Sd.Kfz.138 Marder III H Recenzja 1/35

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Moderator: xenomorph

Re: Sd.Kfz.138 Marder III H Recenzja 1/35

Postprzez rafkal75 » środa, 3 listopada 2010, 17:34

Tak tylko zamoczyłem cały kadłub w benzynie ekstrakcyjnej, po kilku godzinach plastyk zrobił się miękki i pomarszczył się a farba jak była tak została. Za bardzo zacząłem eksperymentować. Niestety człowiek uczy się na błędach.
rafkal75
 

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Sd.Kfz.138 Marder III H Recenzja 1/35

Postprzez rafkal75 » piątek, 5 listopada 2010, 12:08

Po raz pierwszy zacząłem robić części z elementów fototrafionych, pierwszy element ramkę skleiłem klejem kropelką. Efekt jak dla mnie nie jest zadowalający więc postanowiłem elementy lutować, i to był szczał w dychę. Lutuje się bardzo dobrze, spoina jest bardzo trwała i o najważniejsze można spokojnie obrabiać bez obawy że części rozlecą się w rekach.

Przedstawiam moje próby lutowania, części jeszcze wymagają lekkiej obróbki ale elekt będzie zadowalający.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Lutowanie bardzo mnie wciągnęło i teraz będę elementy fototrawione, jeśli jest możliwość tylko lutował.
rafkal75
 

Re: Sd.Kfz.138 Marder III H Recenzja 1/35

Postprzez :piaskov: » piątek, 5 listopada 2010, 15:52

Jakim spoiwem lutujesz?
Jak na pierwszy raz, rewelacyjnie.
Pozdrawiam
Łukasz Piaskowski
Obrazek
Avatar użytkownika
:piaskov:
 
Posty: 676
Dołączył(a): czwartek, 22 maja 2008, 18:11
Lokalizacja: Tczew

Re: Sd.Kfz.138 Marder III H Recenzja 1/35

Postprzez rafkal75 » piątek, 5 listopada 2010, 17:33

Mam lutownice z dość szerokim grotem, następnie krawędzie blaszek smaruję pasą lutowniczą i nabieram na grot cynę i delikatnie rozprowadzam cynę po krawędziach. Pasta lutownicza zapewnia mi doskonałe rozprowadzenie cyny na całej krawędzi.
Nadmiar lutu usuwam płaskim iglakiem itp.
Należy pamiętać żeby nie przesadzić z ilością cyny na grocie, wystarczy minimalna ilość cyny, pasta lutownicza zapewnia doskonałą przyczepność cyny oraz penetracje lutu z metalem.
rafkal75
 

Poprzednia strona

Powrót do Pojazdy wojskowe - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości