Książka Wołowskiego, o której już pisałem, wywołała u mnie trochę zamieszania, czego dowodem była błędna numeracja kolorów. Tym razem chodzi mi (tradycyjnie
Pozdrawiam serdecznie
Kuba P. napisał(a):jaki kołnierz?![]()
Ta parciana uszczelka pod osłonami?
Kuba P. napisał(a):Konkretnie - masz na myśli to uszczelnienie między górną lewą i górną prawą osłoną silnika a kadłubem. To, co tak uroczo odstaje i sprawia wrażenie, że osłony nie pasują do kadłuba.
Proszę, tu G-10 z lewej:
http://messerschmitt-bf109.de/display.p ... ummer=3910
http://messerschmitt-bf109.de/display.p ... ummer=4915
http://messerschmitt-bf109.de/display.p ... ummer=2108
A tu G-10 z prawej:
http://messerschmitt-bf109.de/display.p ... ummer=1584
Wnioski musisz już wyciągnąć sam.
Dobrych zdjęć G-10 prod. Erla z podniesionymi osłonami znam zaledwie kilka i prawdę mówiąc trudno jednoznacznie stwierdzić czy ta uszczelka jest zamontowana czy nie. Na mój gust to uszczelnienie występowało po obu stronach kadłuba.
Georg01 napisał(a):Ja sadzę, że w pytaniu chodzi o kształt oprofilowania blach w modelu Erla. Z lewej strony oprofilowanie było bez charakterystycznego owalu pod wiatrochronem, z prawej zaś to oprofilowanie miało kształt podobny (z drobnymi roznicami) jak w G-10/U4 produkcji WNF czy z wersji K. Krótko mówiąc oblachowanie z lewej i prawej strony w wersji Erla było inne. Natomiast uszczelnienia jako takie mogły być takie same. Czy o to chodziło ?
urquart napisał(a):Kuba P. napisał(a):Panowie, uzgodnijcie proszę zeznania i najlepiej będzie Urquart jak zaznaczysz strzałką elementy samolotu o których mowa.
Ja się już pogubiłem, kołnierz, owal, uszczelka, lewa prawa...
chodzi o prawą stronę
Kuba P. napisał(a):Ten element - profilowana blacha o łukowato wygiętej dolnej krawędzi łączącej podstawę wiatrochronu z przegrodą ogniową dalej zwana "owiewką" jest obecny we wszytkich seriach G-10 prod. Erla 490xxx i 491xxx włącznie.
Owiewka po prawej stronie w wykonaniu Erla, mimo że podobna była jednak inna niż analogiczne owiewki montowane do kadłubów samolotów prod. WNF czy Mtt.
Widać to, gdy porówna się zdjęcia prawej strony, dolna krawędź - łuk - poprowadzona jest wyżej. Powierzchnia tej owiewki jest mniejsza niż elementu analogicznego w wykonaniu WNF czy Mtt.
O ile mnie pamięć nie myli mam w jednej książce zdjęcie, które jasno tego dowodzi. Sprawdzę czy się nie mylę co do serii tego G-10 i spróbuję wstawić skan.
Kuba P. napisał(a):Nie znam tej książki, której zawartość poddajesz weryfikacji i nie znam Autora. Nie wiem w jakim kontekście pojawia się tam informacja o typie blach za silnikiem w G-10 serii 49x xxx stąd nie będę jej komentował.
Zdjęcie G-10 W.Nr. 490655 z 6./JG 27 sfotografowanego po lądowaniu na brzuchu (pil. Lt. Anton Woffen) znajdziesz w książce "Bf 109 Recognition Manual", M.F.Sommerau, Classic Publications 2004, str. 75.
Samolot sfotografowany od tyłu z prawej strony, bez wątpliwości widać kształt i ułożenie owiewki za osłonami silnika, takiej samej jak w późniejszych G-10 i G-10/R6 prod. Erla.
Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
