Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez spiton » wtorek, 13 lipca 2010, 17:38

Dzięki LazyCat za to wyjaśnienie o spowalniaczach. A śmigiełko mam z hellerowskiego Hawka, trochę przepiłowane na włoską modlę. jest tam powyżej fotka. Bo faktycznie to airfixowskie to porażka.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Reklama

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez LazyCat » wtorek, 13 lipca 2010, 17:50

spiton napisał(a):Wyprofilowałem śmigiełko
Obrazek


Gapa jestem :(

Sliczne :)

Swoja droga Wloskie samoloty mialy przod smigiel w: naturalym kolorze metalu, jasno szare i czarne.
Czasem trodno te szare od nautralnych odroznic jesli sa sfatygowane.
Farba podkladowa pod czarna byla jasno seledynowa [propeller: a pale green (near to white) come out under the black coat], tak przynajmniej bylo z G.55. Sa kolorowe zdjecia MC202 gdzie jest ten seledynowy.
Obrazek
Avatar użytkownika
LazyCat
 
Posty: 1119
Dołączył(a): czwartek, 11 października 2007, 17:41
Lokalizacja: Greensboro, North Carolina

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez shivadog » wtorek, 13 lipca 2010, 20:52

Jeśli zdecydowałeś się na tego Fina, bądź inny wczesny G.50. Powinien mieć kolory:
Góra Giallo Mimetico 3 na tym plamki w Verde Oliva Scuro 3 oraz Marrone Mimetico 2
Dół Grigo Azzurro chiaro.
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez LazyCat » wtorek, 13 lipca 2010, 22:21

Tabelki i przyklady:

http://www.stormomagazine.com/RegiaAeronauticaColorsinWWII_3a.htm

Ps. Shivadog, niedawno okazalo sie ze Fiat uzywal tez "aluminum dope" na spodzie.
W ogole to jeden wielki balagan w tych kolorach :lol:

http://stormomagazine.com/phpbb2/viewtopic.php?t=887
Ostatnio edytowano środa, 14 lipca 2010, 14:14 przez LazyCat, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
LazyCat
 
Posty: 1119
Dołączył(a): czwartek, 11 października 2007, 17:41
Lokalizacja: Greensboro, North Carolina

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez spiton » wtorek, 13 lipca 2010, 22:30

Ta tabelka z pierwszego linku niesamowita !!
A ja się właśnie zorientowałem, że zrobiłem podwójne napędy lotki, podczas, gdy drugi to wyważenie masowe. Przeróbka nie będzie trudna na szczęście.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez Rumcajs » środa, 14 lipca 2010, 07:59

shivadog napisał(a):Jeśli zdecydowałeś się na tego Fina, bądź inny wczesny G.50. Powinien mieć kolory:
Góra Giallo Mimetico 3 na tym plamki w Verde Oliva Scuro 3 oraz Marrone Mimetico 2
Dół Grigo Azzurro chiaro.


Ja bym jednak typował:
- na górnych i bocznych powierzchniach Giallo Mimetico 3 z plamkami Marrone Mimetico 2 i Verde Mimetico 3;
- na dolnych powierzchniach Grigio Mimetico.
Pozdrawiam
Marcin Surzyn
Avatar użytkownika
Rumcajs
 
Posty: 167
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 17:22
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez spiton » środa, 14 lipca 2010, 08:09

Chłopaki, może macie ochotę na spaghetti ??
Po prostu nie znam tego pięknego języka, a chciałbym wiedzieć jakie ustalenia zapadną ,-)).
Czy podkład ma być zielony, czy piaskowy ??
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez shivadog » środa, 14 lipca 2010, 08:13

Podkład piaskowy.

Rumcajs napisał(a):Ja bym jednak typował:
- na górnych i bocznych powierzchniach Giallo Mimetico 3 z plamkami Marrone Mimetico 2 i Verde Mimetico 3;
- na dolnych powierzchniach Grigio Mimetico.


Niestety możesz mieć rację. :D
Z tymi Włochami to jednak nic nie wiadomo.

