Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez Kuba P. » piątek, 4 lutego 2011, 10:04

O, cenna wiadomość. Dziękuję.
Czyli jeśli robię XVI z wiosny 45 to takie pasy są poprawne?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Reklama

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez K.Y.Czart » piątek, 4 lutego 2011, 10:16

Kuba P. napisał(a):Czyli jeśli robię XVI z wiosny 45 to takie pasy są poprawne?


Raczej tak. Bo "na pewno", to nigdy nie wiadomo do końca :-> :)
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez cina » piątek, 4 lutego 2011, 14:54

Salva napisał(a):Sprawdzałeś jak jest ze spasowaniem kokpitu po zamknięciu połówek kadłuba w tym modelu? ...

Sprawdzałem kokpit i płytę ogniową przed sklejeniem połówek. 'Zwęziłem' zarówno wręgę za fotelem pilota i płytę ogniową - tablica przyrządów była OK. Wcześniej budowałem Spitfire'a VII z ICM'u i wiedziałem, że trzeba przyszlifować, żeby nie wyjść ze wzniosem skrzydeł jak w Hurricanie. Nawet zwężone elementy rozpychają trochę kadłub, ale w sam raz, żeby się zgrał z płatem i był w miarę poprawny wznios. Tak w nawiązaniu do mojego powrotu do modelarstwa to jest to mój pierwszy model na forum, czwarty budowany po powrocie. Był Bf-109F4, Spitfire VII i P-51C. Wszystko ICM 1:48. Te 3 budowałem 2,5 roku i uczyłem się modelarstwa od początku. Proces zdobywania doświadczenia nadal trwa.
Kuba P. napisał(a):Drobna uwaga co do kolorystyki, wnętrze kadłuba za wręgą z fotelem powinno być raczej koloru aluminium. ...

Cenna uwaga. Wiedziałem, że w późnieszych wersjach nie malowano wnętrza kadłuba na kolor kokpitu. Nie wiem dlaczego tak to pozostawiłem. Jeżeli chodzi o pasy to bez wyrywania ich z fotela by się nie obeszło - na CA przyklejone. Wg mnie Krzysztof ma rację - powinny być QK. Były QS w blaszce i takie wykorzystałem. Polecą zatem punkty za zgodność z oryginałem :(
Dziękuję za merytoryczne uwagi i miłe słowa. Mam nadzieję, że dalsza część relacji i etekt końcowy nie zawiodą Waszych oczekiwań. Wzbogacę kolejne aktualizacje o opis słowny bo ostatnia była dość uboga.
Pozdrawiam
Marcin W.

Warsztat:
Me 109G-6, Hasegawa, 1:48
Avatar użytkownika
cina
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek, 18 maja 2009, 11:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez greatgonzo » piątek, 4 lutego 2011, 18:48

cina napisał(a): Wg mnie Krzysztof ma rację - powinny być QK

Tu nie ma żadnych wątpliwości, nawet jeżeli Krzysztof pozwolił sobie pominąć wersję Q.

cina napisał(a):w późnieszych wersjach nie malowano wnętrza kadłuba na kolor kokpitu.

A we wcześniejszych malowano?
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez Kuba P. » piątek, 4 lutego 2011, 22:16

Sorry za zamieszanie, czytałem wcześniejsze posty speców od Spitów na tym forum i albo ja źle zrozumiałem albo coś było pokręcone.
W każdym razie Part skopał pasy w blaszkach do Mk I i MK V, tu mój obygokiedyśskończyć Mk V z blaszkami Part i Sutton Harness jest kombinowany. Fotel jest od podstaw zrobiony. Dobrze, że w XVI mogę użyć tego, co jest.

Obrazek
Obrazek

Przy okazji, tu właśnie się nauczyłem, że z tym niemalowanym kadłubem powinno być od wręgi do końca a nie dalej. Muszę to prysnąć na alu ale to kiedyś tam jak będę ten model kończył.

Pozdrawiam wszystkich milośników Spitfire.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez cina » sobota, 5 lutego 2011, 21:01

greatgonzo napisał(a):A we wcześniejszych malowano?

W tym wątku http://www.arcforums.com/forums/air/index.php?showtopic=199700 jest dyskusja na temat malowania wnętrza kadłuba Mk. IX. Nie chciałem nikogo wprowadzać w błąd swoim stwierdzeniem i jeżeli jest ono nieprawdziwe to skorygujcie proszę. U mnie wnętrze kadłuba za fotelem pozostanie w kolorze kokpitu - połówki kadłuba już sklejone.
Pozdrawiam
Marcin W.

Warsztat:
Me 109G-6, Hasegawa, 1:48
Avatar użytkownika
cina
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek, 18 maja 2009, 11:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez greatgonzo » niedziela, 6 lutego 2011, 02:27

Zrozumiałem, że chodzi o wersje wcześniejsze niż dziewiątka. Ta dyskusja też jedna z wielu i jednoznacznych rozstrzygnięć w niej nie ma. Tak, czy inaczej zero agresji z mojej strony :).
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez cina » niedziela, 6 lutego 2011, 19:08

greatgonzo napisał(a):Zrozumiałem, że chodzi o wersje wcześniejsze niż dziewiątka...

