Kuba P. napisał(a):To jest OK i to się nazywa Zero A6M3a czy A6M3 model 22?
Porządkując nieco(mam nadzieję):
1.
A6M3 Model 32 również
Reisen 32 również
Zero 32 (to drugie określenie typu jest dla mnie najbardziej czytelne) to maszyna z motorem Sakae 21 i nowymi skrzydłami z obciętymi końcówkami z pomniejszonym z pojemności 98l do 60l zbiornikiem wewnątrz kadłuba i bez zbiorników w zewnętrznej części skrzydeł
2.
A6M3 Model 22 również
Reisen 22 czyli na nasze
Zero 22 to kadłub z modelu 32 (ale mam zagwozdkę związaną z pojmnością kadłubowego zbiornika kadłubowego) ale skrzydła z wersji Reisen 21 ze zbiornikami w zewnętrznej strefie skrzydeł - pono ten model latał najdalej...
3.
A6M3a Model 22a również
Reisen 22a również Zero 22a j/w jednakowoż zmieniono działka - łatwo poznać bo Te miały długą lufę
Wynotowałem na podst. leciwego już AJ-PRESS "Mitsubishi A6M Zero" by A.Jarski & W.Pajdosz
Widziałem w literaturze jeszcze inne sposoby na opisanie typu Zero
Kuba P. napisał(a): Jeszcze jedno pytanie, czy do tego modelu można użyć elementów z tego zestawu Edka 49425 czy w obrębie kabiny występowały różnice?
Np fotel bywał inny, ale mam tylko tego AJ-PRESSa więc zostaje mi tylko jakaś gawęda a nie szczególy które rozwieją wątpliwości
To co widzę na obrazku to jest blacha do Zero 52 i to raczej późniejsze (np 52b i 52c bardziej) wersje a nie wcześniejsze.
Pierwsze Reisen 52 kadłubem i silnikiem były zbliżone do modelu 32 i 22 (oczywiście miał nowe skrzydła), potem zaczęło się zmieniać poczynając od bardziej indywidualnych wydechów...
Do swojego A6M3 Type 22 (tak też pisują) zakupiłem Edka 48176 (Model 32) .. mi pasuje