W tej tabelce ze Stormo jest też informacja:
early G.50s together with Verde Mimetico 1 and Marrone Mimetico 1
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez LazyCat » środa, 14 lipca 2010, 14:41

spiton napisał(a):Chłopaki, może macie ochotę na spaghetti ??
Po prostu nie znam tego pięknego języka, a chciałbym wiedzieć jakie ustalenia zapadną ,-)).
Czy podkład ma być zielony, czy piaskowy ??

Podklad zolty-piaskowy, moje mieszanki w Xtra:

Obrazek

Lifecolor, jasno zielony to VM1, ciemno zielony to Gunze H423, jest za ciemny na VM3, MM2 & GM3.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
LazyCat
 
Posty: 1119
Dołączył(a): czwartek, 11 października 2007, 17:41
Lokalizacja: Greensboro, North Carolina

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez Aleksander » piątek, 16 lipca 2010, 12:45

Jakbyś miał dostęp do Scale Aviation Modeller Vol.7 Issue 2 z lutego 2001to znajdziesz tam artykuł o Fiacie G.50 Freccia, 18 sylwetek bocznych (kolorowych) , kilka zdjęć i rysunek techniczny (czy plany - już teraz nie wiem, jak to poprawnie się nazywa)
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek

Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 8802
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez Jaho63 » piątek, 16 lipca 2010, 13:00

Aleksander napisał(a):rysunek techniczny (czy plany - już teraz nie wiem, jak to poprawnie się nazywa)

Olku nie przejmuj się. 95% czytających nasze forum wie, o co chodzi. Pozostali mają "za dużo" wiedzy i stąd rodzą się dylematy. ;o) A Spiton to już dostał tyle literatury, że mógłby zrobić nawet ten latający i działający. ;o) :mrgreen:
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez Aleksander » piątek, 16 lipca 2010, 13:05

Aha :lol: . OK
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek

Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 8802
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez spiton » piątek, 16 lipca 2010, 14:40

Materiałów nigdy dosyć ,-)).
Jeszcze jakiś czas temu nie byłbym w stanie spiłować misternie zrobionych popychaczy lotek, tylko dla tego, że dostałem lepsze materiały z których wynika, że zrobiłem je źle. Zastanawiałem się trochę czy warto, ale w końcu je usunąłem, wraz z częścią nitowania ,-))). I było to na swój sposób przyjemne. Inspiracją było zdanie kolegi Traczyka "zawsze jest czas na poprawki " i P-47 GreatGonza.
Obrazek
Dolepiłem klapy
Obrazek
żaluzje silnika
Obrazek
Wypchałem wnęki podwozia szpachlą, i w miarę możliwości wypiłowałem ją by osiągnąć formę wnęk +/- odpowiadająca pierwowzorowi.
Obrazek
Przy okazji podobnie postąpiłem z wlotami powietrza do chłodnic oleju.
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez Jacek Bzunek » sobota, 17 lipca 2010, 08:33

spiton napisał(a):Dolepiłem klapy

Wyglądają na grubo ciosane i proszą się jeszcze przeszlifowanie.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Fiat G-50 1:72 AIRFIX

Postprzez spiton » sobota, 17 lipca 2010, 09:46

Dzięki Jacku za uwagę. Z pewnością biedę je jeszcze szlifował.
A tu kilka nowych zdjęć
Obrazek
Z klapami będzie jeszcze trochę roboty
Obrazek
Obrazek
Robiąc wyważenie masowe, starałem się , żeby było mocne. Nie lubię jak tego typu detale odpadają. Nawierciłem otwory w lotkach ,wkleiłem w nie kawałki strun gitarowych i dolepiłem na końcu wcześniej wypiłowane "łezki" z plastiku. Teraz trzeba będzie tylko opiłować łezki i będzie OK (chyba) Oryginalne wyważenie ma bardziej finezyjny kształt, ale istotą jego dorobienia było pokazanie sposobu wyważenia lotek, dosyć nietypowy zresztą jak na samolot tego typu.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do [GT] Aeronautica Italiana - Lotnictwo włoskie 1939-1945

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości