Czy ktoś z Was wie jaki jest klucz czy też reguła do określenia jakie okienka boczne posiadała dana wersja Wellingtona? W moim przypadku rozważania są zawężone do dwóch wersji: Mk.III i Mk.X. Przeszukując rózne materiały dotyczące zastosowania Wellingtona w działaniach związanych z Maltą trafiłem na kilka schematów przedstawiających te samoloty i niestety za kazdym razem miałem rózne wersje bocznych okienek:
1. Mk.III - jedno, długie okno nad skrzydłem + trapezowe okno strzelca bocznego
2. Mk.III - brak okna nad skrzydłem + trapezowe okno strzelca bocznego
3. Mk.III - dwa okienka nad skrzydłem (wyglądają jak długie okno bez środkowej sekcji) + trapezowe okno strzelca bocznego
4. Mk.X - brak okna nad skrzydłem + trapezowe okno strzelca bocznego
5. Mk.X - dwa okienka nad skrzydłem (wyglądają jak długie okno bez środkowej sekcji) + trapezowe okno strzelca bocznego
Przyznam szczerze, że zgłupiałem do reszty, a nie mam w zbiorze w miarę porządnej monografi Willeigo (może coś mi polecicie?)... Mam model w wersji z dwoma okienkami, ale nie mam żadnej pewności, że taka wersja latała w MTO (nie licząc wersji morskiej Mk.XIV).




