Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez shivadog » wtorek, 13 lipca 2010, 14:30

Ja masztu nie widzę, widać za to kawałek przewodu u szczytu statecznika, tak jak we wcześniejszej wersji:

Obrazek

Za to nie ma tylnego kółka w osłonie.
Zobaczę w domu czy w książce Kari Stenmana nie ma innej fotki tej maszyny.
Na tej co tu jest nie widać też czy Finowie zaaplikowali mu jakiś kołpak.
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Reklama

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez spiton » wtorek, 13 lipca 2010, 14:42

No i ten ma długi filtr ,-))). Brak kołpaka tez mi się podoba <-)). Musze znaleźć dobra fotkę piasty śmigła(tak to się chyba nazywa).
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez LazyCat » wtorek, 13 lipca 2010, 15:33

A male ciapki? :mrgreen:

Mozesz dodac retarder do Tamiya i ciapac ile dusza zapragnie.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
LazyCat
 
Posty: 1119
Dołączył(a): czwartek, 11 października 2007, 17:41
Lokalizacja: Greensboro, North Carolina

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez shivadog » wtorek, 13 lipca 2010, 15:40

LazyCat napisał(a):A male ciapki?


Nad tym ja się zastanawiam w 1/48
Te G.50 mają tyle boskich malowań, że nie wiadomo które robić.
Żeby jeszcze był porządny model, a nie jakaś rzeźnia.
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez Jostein » wtorek, 13 lipca 2010, 15:59

Zapytam zatem: czym odróżniał się G.50 od G.50bis?
Avatar użytkownika
Jostein
 
Posty: 1312
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 19:47
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez spiton » wtorek, 13 lipca 2010, 16:06

Jostein napisał(a):Zapytam zatem: czym odróżniał się G.50 od G.50bis?

Zauważyłem następujące różnice.
Zwykły ma: śmieszne rurki przez które przelatują pociski z km'ów. Zapewne to jakieś tłumiki płomieni, mniejszy ster kierunku.
Mniej szpiczasty koniec kadłuba. Gładką(bez przetłoczeń) osłonę silnika.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez shivadog » wtorek, 13 lipca 2010, 16:23

Zasadniczo Bis ma: przeniesione kółko ogonowe bez osłony, brak osłon płomieni na km'ach, przeprojektowana końcówka kadłuba (wydłużona) oraz statecznik, fabrycznie filtr tropikalny (którego potem w części produkcji nie wstawiali), czujnik predkości pod kadłubem.
Zazwyczaj Bisy mają też przetłoczki na osłonie silnika (pierwsze Bis'y ich nie miały). Z masztem radiowym też nie mogli się zdecydować gdzie i czy ma być, trzeba patrzeć na dany egzemplarz.
W ogóle wygląda na to, że ciągle coś zmieniali (zwłaszcza Finowie).
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez LazyCat » wtorek, 13 lipca 2010, 16:27

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
LazyCat
 
Posty: 1119
Dołączył(a): czwartek, 11 października 2007, 17:41
Lokalizacja: Greensboro, North Carolina

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez spiton » wtorek, 13 lipca 2010, 16:49

Co to jest retarder ??
Co do kamuflażu, to mam taki plan, ze albo pomaluje plamki pędzlem tak jak na zdjęciu tego fiata na nartach, albo na kolor bazowy będę nakładał bezbarwny, i na mokry bezbarwny będę dawał cętki brązowe i zielone, tak, by się w tym mokrym bezbarwnym zaczęły rozpływać. Taka robota na szybko ,-)).
Zdjęcie dodane przez LazyCat'a bardzo inspirujące !!
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez xenomorph » wtorek, 13 lipca 2010, 17:00

spiton napisał(a):Co to jest retarder ??


Urządzenie wspomagające hamowanie silnikiem.


Pozdrawiam 8-)
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez Jaho63 » wtorek, 13 lipca 2010, 17:03

Spowalniacz
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez spiton » wtorek, 13 lipca 2010, 17:10

Czyli to coś, co jak dodam do farby, to będzie wolniej schła ??
I jeszcze pytanie o kolor śmigła ??
Na zdjęciu dodanym przez LazyCat'a kolor śmigła, i pokryw podwozia jest bardzo podobny...
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez xenomorph » wtorek, 13 lipca 2010, 17:13

spiton napisał(a):Czyli to coś, co jak dodam do farby, to będzie wolniej schła ??


Tak.
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez Jostein » wtorek, 13 lipca 2010, 17:16

Dziękuję Kolegom za wyjaśnienia, szczególnie Koledze LazyCat'owi za poglądowy rysunek - mnie trzeba jak sołtys krowie na miedzy :-/
Avatar użytkownika
Jostein
 
Posty: 1312
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 19:47
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez LazyCat » wtorek, 13 lipca 2010, 17:33

spiton napisał(a):Czyli to coś, co jak dodam do farby, to będzie wolniej schła ??
I jeszcze pytanie o kolor śmigła ??
Na zdjęciu dodanym przez LazyCat'a kolor śmigła, i pokryw podwozia jest bardzo podobny...

John, ktory mieszka w Japoni robil eksperymenty imitujac tamtejszych modelarzy. Okazalo sie ze farby Tamiya dorze sie zachowuja przy malowaniu pedzlem kiedy dodaje sie retarder, czyli spowalacz (?). W malarstwie artystycznym pozwala on na imitowanie zachowania farb olejnych. Tutaj poprostu rozrabiasz farbe plynnym retarder aby moc malowac.
Przyklad eksperymentow:

Obrazek

Ja uzywam Liquitex albo Winsor&Newton.
Dodaje je tez do alkocholu kiedy przygotowuje farbe do aerografu.

Spod tego G50 jest "aluminiowy" tak samo przod smigla. Swoja droga co Ty z tym koslawym smiglem zrobisz?

Fiat malowal spod na jasno szary lub aluminium. Podobnie bylo z pierwsza seria G.42 Falco, spod byl aluminiowy.


Ps. Popatrzylem na mojego Airfix G.50 i... ma tak zwichrowana jedna polowke kadluba :(.
Obrazek
Avatar użytkownika
LazyCat
 
Posty: 1119
Dołączył(a): czwartek, 11 października 2007, 17:41
Lokalizacja: Greensboro, North Carolina

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do [GT] Aeronautica Italiana - Lotnictwo włoskie 1939-1945

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości