Jeśli mógłbym zabrać głos.
Na 99% jest to wyważenie do zmiany skoku śmigła. Po prostu w tych samolotach zastosowano inną metodę, z mniej skomplikowaną instalacją OLEJOWĄ do zmiany skoku śmigła w piaście i samych łopatach.
W takim układzie do zwiększania skoku śmigła wykorzystuje się częściowo instalację olejową a głównie siłę odśrodkową, rozsuwającą ciężarki (patrz mniej zaawansowane technicznie konstrukcje - powojenne lekkie itp etc.) Wiele samolotów miało również takowe ciężarki schowane pod kołpakiem.
W normalnym układzie (powszechnie znanym i rozpoznawalnym

) tak jak ma to miejsce w Fw 190 A, śmigło jest sterowane za pomocą układu elektrycznego który zapewnia obie czynności : zmniejszanie oraz zwiększanie skoku.
Dlaczego tak mało i późno? Może po prostu w fabryce zaczynało brakować elementów do bardziej skomplikowanego układów elektrycznego,olejowego czy hydraulicznego i postanowiono wnieść uproszczenia produkcyjne?
Małe materiały jeśli ktoś chciałby poczytać (źródło "Podręcznik Pilota Samolotowego" Jerzy Domicz, ś.p Lech Szutowski):





Pozdrawiam