Przyznaję, mało precyzyjnie się wyraziłem.
greatgonzo napisał(a):Tak, czy inaczej zero agresji z mojej strony

W żadnym wypadku nie odebrałem Twojego pytania w taki sposób. Nie po tym, jak pomogłeś mi w znalezieniu referencji (trudne słowo) do budowy tego modelu. Za eksperta w temacie Spitfire'a się nie uważam i przyjmuję uwagi i komentarze znawców tematu, nawet jeżeli z pozoru wydają się 'agresywne' ;o) .
Pozdrawiam
Marcin W.

Warsztat:
Me 109G-6, Hasegawa, 1:48
Avatar użytkownika
cina
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek, 18 maja 2009, 11:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez greatgonzo » poniedziałek, 7 lutego 2011, 01:50

Też nie pisałem całkiem jasno.
Ten tekst z linkowanego wątku o wczesnych dziewiątkach z kadłubem w Grey Green to tylko domysł autora, najprawdopodobniej błędny, będący nadinterpretacją dokumentów. To czy późniejsze dziewiątki miały niemalowane wnętrze kadłuba też nie jest pewne.
Tak, czy srak nie zielone. Witaj w klubie :twisted: .
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » poniedziałek, 7 lutego 2011, 16:40

greatgonzo napisał(a):Tak, czy srak nie zielone.

Jednak sugerujesz znany brąz :mrgreen:
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez cina » poniedziałek, 14 lutego 2011, 15:44

Cześć,
Z brązem już sobie dam spokój. Doszedłem do etapu budowy, w którym należałoby odmalować wiatrochron, owiewkę i oszklenie za fotelem. Jakiego koloru powinny być wewnętrzne ramy oszklenia? Naturalnym wydaje się kolor kokpitu, ale nie wykluczam innego koloru (czarny?, sraki odpada). Możecie podpowiedzieć? Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Marcin W.

Warsztat:
Me 109G-6, Hasegawa, 1:48
Avatar użytkownika
cina
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek, 18 maja 2009, 11:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez greatgonzo » poniedziałek, 14 lutego 2011, 16:12

Grey Green.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez cina » niedziela, 27 marca 2011, 22:09

Po dłuższej przerwie mała aktualizacja prac. Radek, dziękuję za podpowiedź. Podziękowania spóźnione, ale szczere. Wewnętrzne ramy oszklenia w kolorze kokpitu. Model pomalowany podkładem i przeszlifowany ściereczką Gunze o gradacji 1000.
Obrazek
Obrazek
Wprowadziłem parę modyfikacji. Nawierciłem otwory wylotowe karabinów maszynowych i lufy działek. Nawierciłem również wlot kanału chłodzenia paliwa w nasadzie lewego skrzydła.
Obrazek
Obrazek
Otworzyłem wyrzutniki łusek i zmodyfikowałem wzmocnienia wnęk kół podwozia głównego (oryginalne były w postaci pojedynczych wypukłych linii).
Obrazek
Obrazek
Stery wysokości nieznacznie wychyliłem.
Obrazek
Zmodyfikowałem również kształt wlotu powietrza do gaźnika. Mam świadomość, że nie oddaje on wiernie kształtu oryginału w skali, ale jak dla mnie jest ok. Jako bazę wziąłem zestawowy wlot, na niego nałożyłem szpachlę Gunze (epoxy strong) i wystrugałem coś takiego.
Obrazek
Uchyliłem również klapy chłodnic. Klapy wykonałem z polistyrenu o grubości 0,25. Wzmocnienia z drutu miedzianego.
Obrazek
Następny krok to preshading dolnych linii podziału blach i kamuflaż.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 28 marca 2011, 21:28 przez cina, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam
Marcin W.

Warsztat:
Me 109G-6, Hasegawa, 1:48
Avatar użytkownika
cina
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek, 18 maja 2009, 11:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez Wojciech Perkowski » poniedziałek, 28 marca 2011, 13:47

Bardzo ładnie. Może warto rozważyć - powtórzę się - uzupełnienie o zawiasy lotek i klap; bardzo widoczny element i że tak powiem ważny dla funkcjonowania płatowca, zwłaszcza gdy wewnętrzne elementy tak ładnie zdetalowałeś.
Wojtek
Wojciech Perkowski
 
Posty: 734
Dołączył(a): sobota, 13 października 2007, 13:07
Lokalizacja: okolice Białegostoku

Re: Spitfire Mk.IX - ICM - 1/48 - open

Postprzez cina » wtorek, 29 marca 2011, 08:07

Wojtku, chyba nie bardzo wiem, o jakich elementach piszesz, domyślam się jedynie. Jeżeli mógłbyś mi wskazać materiał poglądowy to ocenię siły - może rzeczywiście warto te elementy uzupełnić. Dzięki za pozytywny odbiór.
Pozdrawiam
Marcin W.

Warsztat:
Me 109G-6, Hasegawa, 1:48
Avatar użytkownika
cina
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek, 18 maja 2009, 11:57
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 23 gości