FW190 D9

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

FW190 D9

Postprzez robert16 » środa, 2 marca 2011, 21:30

Witajcie
zabrałem sie za wykonanie foczki D9,lecze napotkałem na problem z wykonaniem dobrej chłodnicy silnika i prawidłowym wlotem powietrza z boku silnika bo ten Hasegawoski nijak sie ma do orginału:((((,a zamazyło mi sie wykonanie wychylonych zaluzji z zestawu Parta to i prosi sie wykonanie chłodnicy,czy ktos pomorze z doswiadczonych modelazy????
robert16
 

Reklama

Re: FW190 D9

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » środa, 2 marca 2011, 21:36

Znaczy co, mamy zrobić ci tą chłodnicę?
Kamil Feliks Sztarbała
 

Re: FW190 D9

Postprzez Adam Obrębski » środa, 2 marca 2011, 21:40

I to chyba tylko Ci z północy, Kamil, nie kwalifikujesz się.
Pozdrawiam,
Adam
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam Obrębski
 
Posty: 1746
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 19:29
Lokalizacja: Łódź

Re: FW190 D9

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » środa, 2 marca 2011, 21:46

I tak bym się nie podjął; ja robię modele tylko dla siebie.
Kamil Feliks Sztarbała
 

Re: FW190 D9

Postprzez Nugget » środa, 2 marca 2011, 22:57

Chwilkę zaczekajcie, o co robertowi16 chodzi, bo jak na razie niezbyt dokładnie wytłumaczył :)
Pozdrawiam Stanisław Tarasek
Avatar użytkownika
Nugget
 
Posty: 671
Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 20:53

Re: FW190 D9

Postprzez Jaho63 » czwartek, 3 marca 2011, 07:17

A o jaką skalę chodzi, wiecie?
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: FW190 D9

Postprzez Kuba P. » czwartek, 3 marca 2011, 10:22

To akurat jest proste. Jeśli Hasegawa to do wyboru jest 1:72 i 1:32, bo tylko w tych skalach ów przecudny producent wytwarza model tego boskiego samolotu. Jeśli żaluzje Part to zostaje skala 1:72, bo w skali 1:32 part blach do Dory nie robi.

Jeśli Kolega ma problem ze zrobieniem chłodnicy to ja mogę prosto omówić, jak to zrobić.
Najlepiej jest wyciąć sobie krążek z polistyrenu i go uformować w kształt bloku chłodnicy. W tym samolocie blok chłodnicy był okrągły, lekko wypukły z przodu i wklęsły z tyłu. Na to naklejasz blaszki z zestawu Parta i montujesz w osłonę. Nie pamiętam jak wykonany jest przód kadłuba w tym modelu, ale musisz mieć jeszcze stożek "za" chłodnicą i ten kołnierz z tyłu obudowy chłodnicy. Do tego popychacze klapek, klapki i włala.
Pięknie wygląda. Zmontować to trudno jak jasna cholera, ale wygląda ślicznie.

Poszperaj w sieci i tam bankowo trafisz dużo pożytecznych fotek.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: FW190 D9

Postprzez Daniel iceman Gronowski » czwartek, 3 marca 2011, 20:54

To ja się podczepię z pytaniem skoro Kuba na burcie. Będe robił D9 z Tamki w 48 i chciałem dorzucić klapy i kolektory spalin z żywicy - Quickbustcośtam, warto?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Daniel iceman Gronowski

BoB 1 miejsce
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 09:23
Lokalizacja: Inowrocław

Re: FW190 D9

Postprzez Kuba P. » czwartek, 3 marca 2011, 20:58

Dora nie ma kolektorów, proste krótkie wydechy od każdego cylindra, 12 sztuk.
QB możesz dać, są OK. Tylko ta Dora Tamki to już lekko przeżytek.
Lepiej mimo wszystko kupić Eduarda i przeboleć ogon albo go podmienić.

Klapy to druga sprawa, ja tam tych żywicznych na oczy nie widziałem, mam stare partowskie i też widzę w nich błędy. Nie wiem, nie mam zdania. Żywica, Part z błędami... :-/
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.


Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości