Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez spiton » sobota, 10 lipca 2010, 01:01

dewertus napisał(a):P.S. A tak z innej beczki to czemu nie robisz go w ramach projektu Aeronautica Italiana?


Bo jestem wrogiem projektów grupowych. Gorzej przegląda się zasoby forum. Gdyby nie katalog galerii lotniczych, to dotarcie do niektórych świetnych modeli powstających w ramach projektów grupowych byłoby trudne. Ja lobię logikę. I dla tego olewam projekty grupowe ,-)).
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez Jaho63 » sobota, 10 lipca 2010, 01:10

spiton napisał(a):Ja lobię logikę.

Sebciu, może to dla modelu minus, ale dla ludzi plus.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez shivadog » sobota, 10 lipca 2010, 05:46

spiton napisał(a):dewertus napisał(a):
P.S. A tak z innej beczki to czemu nie robisz go w ramach projektu Aeronautica Italiana?


Bo jestem wrogiem projektów grupowych. Gorzej przegląda się zasoby forum. Gdyby nie katalog galerii lotniczych, to dotarcie do niektórych świetnych modeli powstających w ramach projektów grupowych byłoby trudne. Ja lobię logikę.


Nie widzę w tym logiki.

Jaho63 napisał(a):Ok "przeglądnę". Pamiętam, że Bouvili to miał kamuflaż w skośne "pasy” (jest w Osprey'u z włoskimi asami), więc odpada


Profil z Ospreya jest mocno dyskusyjny.
Jest jedna fota tego samolotu Aldo Buvoli i na pewno nie jest w pasy, dyskusja na ten temat:
http://stormomagazine.com/phpbb2/viewtopic.php?t=111

Tak poza tym zasadnicza sprawa - czy twój G.50 to będzie bis czy nie bis?

Zajrzyj też tutaj (tam są 4 podstrony tych rysunków):
http://www.letletlet-warplanes.com/2008/06/16/fiat-g50-variants/3/
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez Jacek Bzunek » sobota, 10 lipca 2010, 09:26

Spiton skleja model, ludzie mają różne zdaniam, nikt się nie bije, słonko świeci, świat jest piękny ;o) Będę zaglądał i w miarę możliwości intelektualno-manualnych wymądrzał się ;o)
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez Jaho63 » sobota, 10 lipca 2010, 09:58

Bouoli to w ogóle jakiś podejrzany as. ;o) Wypłynął dopiero z Osprey'em. No i nawet w tej skorygowanej wersji nie ma "ciap" jak zapragnął Spiton. :)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez Mac Eyka » sobota, 10 lipca 2010, 11:01

dewertus napisał(a):Ja mi się udało...


Wyjątek potwierdza regułę. Już zasiadłem w pierwszym rzędzie widowni.
Z pozdrowieniami Samozwańczy Prezes Gildii Kręcących się Śmigiełek Maciek Poniatowski

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Mac Eyka

Zimna Wojna 2
 
Posty: 3171
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 21:08
Lokalizacja: Ouagadougou w Burkina Faso

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez spiton » niedziela, 11 lipca 2010, 13:06

Mniej więcej przeszlifowałem samolot. I ryje teraz linie podziału.
Obrazek
Obrazek
Dolepiłem do mojego "ulepka" jeszcze dwa paski folii imitujące coś tam.
Obrazek
A tu widać próbę odtworzenia prawidłowego przekroju tej części kadłuba. W roli głównej MS.
Obrazek
PS. wolno krytykować i używać wobec mnie sarkazmu i ironii.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez spiton » niedziela, 11 lipca 2010, 16:36

Rycia ciąg dalszy.
Jestem zadowolony, że zdobyłem się na wyrycie końcówek skrzydeł. Owalny kształt ryłem za pomocą szablonu wyciętego z cienkiego polistyrenu i igły do szycia. Bowiem za pomocą rylca tumpetera było to strasznie trudne.
Obrazek
U nasady skrzydeł dorobiłem żaluzje wypuszczające powietrze z chłodnic na krawędzi natarcia. Użyłem do tego celu drabinek do okrętów ,-)).
Obrazek
Panele dolepiam z folii. bo dużo szybciej jest je zrobić w ten sposób, niż ryjąc.
Obrazek
Ostatnio edytowano poniedziałek, 12 lipca 2010, 00:58 przez spiton, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez dewertus » niedziela, 11 lipca 2010, 21:21

spiton napisał(a):PS. wolno krytykować i używać wobec mnie sarkazmu i ironii.


Na pieszczoty trzeba zasłużyć :lol:

Tak patrze sobie na te Twoje linie i... stwierdzam, że są zdecydowanie bardziej proste niż moje, ale za to nie widzę specjalnej różnicy w ich głębokości (innymi słowy jestem kontent, że jeden z dwóch wymiarów dobrze przerytej linii już jako tako opanowałem :) )
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez Jaho63 » niedziela, 11 lipca 2010, 21:26

dewertus napisał(a):nie widzę specjalnej różnicy w ich głębokości

Tak sprawiają wrażenie zbyt głębokich, ale jak sięgam pamięcią to już Fiat Spitona wyglada lepiej niż to co "zrobiły
pingwiny". ;o)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez spiton » niedziela, 11 lipca 2010, 21:49

Na początku moje rowy były delikatne, ale nie oparłem się pokusie ich pogłębienia. Poza tym ciągle coś piłuję ,to się zacierają.
Na żywca nie są takie złe. Do Matchbox jeszcze daleko ,-)).
Hubert, moja rada to nie oszczędzać taśmy i ryć bardzo delikatnie.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez dewertus » niedziela, 11 lipca 2010, 21:53

spiton napisał(a):Na żywca nie są takie złe. Do Matchbox jeszcze daleko ,-)).


Ha! To taj jak w moim Re.2000. Taśmy Panocku to my nie oszczędzamy ;o)
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez spiton » niedziela, 11 lipca 2010, 22:01

A rylec trumpetera mos ??
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez dewertus » niedziela, 11 lipca 2010, 22:11

Ni, dyć ino Trumpeter takie zecy robi :lol:
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez spiton » niedziela, 11 lipca 2010, 22:13

Hubert, nie rozumiem twojej gwary ,-)). Ale rylec trumpetera, albo inne narzędzie tego typu polecam, bo w porównaniu z igłą to jest to przełom.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do [GT] Aeronautica Italiana - Lotnictwo włoskie 1939-1945

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości