Adam Obrębski napisał(a):Gdybyś mi na przykładach, jak dziecku objaśnił co i jak to może... no i gdybym dostał gdzieś kalki, na gotowca
Póki co widzę, że w kwestii kalek różni się numer seryjny... oznaczenie M20 nic mi nie mówi(Chyba, że M20 to napis, a nie typ oznaczenia), a co do tego zdania z belką to mam pewne domysły, ale póki co wiem tylko, że kolor aluminium wchodzi gre(?)
Więc jeszcze raz liczę na Twoją fachową poradę, tak jakbyś dzieciom w podstawówce tłumaczył
A już najlepiej jakby gdzieś się czaiło zdjęcie tego samolotu to już w ogóle cudnie by było.
Ok, już wyjaśniam.
M20 to oznaczenie prototypu. M od Muster czyli "wzór"
To nie był normalny He 162 A-2 tylko He 162 M20. Ale to wiele nie zmienia, bo wyglądał na ile widać na zdjęciach jak normalny produkcyjny A-2.
Oznaczenie było namalowane na nosie pod wiatrochronem czarną (chyba) farbą, po prostu M20.
Belka ogonowa - to jest tak, że kadłub Heinkla składał się z 4 części. Nosa czyli tego czubka samego, potem sekcja mieszcząca kabinę, broń pokładową, podwozie i inne fajne zabawki, potem belka ogonowa i dołączany stożek ogonowy z usterzeniem.
Proste jak budowa...Salamandra.
Kolor aluminium wchodzi w grę, oczywiście, tylko tu fajnie możesz się zabawić z malowaniem bo nie powinien być to taki lśniący aluminiowy kolorek jak na Thunderboltach czy Mustangach a raczej taki ciemniejszy, bardziej matowy, przebarwiony.
Nie obiecuję zdjęć, bo nie mam za bardzo jak podpiąć skanera do kompa. Jak się uda to będą a jak się nie uda, to nie będzie.
