P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez Jacek Bzunek » piątek, 7 stycznia 2011, 00:28

greatgonzo napisał(a):Pisuar w formie lejka na giętkim przewodzie, owszem był. Z tym, że pilot zmeliorowany był pod fotel do drenów podkadłubowych.

Blisko byłem :lol:

Zanim zamkniesz kadłub sprawdź jak bardzo będzie widoczna przednia czyli tylna czyli rewers tablicy przyrządów-warto dołożyć tam kilka przewodów.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Reklama

modele polskich samolotów

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez greatgonzo » piątek, 7 stycznia 2011, 02:41

Janusz, po prostu element wyposażenia. Wart odtworzenia jak każdy inny.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez Jaho63 » piątek, 7 stycznia 2011, 10:23

No, w sumie to racja. Pod względem technicznym tak.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez SokoleOkoPierce » piątek, 7 stycznia 2011, 11:08

Jacek Bzunek napisał(a):Zanim zamkniesz kadłub sprawdź jak bardzo będzie widoczna przednia czyli tylna czyli rewers tablicy przyrządów-warto dołożyć tam kilka przewodów.

Taki mam zamiar, widać nawet sporo.
Obrazek
Avatar użytkownika
SokoleOkoPierce
 
Posty: 281
Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 21:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez SokoleOkoPierce » sobota, 15 stycznia 2011, 19:59

Gonzo, mam do ciebie pytanie. W relacji z budowy swojego Bubble topa napisałeś, że faruch zasłaniający tył i górę tablicy przyrządów był charakterystyczny dla Razorbacka. Czy D-11 też go miał i czy jest to element warty odtworzenia? Jeśli tak to w którym dokładnie miejscu go zamontować?
Obrazek
Avatar użytkownika
SokoleOkoPierce
 
Posty: 281
Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 21:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez greatgonzo » sobota, 15 stycznia 2011, 22:35

Miał, choć oczywiście wymontować fartuch z samolotu żadna filozofia. Wg mnie warto odtworzyć. Jak w którym? Tak jak ja :mrgreen: .
W ostateczności tak ja na zdjęciach tu:
http://forums.airshows.co.uk/viewtopic.php?f=31&t=4462
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez SokoleOkoPierce » sobota, 15 stycznia 2011, 22:52

Dzięki, spróbuję go zrobić. Pytałem gdzie, bo w moim modelu kształt przodu kabiny jest trochę inny niż w twoim, ale teraz już wiem dokładnie.

EDIT:
Poprawiłem ten nadmuch;
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
SokoleOkoPierce
 
Posty: 281
Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 21:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez SokoleOkoPierce » czwartek, 20 stycznia 2011, 19:43

Zrobiłem fotel;
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kabina już prawie gotowa, zostało mi tylko wyczyścić i zmontować.
Obrazek
Avatar użytkownika
SokoleOkoPierce
 
Posty: 281
Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 21:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez SokoleOkoPierce » wtorek, 25 stycznia 2011, 23:36

Skończyłem już kabinę i zamknąłem kadłub:
Obrazek

Obrazek
Osłona kabiny na razie przyklejona na taśmę, jako zabezpieczenie przed kurzem, stateczniki na sucho.
Obrazek
Avatar użytkownika
SokoleOkoPierce
 
Posty: 281
Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 21:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez greatgonzo » wtorek, 25 stycznia 2011, 23:54

Osłona kabiny na razie przyklejona na taśmę


To dobrze, bo grzbiet pod limuzyną niemal na pewno w OD.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez SokoleOkoPierce » środa, 26 stycznia 2011, 00:17

No nie wiem. Tamiya podaje XF-5, w monografii ACE Publications jest napisane, że w takim kolorze jak reszta kabiny, to samo wynika z "Walk around". Na zdjęciu 42-75510 widać że ta część jest wyraźnie jaśniejsza od reszty samolotu (zdjęcie wstawił Jaho na 2-giej stronie wątku).
Obrazek
Avatar użytkownika
SokoleOkoPierce
 
Posty: 281
Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 21:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez greatgonzo » środa, 26 stycznia 2011, 17:32

Wiesz, tego nie da się udowodnić. Po prostu z zasady w amerykańskich samolotach takie powierzchnie malowano w kolorze kamuflażu. A na samolotach niekamuflowanych nie malowano (na to są jednoznaczne zdjęcia). W przypadku malowanych jest trudniej, bo kolory są bardzo podobne i trudno dopatrzeć się różnic na zdjęciach. Dodatkowo szkło wprowadza przekłamania i stąd te rozjaśnienia, choć dlaczego mielibyśmy mieć rozjaśnienia przy kolorze wnętrza ciemniejszym niż kamuflaż? No najwyżej tak samo nasyconym. Nie pamiętam ani jednego zdjęcia, na którym kolor wnętrza byłby jednoznacznie określony na części przykrytej limuzyną. Widziałem za to wiele, które kolor wnętrza tam wykluczały lub czyniły bardzo mało prawdopodobnym.

Ale znane są zupełnie paranoiczne zestawienia barw wnętrz i kategoryczne twierdzenia w stosunku do konkretnych egzemplarzy są ryzykowne.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez SokoleOkoPierce » środa, 26 stycznia 2011, 19:31

Tak to przedstawia ACE Publications:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
SokoleOkoPierce
 
Posty: 281
Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 21:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez K.Y.Czart » środa, 26 stycznia 2011, 19:38

SokoleOkoPierce napisał(a):Tak to przedstawia ACE Publications:


No, to jeśli wierzyć ACE, to sporna powierzchnia kadłuba u ciebie jest w porządku, ale pasy masz skopane na maksa ;o) :lol:
Ostatnio edytowano środa, 26 stycznia 2011, 20:04 przez K.Y.Czart, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: P-47D Razorback, Francis S. Gabreski, Tamiya 1:48

Postprzez SokoleOkoPierce » środa, 26 stycznia 2011, 19:50

Z pasami to różnie bywa, widziałem zdjęcia z "brązową skórą", takimi jak u mnie, i nawet czarnymi.
Obrazek
Avatar użytkownika
SokoleOkoPierce
 
Posty: 281
Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 21:26
Lokalizacja: Rzeszów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości