P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez greatgonzo » piątek, 19 listopada 2010, 18:51

Najprawdopodobniej miewał. Pylony podwieszeń podczepiano zależnie od potrzeb i wymagań misji. Bez trudu można znaleźć fotki formacji P-47 z 56FG, w których występują obok siebie samoloty z pylonami i bez. Jednak już podwieszenie bomby byłoby mocno ryzykowne.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Reklama

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez Okrach » wtorek, 7 grudnia 2010, 10:47

SokoleOkoPierce napisał(a):Chciałbym jeszcze zapytać, czy samolot miał pod skrzydłami uchwyty na bomby? Na jednym rysunku są, na innym nie ma.


Jesli robisz HV-A z 28 zestrzeleniami to NA PEWNO nie mial (zrodlo: Kronika Filmowa "Hero of the Week")

Kronika ta ilustruje powrot HV-A z misji bojowej po uzyskaniu 28 zwyciestwa i pod skrzydlami nie ma pylonow. Zrobilem pare zdjec z ekranu telewizora i jesli chcesz to moge zamiescic (niestety jakosc zdjec nie jest najlepsza ale pozwala jednoznacznie stwierdzic podskrzydlowe wyposazenie samolotu.
Pozdrawiam,
Tomek
Avatar użytkownika
Okrach
 
Posty: 331
Dołączył(a): sobota, 30 października 2010, 12:35
Lokalizacja: Stuttgart

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez greatgonzo » wtorek, 7 grudnia 2010, 11:53

Po pierwsze, to nie Razorback. Po drugie w kwestii pylonów to fakt, ze nie miał ich w momencie robienia zdjęcia nie znaczy, że nie miał ich nigdy. Kwestia misji.
To tak w temacie 'na pewno' - trzeba by prześledzić historię lotów po 28 zestrzeleniu i pewnie wyszłoby, że nie bardzo kiedy miał mieć założone te pylony :).
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez Okrach » wtorek, 7 grudnia 2010, 12:11

greatgonzo napisał(a):Po pierwsze, to nie Razorback. Po drugie w kwestii pylonów to fakt, ze nie miał ich w momencie robienia zdjęcia nie znaczy, że nie miał ich nigdy. Kwestia misji.
To tak w temacie 'na pewno' - trzeba by prześledzić historię lotów po 28 zestrzeleniu i pewnie wyszłoby, że nie bardzo kiedy miał mieć założone te pylony :).


Ale model robimy chyba na podstawie zdjec (albo i zdjecia) a zatem konkretnego uwiecznionego MOMENTU, ktory sluzy nam za odniesienie, czyz nie? 8-) Na zdjeciach pylonow nie ma i to jest wlasnie odpowiedz na pytanie Sokolego Oka :D

Spekulowac czy dwa dni wczesniej czy pozniej juz mial pylony czy tez nie, nie ma chyba sensu? Zreszta to od SokolegoOka zalezy czy je podwiesi czy nie - to w koncu jego model. I jak sama nazwa wskazuje MODEL pozostanie modelem a wiec jedynie mniej lub bardziej trafna INTERPRETACJA oryginalu.

Tyle ode mnie :D
Pozdrawiam,
Tomek
Avatar użytkownika
Okrach
 
Posty: 331
Dołączył(a): sobota, 30 października 2010, 12:35
Lokalizacja: Stuttgart

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez greatgonzo » wtorek, 7 grudnia 2010, 12:35

Okrach napisał(a):Tyle ode mnie :D


Czy dobrze zrozumiałem, że dalszą dyskusję w tym temacie uważasz za bezcelową?
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez Okrach » wtorek, 7 grudnia 2010, 13:32

greatgonzo napisał(a):
Okrach napisał(a):Tyle ode mnie :D


Czy dobrze zrozumiałem, że dalszą dyskusję w tym temacie uważasz za bezcelową?


Bynajmniej. Chetnie poslucham innych opinii. Z MOJEJ strony jednak to by bylo na razie wszystko.
Pozdrawiam,
Tomek
Avatar użytkownika
Okrach
 
Posty: 331
Dołączył(a): sobota, 30 października 2010, 12:35
Lokalizacja: Stuttgart

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez SokoleOkoPierce » wtorek, 7 grudnia 2010, 14:49

Nie będe tych uchwytów montował, zamontuję tylko co najwyżej podkadłubowy zbiornik paliwa.
Obrazek
Avatar użytkownika
SokoleOkoPierce
 
Posty: 281
Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 21:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez greatgonzo » wtorek, 7 grudnia 2010, 16:14

