po bardzo długiej walce wewnętrznej zdecydowałem się pokazać przebieg mojego dłubania nad modelem Antona produkcji Special Hobby. Mam nadzieję że niebanalny temat zrekompensuje choć trochę niedostatki mojego warsztatu, a Wasze uwagi pomogą mi w stworzeniu lepszego modelu.
Tworzywo z którym przyszło mi walczyć jest naprawdę niełatwe. To typowy short run, spasowanie niektórych części jest tragiczne (np. połówki skrzydła), ale z drugiej strony zestaw zawiera bogaty zestaw żywicy - kompletną kabinę wraz z burtami, wloty powietrza, hamulce aerodynamiczne, koła itd. Tak więc praca nad tym modelem oznacza głównie szlifowanie i szpachlowanie...
No ale pora pokazać co do tej pory powstało. Na początek kokpit przed zamknięciem kadłuba - na fotkach wykończony w 90%, fotel włożony byle jak bez wklejania, trzeba będzie jeszcze dorobić mocowanie km strzelca. Wiem że nie zrobiłem washa, co pewnie większość będzie razić - całość potraktowałem tylko suchym pędzlem. Kokpit pomalowany RLM 02 Pactry.



Kadłub w tym momencie wygląda tak: widać m.in. żywiczne wydechy, ale też ślady intensywnego szpachlowania łączenia połówek kadłuba

spód modelu: widać żywiczną chłodnicę; spasowanie płata do kadłuba oraz górnej i dolne części skrzydeł to dramat, różnice sięgały 1-2 mm...

Ciekawa sprawa jest z podwoziem. W zestawie są wtryskowe osłony odlane ohydnie razem z kółkami, ale dodane są równiez ładne żywiczne koła. Jednak żeby wpasowały się do wnętrza osłon, trzeba je mocno szlifować od wewnątrz. Na fotce widać wczesny stan tej pracy, obecnie jest już lepiej, fotki wkrótce. Przy okazji dwa pytania: po pierwsze zginęło mi gdzies jedno koło żywiczne i jeśli go nie znajdę, to będę poszukiwał choćby wtryskowych kół do Stukasa. Może ktoś ma takowe w złomie z starych modeli, chętnie przygarnę... Drugie pytanie to kwestia wyglądu osłon podwozia Antona od spodu - wszystkie fotki które widziałem (monografia Kagero, książka Michulca "Uwaga Stukas") nie pokazuje dokładnie kształtu wycięcia na koło w tylnej części owiewki. Może ktoś ma jakieś materiały które coś mogłyby tu rozjaśnić?...

Na koniec zestawienie bryły modelu z ostatnio ukończonym Fw-190A8, pokazuje że Stukas to jednak była dosyć spora maszyna w porównaniu z typowym myśliwcem.

To na razie tyle, jeśli powstanie coś nowego to postaram się uzupełniać wątek.
Pozdrawiam!















.







