Krzyśku, pięknie. Zaraz mojego wywalę do kosza. :mrgreen:
A te "szybki" nawigatora (no przynajmniej ta z lewej strony) to się nie składały jeszcze na pół? ;o)
U mnie oszklenie vacu, zamknięte, jeśli ktoś nie zauważył. :) Miałeś się wypowiedzieć w sprawie oświetlenia! A nie obgadywać, jaki to mam sprzęt RTV! :twisted:
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez K.Y.Czart » wtorek, 22 czerwca 2010, 14:36

Jaho63 napisał(a):Zaraz mojego wywalę do kosza. :mrgreen:
A te "szybki" nawigatora (no przynajmniej ta z lewej strony) to się nie składały jeszcze na pół? ;o)


Zaraz tam do kosza, radio Grundig też ładne, a były takie czasy, że było the best. ;o) Szybki - chyba było tak, jak mówisz. Jak budowałem miałem tylko Warpaint'a. Tam jest jedno zdjęcie, ale dokładnie nie widać. Coś jak to, tylko od przodu:

Obrazek

Uznałem, że otwiera się symetrycznie na obie burty. Choć może na prawą się nie otwiera? Na zdjęciu jest otwarta lewa część, ale nie widać górnej lewej "ćwiartki". Więc do końca nie wiem. Moje szybki są wtryskowe, ale mam też vacu. Jak będę robił renowacje swojego Świetlika, to wymienię.
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez Jaho63 » wtorek, 22 czerwca 2010, 14:43

Obrazek
Obrazek
źródło: Google ;o)
A o świetlikowych światełkach ani słowa? Z resztą zaszpachlowałem już poprzednie zagłębienia. Planuję zrobić tylko okrągłe "podstawki" i na nie nakleić "bowle" z kolorowego plastiku. Kolory R/G/O/W!
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez K.Y.Czart » wtorek, 22 czerwca 2010, 14:56

Jaho63 napisał(a):A o świetlikowych światełkach ani słowa? Z resztą zaszpachlowałem już poprzednie zagłębienia. Planuję zrobić tylko okrągłe "podstawki" i na nie nakleić "bowle" z kolorowego plastiku. Kolory R/G/O/W!


A to takie buty :roll: No to teraz już wiem. :)

Co do światełek, to tak jak pisałem wcześniej. Na tym moim zdjęciu jest Mk.I. I wydaje się jakby "O" było ostatnie (czyli czwarte). A między nim a "G" był ślad po czymś jeszcze. W Mk.V w tym miejscu jest wystający element. Więc może jednak R/G/W/O? Jeśli chodzi o technikę zrobienia, to ja osobiście zrobiłbym właśnie płytkie dołki wypełnione odpowiednim kolorem, a "klosze" zrobiłbym z kropelek gundzowskiego kleju do owiewek. On jest gęsty więc można go delikatnie kształtować w odpowiedni kształt.
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez Jaho63 » wtorek, 22 czerwca 2010, 15:07

K.Y.Czart napisał(a):zrobiłbym właśnie

Tak mniej więcej chciałem zrobić, ale kiedy "dotarło", jakie one są mocno wypukłe to postanowiłem je "wypchać" z kolorowego poli. Zobaczymy.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez dewertus » środa, 23 czerwca 2010, 08:22

Ciekawie się zrobiło - ja nawet nie wiedziałem, że druga kabina była tak bardzo zabudowana sprzętem RTV :-/ . Wiem, że to mały OT, ale macie może tege samego typu zdjęcia Fulmara?
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez K.Y.Czart » środa, 23 czerwca 2010, 08:41

dewertus napisał(a):Wiem, że to mały OT, ale macie może tege samego typu zdjęcia Fulmara?


Fulmar był znacznie skromniej wyposażony. Z książkowych, najlepszy chyba walkaround i rysunki są w 4+ Publication (jakby co - na PW). Do tego Warpaint i Profile. W sieci też trochę jest, ale szału nie ma. ;o)
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez Jaho63 » czwartek, 24 czerwca 2010, 15:34

A tymczasem. Dół po "cieniowaniu", góra przed.
Obrazek
Obrazek
I górne lekko "wypłowione".
Obrazek
U mnie jak zwykle, poprawki. Ale i tak wolę szablony od kalek i tam gdzie moge to stosuję.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez dewertus » czwartek, 24 czerwca 2010, 22:02

Jaho63 napisał(a):...wolę szablony od kalek i tam gdzie moge to stosuję.


Dla mnie jesteś gość - ja z nic nie mogę się przekonać do szablonów i mam dokładnie na odwrót - wolę kalki i jak tylko mogę to rezygnuje z szablonów. Gratuluję i zazdroszczę cierpliwości, samozaparcia i precyzji.
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez Jaho63 » czwartek, 24 czerwca 2010, 23:51

Dzięki Hubert, każdy orze jak może. :)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez Jaho63 » niedziela, 11 lipca 2010, 11:17

Dłubię i dopiłowuję powoli łopaty śmigła, golenie podwozia, potem je łamię a potem naprawiam. :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mam prośbę. We wczesnej wersji powinny być piasty kół 5-cio dzielne. Octopus zrobił koła do poźnych Firefley'ów, niestety również Special Hobby nie popisał się w tej kwestji (też 4-ro dzielne). Mam pytanie, czy ktoś może zajrzeć do modelu Fulmara z Special Hobby czy tam są koła 5-cio dzielne? Przegladałem inboxy i jest zdjęcie tylko strony zewnętrznej (tej od goleni).
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez K.Y.Czart » niedziela, 11 lipca 2010, 11:32

Jaho63 napisał(a):Mam prośbę. We wczesnej wersji powinny być piasty kół 5-cio dzielne. Octopus zrobił koła do poźnych Firefley'ów, niestety również Special Hobby nie popisał się w tej kwestji (też 4-ro dzielne). Mam pytanie, czy ktoś może zajrzeć do modelu Fulmara z Special Hobby czy tam są koła 5-cio dzielne? Przegladałem inboxy i jest zdjęcie tylko strony zewnętrznej (tej od goleni).


Jak to mówią, kto robi i pruje.... Dwie wiadomości Janusz, dobra i zła. Dobra - koła mają 5-cio dzielne felgi. Zła - śrdnica kół dużo za mała niż w Świetliku. Z Fulmara SH nie wykorzystasz. I szczerze mówiąc nie przychodzi mi do głowy skąd można by było. Koła nietypowe, deczko większe niż w Tempeście (a i tak ten miał 4-ro dzielną felgę) :->
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Firefly Mk.I (1/72 Octopus)

Postprzez Jaho63 » niedziela, 11 lipca 2010, 11:34

No ale może same piasty bym skopiował? Wydaje mi się, że powiny prędzej spasować niż np ze Spitfira? A w którym modelu? Ten standard, czy prototyp?
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości