przez Kuba P. » poniedziałek, 27 września 2010, 07:36
Ok, wszystko gra. Generalnie to z tymi silnikami jest tak, że Aires robi dwa rodzaje "bloków" tak to nazwę w uproszczeniu - z krótkim i długim "reduktorem". Potem ten krótki pakują z resztą gratów jako DB 601 A zaś ten z długim jako 601 N/E.
Dla DB 605 pakują znów ten "długi" blok + graty i większą sprężarkę dla 605 (chociaż uczciwie mówiąc nie pamiętam, czy ten element rzeczywiście oddaje wygląd większej sprężarki...).
W każdym razie, jeśli chodzi o Bf 109 F to montowano dwa rodzaje silników:
[1] DB 601 N w F-1,F-2
[2] DB 601 E w F-4 (i był przewidziany dla F-3).
Silnik 601 N jest bardzo podobny do DB 601 A/B zaś silnik DB 601 E jest bardzo podobny do 605 A/B. Zvezda zrobiła nam 3/4 silnika zbliżonego wyglądem do 601 E.
Zresztą, ja tak kocham zvezde za ten model, że wybaczam im wszystko. Przy okazji z tego silnika jak ktoś ma odrobinę chęci i większą sprężarkę, np. od Airesowego DB 603 bądź z zestawów FM to zrobi i DB 605 DB/DC i to jest piękne.