Okrach, jak tak to luz. :D
O tym co Pierce ma wyprawiać ze swoim modelem to ja nie piszę wcale. Za to zastanawiam się nad wyglądem konkretnego samolotu. Zresztą Sokolemu i tak się on nie przyda do niczego, bo robi zupełnie inny.
Z tezą, że tylko na podstawie zdjęcia możemy robić model polemizuję. 4226418 to jeden z lepiej obfotografowanych samolotów drugiej wojny. Gdyby chcieć robić model bazując tylko na fotkach wielu elementów brakowałoby w nim, a kamuflaż znalazłby się gdzieś tak na 1/4 powierzchni. Filmik, o którym piszesz też pokazuje P-47 z 27 symbolami zwycięstw, a sam sugerujesz umieszczenie 28 na burcie. I czemu nie? Wiadomo, ze niebawem ten symbol doklejono.
Gdyby odnaleźć informację, że niedługo potem samolot brał udział w np. misji szturmowej z bombardowaniem celów naziemnych, to zamontowanie pylonów byłoby jak najbardziej zasadne. W przypadku P-47 jako takiego to 'chleb powszedni'. W przypadku superbolta Gabreskiego - trzeba by sprawdzić. Ale 'na pewno' to tylko w momencie trzaśnięcia fotki.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez SokoleOkoPierce » sobota, 11 grudnia 2010, 20:15

Pomalowałem wnęki podwozia na Yellow Green Tamiyi;
Obrazek
Sorry za jakość zdjęcia.
Obrazek
Avatar użytkownika
SokoleOkoPierce
 
Posty: 281
Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 21:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez SokoleOkoPierce » czwartek, 6 stycznia 2011, 16:31

Kabina prawie zrobiona, zostało tylko dokończyć fotel i tablicę przyrządów;
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mam dwa pytania:
1) Do czego służyła ta rura na podłodze, która zaczyna się za tablicą przyrządów, a kończy przed drążkiem?
2) Czy w okresie kiedy samolot był w eksploatacji używano już dodatkowych zbiorników 150 galonowych?
Obrazek
Avatar użytkownika
SokoleOkoPierce
 
Posty: 281
Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 21:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez Jacek Bzunek » czwartek, 6 stycznia 2011, 16:46

SokoleOkoPierce napisał(a):Do czego służyła ta rura na podłodze, która zaczyna się za tablicą przyrządów, a kończy przed drążkiem?

Takie pokładowe WC ;o)
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez SokoleOkoPierce » czwartek, 6 stycznia 2011, 17:07

Jacek Bzunek napisał(a):
SokoleOkoPierce napisał(a):Do czego służyła ta rura na podłodze, która zaczyna się za tablicą przyrządów, a kończy przed drążkiem?

Takie pokładowe WC ;o)

Serio? Jakoś nie wyobrażam sobie jak się z tego korzystało w trakcie lotu. Ma ktoś jakieś zdjęcia na którym je dobrze widać (WC, nie korzystanie)?
Obrazek
Avatar użytkownika
SokoleOkoPierce
 
Posty: 281
Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 21:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez greatgonzo » czwartek, 6 stycznia 2011, 22:48

Raczej nie. To co ma przedstawiać płaskorzeźba Tamiyi to niemal na pewno nadmuch powietrza do kabiny. Nie spotkałem się z opisem tego elementu, ale nie wyobrażam sobie by mogło być to co innego. Tu przypomina kształtem lejek i pewnie to zmyliło Jacka. Przynajmniej końcówka powinna być w kolorze kabiny i zakończona w formie rury, o regulowanym kącie nachylenia. Model trochę to upraszcza. W tę rurę wtykano czasem różne końcówki, podobnie jak ssawki do odkurzacza - wg mnie odpowiednio kierowały one powietrzem (gdyby to był wychodek to mielibyśmy też wersję dla dwóch osób :mrgreen: ).
Pisuar w formie lejka na giętkim przewodzie, owszem był. Z tym, że pilot zmeliorowany był pod fotel do drenów podkadłubowych.

Zbiornik 570l - tak.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez Gienek » czwartek, 6 stycznia 2011, 23:07

greatgonzo napisał(a):Raczej nie.

greatgonzo napisał(a):to niemal na pewno nadmuch powietrza do kabiny.

Bez "niemal" :)
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez Jaho63 » czwartek, 6 stycznia 2011, 23:59

Ale ciekawy aspekt. Ciekawe czy to robił na wznoszeniu czy zniżaniu, czy w czasie załatwiania zaskoczyła go czasem walka, ile zwycięstw odniósł z fujarką na wierzchu. Litości. Już w HP koledzy dali czadu z metodami odlewania się. Sokoleoko, dajesz dalej. Fajnie zdetalowane wnętrze, zrób coś tylko z tą sterylnością.
P.S. A tak się kończy brak toalety na pokładzie:
http://www.aerokluby.pl/samolot-wyladowal-na-toi-toiach
:lol: :lol:
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości