zachowanie samolotu po utracie skrzydła

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Re: zachowanie samolotu po utracie skrzydła

Postprzez Jaho63 » wtorek, 18 stycznia 2011, 17:07

Kamil Feliks Sztarbała napisał(a):a nie do sejmu.

:lol: No, fakt.
Ale przyznaj Kamilu, że nie wygląda to już całkiem tak samo?
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Reklama

modele polskich samolotów

Re: zachowanie samolotu po utracie skrzydła

Postprzez Ostach » wtorek, 18 stycznia 2011, 17:08

No racja! Myślę, że Dubieniecki to jutro będzie mieć gotowy raport potwierdzający zamach.
"Mr. Spock, the women on your planet are logical. That's the only planet in the galaxy that can make that claim."
Avatar użytkownika
Ostach
 
Posty: 1161
Dołączył(a): poniedziałek, 8 grudnia 2008, 01:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: zachowanie samolotu po utracie skrzydła

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » wtorek, 18 stycznia 2011, 17:11

Jaho63 napisał(a):Ale przyznaj Kamilu, że nie wygląda to już całkiem tak samo?


a co konkretnie sie zmieniło?
Kamil Feliks Sztarbała
 

Re: zachowanie samolotu po utracie skrzydła

Postprzez Jaho63 » wtorek, 18 stycznia 2011, 17:13

OK. Ja nikogo nie atakuję. Nie po to tu jesteśmy. Uważam, że całe zdarzenie ma zupełnie inny charakter niż wcześniej lansowano, ale skoro uważasz, że strona rosyjska jest bez zarzutu... wolna wola.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: zachowanie samolotu po utracie skrzydła

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » wtorek, 18 stycznia 2011, 17:45

Jaho63 napisał(a):skoro uważasz, że strona rosyjska jest bez zarzutu...


ku twemu utrapieniu dołącze do grona dyskutantów, którym imputujesz jakieś twierdzeia, a potem unikasz wskazania konkretów. chociaż kto wie? pokaż zatem, gdzie stwierdziłem, że strona rosyjska jest bez zarzutu.
no i powiedz, prosze, co tak naprawde zmieniło się w obrazie katastrofy po opublikowaniu nagrań z wieży?
Kamil Feliks Sztarbała
 

Re: zachowanie samolotu po utracie skrzydła

Postprzez Jaho63 » wtorek, 18 stycznia 2011, 17:56

Cóż, zdaniem laika (bo chyba o to Ci chodzi) prowadzono nasz samolot z pełną świadomością ryzyka i niewłaściwości takiego postępowania (kontroler w rozmowie z Moskwą, powtarzał, że nie ma widoczności). Mało miedzy sobą komentowali ze zdziwieniem, że "meteorologiczny podaje 800, a jest przecież 200 widoczności" (dla lotniska przypomnę było 400), ogólnie dla mnie wyszedł gigantyczny burdel, partyzantka i jeżeli miałbym nieśmiało wyrazić zdanie na temat inteligencji uczestniczących w zdarzeniu osób to przeniósłbym ciężar wątpliwości na stronę rosyjską... ;o)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: zachowanie samolotu po utracie skrzydła

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » wtorek, 18 stycznia 2011, 18:00

ale burdelu po stronie rozyskiej niekt nie neguje. nawet MAK. ten ostatni burdel przemilcza.
tylko nadal nie powiedziałes, jaki wpływ ta sytuacja miała na cfit w wykonaniu tutki
Kamil Feliks Sztarbała
 

Re: zachowanie samolotu po utracie skrzydła

Postprzez K.Y.Czart » wtorek, 18 stycznia 2011, 18:04

Ostach napisał(a):...Możesz mi Czart wytłumaczyć w jaki sposób kontroler ma dane o wysokości samolotu pochodzące z jego pokładu?...


Ostachu - nie mogę, bo chodziło mi o kwitowanie wysokości przez nawigatora na pokładzie samolotu. Wiadomo, że nie o podgląd bezpośredni "zegarów". ;o) Tylko Marek odniósł się do moich pytań, za co dzięki. Bo rozumiem, że bez prawidłowej współpracy pilot-kontrola - w tym systenie, i jeden, i drugi błądzi po omacku. Co i tak, moim zdaniem, nie tłumaczy decyzji o próbie podejścia w ogóle. Bo jeśli wierzyć dzisiaj przedstawionym zapisom, zapadały one dużo wyżej niż kokpit czy wieża, i mówię tu o obu stronach granicy. Dlatego Janusz, chciałem odłożyć "naciski" ("wyrazy" w żadnym języku nie są dziś szokujące, przynajmniej nie oficjalnie ;o) ), by to sobie najpierw przeczytać w spokoju.
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: zachowanie samolotu po utracie skrzydła

Postprzez Jaho63 » wtorek, 18 stycznia 2011, 18:12

Kamil Feliks Sztarbała napisał(a):ale burdelu po stronie rozyskiej niekt nie neguje. nawet MAK.

Cóż, z raportu, KTÓRY CZYTAŁEM, choć faktycznie jako laik, wynikało raczej, że ze strony rosyjskiej nie wystąpiły żadne odstępstwa ani nieprawidłowości. Całą uwagę i winę, zrzucono na brak wyszkolenia oraz słabą odporność psychiczną załogi oraz na pijanego Generała. Jak DLA MNIE, Kamilu wygląda to inaczej, ale jeżeli jesteś lepiej zaznajomiony z tematyką i masz inne odczucia to oczywiście nie dam rady ani nie mam "parcia" żeby Ciebie o tym przekonywać.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: zachowanie samolotu po utracie skrzydła

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » wtorek, 18 stycznia 2011, 18:18

Jaho63 napisał(a):Całą uwagę i winę, zrzucono na brak wyszkolenia oraz słabą odporność psychiczną załogi oraz na pijanego Generała.

Owszem, tak.
Jaho63 napisał(a):wynikało raczej, że ze strony rosyjskiej nie wystąpiły żadne odstępstwa ani nieprawidłowości


owszem, wynikao, ale nie zostało wprost stwierdzone.
zresztą do czego sie ten burdel sprowadza? tak w sumie to głowie do tego, ze meteorolog bredzi o widoczności (aczkolwiek zarówno ta podawna przez kontrolera, jak i przez meteo uznać należy za uniemożliwiająca lądowanie


dla mnie najbardziej znamienne jest to, że o rosyjskiej winie krzyczą najgłośniej politycy lub organy bezposrednio od polityków zależne. Specjaliści z dziedziny lotnictwa są obrzydliwie zgodni w sprawie przyczyn katastrofy
Kamil Feliks Sztarbała
 

Re: zachowanie samolotu po utracie skrzydła

Postprzez Jaho63 » wtorek, 18 stycznia 2011, 18:26

Kamil Feliks Sztarbała napisał(a):Specjaliści z dziedziny lotnictwa są obrzydliwie zgodni w sprawie przyczyn katastrofy

Jeżli Edmud Klich nie jest specjalistą to ja już nie wiem. Nie zarzucaj mi sympatii i wtórowaniu panu Maciarewiczowi, bo chyba to masz na myśli. Ale gdybym miał negować niepokojące fakty tylko dlatego, że wcześniej wypłynęły z ust kogoś kto... kto mnie wnerwia, to polecam po prostu spokojnie do tego podchodzić.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: zachowanie samolotu po utracie skrzydła

Postprzez Marek Naja » wtorek, 18 stycznia 2011, 18:33

No panowie w tv się przejechali po tej prezentacji.
Eksperci nie zostawili na prezentacji szefa MSWiA suchej nitki. Jak mówił Wojciech Łuczak, przede wszystkim zarzuty w stosunku do kontrolerów mieli ludzie, którzy "wyrokowali we własnej sprawie" - pracownicy Ministerstwa Obrony Narodowej. - To nie PKP, a nie LOT, nie PKS wiózł tych ludzi, tylko MON - mówił Łuczak. - Dlaczego sprawie dotyczącej ewidentnych błędów i zaniechań w szkoleniu, które dały o sobie znać, wypowiadali się dwaj panowie w mundurach? To oni odpowiadali za szkolenie, za przygotowanie lotu, a teraz atakowali kontrolerów - mówił Łuczak.

Ponadto my tu możemy nie wiedzieć na jakiej zasadzie działa i jakie są dane taktyczno-technicznych RSL ale jak z tego szopkę urządza nasza gieneralicja, to tylko wzdychać można ze wstydu. Niestety ale nic się nie zmieni. Chłopcy sobie już zdali sprawę, że Rosjanie są lepsi w gierki "kto kogo", nie mają się do kogo odwołać i nawet to straszenie tym zabrzmiało po prostu płaczliwie, a nie ma w tym towarzystwie ŻADNEJ woli telepnięcia tym burdelem. Przeca nowy szef zameldował, że już porządki zrobił, nagle okazało się, że jednak symulatory nie są bezużyteczne. Jest OK. Może nawet medale jakieś wkrótce się posypią...
vel Baldigozz
Avatar użytkownika
Marek Naja

rpm3
 
Posty: 872
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:40

Re: zachowanie samolotu po utracie skrzydła

Postprzez Jaho63 » wtorek, 18 stycznia 2011, 19:48

Z komentarzy wychodzi na to, że cała sprawa rozegra się o to, że uznaliśmy (wstecznie) ten lot jako cywilny. A tutaj różnica jest zasadnicza. Cywilne - decyzja o lądowaniu - pilot. Wojskowe - decyzja o lądowaniu wieża.
Szkoda tylko, że Protasiuk nie wiedział, że jest pilotem cywilnym.
Zaznaczam! Nie moje opinie, ale na to wychodzi.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: zachowanie samolotu po utracie skrzydła

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » wtorek, 18 stycznia 2011, 19:53

Yarps Dritt' Adr Atta napisał(a):Ponadto my tu możemy nie wiedzieć na jakiej zasadzie działa i jakie są dane taktyczno-technicznych RSL ale jak z tego szopkę urządza nasza gieneralicja, to tylko wzdychać można ze wstydu


Mnie też zauroczyło to, jak się wili, żeby nie odpowiedzieć na pytanie, jaka była czułość radaru jakim dysponowali Rosjanie. Bo w zasadzie to było jedną z głownych tez: kontroler powinien był reagować na to, że samolot nie idzie idealnie ścieżką..
przy czym jak już wspomniane było wcześniej, tolerancja tego urządzenia była większa niż wysokość na jakiej leciał samolot, a ścieżka oznaczona flamastrem na wyświetlaczu..


Jaho63 napisał(a):Cywilne - decyzja o lądowaniu - pilot. Wojskowe - decyzja o lądowaniu wieża.


Tyle teoria. Praktyka to coś zupełnie innego. Czy cywilne, czy wojskowe, w takich warunkach samolot nie miał prawa podejmować próby lądowania.
Kamil Feliks Sztarbała
 

Re: zachowanie samolotu po utracie skrzydła

Postprzez Jaho63 » wtorek, 18 stycznia 2011, 20:02

Nazwij mnie niepoprawnym idealistą i zaślepionym patriotą, ale ja ciągle wierzę, że on wcale nie chciał lądować. :-/
Ale ciekawe co tam jeszcze na tych taśmach jest.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości